צפו בדרמת הענק: גיחון עלתה ל'לה ליגה'

שחקני ספורטינג גיחון חוגגים עלייה
שחקני ספורטינג גיחון חוגגים עלייה | צילום: טוויטר

ג'ירונה ספגה בדקה ה-90 מלוגו (1:1) ותסתפק במשחקי הפלייאוף

(גודל טקסט)

איזה מחזור סיום דרמטי קיבלנו בליגת השנייה בספרד. לאחר שבטיס הבטיחה את עלייתה לליגה הראשונה, נותר כרטיס אחד עליו התמודדו ראש בראש ג'ירונה הבאסקית (מקום 2), שאירחה את לוגו, וספורטינג גיחון (מקום 3), ששיחקה במקביל אצל בטיס, כשבין השתיים מפרידות שתי נקודות בלבד.

 

ספורטינג גיחון ניצחה 0:3 את בטיס משערים של גוארו (24), ג'וני (60) ואיסמה לופס (68) אך למעשה לא הייתה תלויה בעצמה והייתה צריכה לייחל לאיבוד נקודות של ג'ירונה, שכבר הייתה בדרכה לניצחון 0:1 ולעליית ליגה. אבל לוגו השוותה עם שער דרמטי בדקה ה-90.

 

 

הדרמה לא הסתיימה ובתוספת הזמן ג'ירונה כבשה, אבל לצערה זה היה מנבדל והשער נפסל, למרות שעל פי ההילוכים החוזרים השער היה חוקי. שופט המשחק נאלץ לסיים את המשחק 40 שניות לפני תום תוספת הזמן בעקבות חפצים שהושלכו לכיוונו של הקוון. הבאסקים התעקשו להשלים את הזמן שנותר ובסופו של דבר השופט הסכים, אך התוצאה לא השתנתה.

בעקבות כך, ספורטינג גיחון עלתה למקום ה-2 וחזרה לליגה הראשונה לאחר שנתיים על חשבונה של ג'ירונה שתסתפק במשחקי הפלייאוף מול לאס פאלמאס, ויאדוליד וסראגוסה ותנסה לעלות ל'לה ליגה' לראשונה בתולדותיה.

 

ומי שעשתה את הדרך ההפוכה וירדה לליגת המשנה היא אלצ'ה. הקבוצה אומנם סיימה את העונה במקום ה-13, אבל בעקבות חובות לרשויות המס הורדה ליגה. מי שזכתה מהספק היא אייבר, שסיימה במקום ה-18 שמוביל לליגה השניה, והיא תשחק בליגה הראשונה גם בעונה הבאה.

 

ראסינג סאנטנדר, קבוצתם לשעבר של יוסי בניון ודודו אוואט, ירדה ברגע האחרון לליגה השלישית למרות שניצחה 0:1 את אלבסטה. ברצלונה ב' ירדה לליגה השלישית כשדורגה אחרונה.

 

 

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי