ג'קסון מרטינס: "לא האמינו בי בהתחלה"

מרטינס. אתלטיקו שילמה עליו 35 מיליון יורו
מרטינס. אתלטיקו שילמה עליו 35 מיליון יורו | צילום: Gettyimages

החלוץ הקולומביאני בדרך לאתלטיקו מדריד כדי להצטרף ל"חמישיית ג'קסון"

(גודל טקסט)

חלוץ נבחרת קולומביה, ג'קסון מרטינס, עוד לא חתם סופית באתלטיקו מדריד, אבל סוכנו אישר שהעברתו מפורטו תמורת 35 מיליון יורו כבר סגורה. הוא יהפוך לרכש השני הכי יקר של הקבוצה, אחרי רדמאל פלקאו שעלה 40 מיליון יורו.

 

אתלטיקו נאלצת לשלם עליו סכום גבוה בשל סעיף השחרור המופיע בחוזהו, ופורטו לא מוכנה לוותר אפילו על יורו אחד. מילאן היתה קרובה להחתים את החלוץ כשהסכימה לשלם את סעיף השחרור שלו, אבל הקולומביאני כנראה רצה ללכת בדרכו של פלקאו, אותו החליף במועדון הפורטוגלי.

 

המאמן דייגו סימאונה, שבנה את הקבוצה שלו על הגנת ברזל, נשמה ולחימה, משנה פתאום כיוון. ההצלחות של חוליות ההתקפה בברצלונה וריאל לימדו אותו שללא חלוצים גדולים אתלטיקו תתקע במקום.

 

וכך בעונה הבאה לא תהיה לנו רק שלישיית BBC (רונאלדו, בנזמה ובייל בבלאנקוס) ו-MSN (מסי, סוארס וניימאר בבלאוגרנה), אלא גם "חמישיית ג'קסון" – הכינוי שהודבק לחמשת החלוצים שיהיו בקבוצה של סימאונה – מרטינס, לוסיאנו וייטו (שאמור להגיע מוויאריאל תמורת 22 מיליון יורו) פרננדו טורס, אנטואן גריזמן ואנחל קוראה (חלוץ ארגנטיני שנרכש בקיץ שעבר ב-7.5 מיליון יורו). חמישיית ג'קסון למי שלא יודע, היתה הרכב דיסקופופ מצליח בשנות השבעים בכיכובו של מייקל ג'קסון המנוח.

 

מרטינס. במונדיאל השתמשו בו יותר מבקופה (Gettyimages)

 

כמובן שסימאונה לא ישתמש בכולם בו זמנית, אבל יש לו נשק קטלני ומגוון בחלק הקדמי. מרטינס יחליף את מאריו מנדז'וקיץ', שעבר ליובנטוס ב-18 מיליון יורו. הקולומביאני שחקן חסון, כובש שערים מחונן – בעיקר בראש, אך גם בעל יכולת בעיטה חזקה. בקופה אמריקה הוא אמנם כמעט לא שיחק בינתיים, אבל כל הסיכויים שאוהדי הקולצ'ונארוס יתאהבו בו מיד.

 

מרטינס בן ה-28 כבש 67 שערים ב-90 משחקי ליגה בפורטו והוליך העונה את הקבוצה של ז'ולאן לופטגי לרבע גמר ליגת האלופות, שם הודחה בידי באיירן מינכן. הוא זכה שלוש פעמים רצופות בתואר מלך השערים של פורטוגל. הוא החל את הקריירה בנסיונאל מדיין הקולומביאנית והמשיך לצ'יאפס המקסיקינית.

 

נשיא פורטו, נונו פינטו דה קוסטה, שוב עשה עסקה מוצלחת. הוא קנה את הכרטיס שלו לפני שלוש שנים תמורת 8.8 מיליון יורו כך שהוא רשם רווח של כמעט 400%. גם על פלקאו גזר הנשיא קופון שמן, כשרכש אותו ב-4.5 מיליון יורו והרוויח 35.5 מיליון.

 

כינויו של מרטינס בקולומביה היה "צ'ה-צ'ה-צ'ה" – כינוי שאביו הדביק לו וטען שבנו רוקד על המגרש ולא רק עומד כמו תורן ומנסה לכבוש. "אבא שלי היה כדורגלן חובבן שהקריב את כל מה שהיה לו בשבילי", סיפר מרטינס, "הוא עזב את הכדורגל כדי לגדל אותי".

 

אחרי נסיונאל היה החלוץ על סף מעבר לדרום קוריאה. הוא הגיע לסיכום בעל פה עם ראשי אולסאן יונדאי אך החוזה שהתבקש לחתום עליו היה בקוריאנית והכיל סעיפים שלא נכללו בסיכום. מרטינס מיהר לעשות סיבוב פרסה, עבר לצ'יאפס המקסיקנית, ומשם לפורטו.

 

"אנשים לא האמינו בי", סיכם הקולומביאני את הקדנציה שלו בקבוצה הפורטוגלית, "חשבו שלעולם לא אצליח כמו פלקאו". אלא שכבר אחרי 22 משחקים שבר מרטינס את השיא של קודמו והבקיע 23 שערים.

 

מרטינס הוא אדם לא צפוי. ב-2010 שחרר שיר ראפ שבו הודה לאלוהים שנתן לו מתנה – הכדורגל. עכשיו נותר רק לראות אם סימאונה ואוהדי אתלטיקו יודו לו גם כן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי