הסיבה להפסדים של ברצלונה: מדי קטלוניה?

סוארז ופיקה עם חולצת הסניירה המנאחסת
סוארז ופיקה עם חולצת הסניירה המנאחסת | צילום: AFP

צבעי הצהוב-אדום אינם מיטיבים עם בארסה. אינייסטה: "לא היינו יעילים"

קבוצות: סלטה ויגו
(גודל טקסט)

האם נמצאה הסיבה לכישלון החלקי של ברצלונה העונה? בדומה לבדיקת המזוזות בה נוקטות קבוצות ישראליות שנקלעות למשבר, יתכן כי אי ההצלחה היחסית של מסי וחבריו כלל אינה קשורה לעניינים מקצועיים.

 

בדיקה קצרה מראה באופן חד משמעי כי חולצות החוץ של הבלאוגרנה, שהינן חולצות צהובות עם פסים אדומים, אינן מיטיבות עם הקבוצה. אדום וצהוב הינם צבעיה של הקהילה האוטונומית קטלוניה, שברצלונה היא בירתה. קטלוניה אימצה צבעים אלו ואת דגל קטלוניה, "הסניירה", שעיטרו את סמליה ודגליה של ממלכת ארגון, שהעניקה את חסותה לדוכסי ברצלונה במאה ה12.

 

 

ברצלונה ספגה העונה שלוש פעמים ארבעה שערים. פעמיים, מול סביליה בניצחון 4:5 בסופרקאפ האירופי ואתמול מול סלטה ויגו בהפסד הליגה 4:1, לבשה בארסה את מדי "הסניירה" . בעונה שעברה ברצלונה שיחקה עם החולצות הצהובות לראשונה מול פ.ס.ז' והפסידה, אבל בסופו של דבר זכתה בטרבל כך שלא ברור אם ניתן להטיל את האשמה על מדי הקבוצה. לפני שנתיים שיחקה בארסה עם החולצות האלה כשעל הקווים עמד המאמן הארגנטיני חרארדו מרטינו, ובחמישה משחקי חוץ ספגה שני הפסדים ושלוש תוצאות תיקו.

 

אנדראס אינייסטה התייחס להפסד מול סלטה ויגו ואמר: "זה מסוג ההפסדים הכואבים. סלטה הייתה פשוט טובה יותר בעימותים של אחד על אחד וחיכתה לנו עם מתפרצות. במחצית השנייה שיחקנו טוב, אבל לא ניצלנו את ההזדמנויות. לא היינו יעילים. אנחנו חייבים להתאושש ולחזור כקבוצה אחרת ביום ראשון נגד לאס פלמאס". לואיס סוארס צייץ: "עכשיו סיימתי אימון. אנחנו מואחדים יותר מתמיד כדי להתמודד עם מה שעומד לפנינו. אנחנו כבר מתכוניים למשחק הבא".

 

בסלטה מצידה עדיין חוגגים את הניצחון, שהיה הראשון של התכולים על בארסה בבית מאז 2004. בחמישה מפגשים שנערכו בבלאידוס עד למשחק אתמול ברצלונה ניצחה ארבע פעמים ופעם אחת סיימה בתיקו. זו גם הייתה הפעם הראשונה מאז 1957 בה סלטה ויגו ניצחה את ברצלונה תוך כדי כיבוש ארבעה שערים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי