עזרה לרפא: ריאל מדריד בשנת מבחן מסקרנת

רונאלדו בסין. המבחן הגדול
רונאלדו בסין. המבחן הגדול | צילום: AFP

ללא רכש משמעותי ועם מאמן חדש שכבר סופג אש איך זה יסתדר?

(גודל טקסט)

קיץ חם עבר על ריאל מדריד. סימני השאלה בקבוצה רבים לקראת העונה החדשה. קרלו אנצ'לוטי המאמן שכולם אהבו – השחקנים והאוהדים, אבל לא פלורנטינו פרס שזעם על כך שהוא לא מילא את כל ההוראות שלו, עזב. מאמן שיש סביבו הרבה סימני שאלה הגיע.

 

השינוי הגדול הוא כמובן הגעתו של רפא בניטס למועדון. המאמן קיבל קבוצה מצוינת שיכולה להתחרות על תואר האליפות, אבל הכל כנראה יהיה תלוי ביחסיו עם השחקנים וצריך לומר מיד שבעוד מאמנים קודמים קיבלו מתנה מהנשיא בכל עונה – שחקן שובר שיוויון, בניטס בינתיים לא קיבל אחד כזה. אוהדי ריאל מחכים לרכש שיפיל אותם מהכיסא. לפני עונה הגיעו חמאס רודריגס וטוני קורס, לפני שנתיים גארת' בייל ואיסקו, לפני שלוש היה זה לוקה מודריץ' ולפני ארבע אף כוכב לא נצץ. רפאל וראן הגיע כאלמוני. האם גם השנה פרס החליט להירגע?

 

 

מי כאן המלך?

גם אם דויד דה חאה יגיע בסופו של דבר ממנצ'סטר יונייטד וסרחיו ראמוס יישאר לא מדובר בשינויים דרסטיים. שוער יונייטד לא יהיה האקס פקטור.

 


בניטס. השינוי הבולט של הקיץ ימשיך לחייך? (AFP)

 

תפקידה של התקשורת בבלאגן הוא מרכזי, אולי מכריע. כפי שאמר פלורנטינו פרס בנאום המפורסם שלו אחרי שהודיע שאנצ'לוטי לא יפוטר בעקבות ההפסד לאתלטיקו מדריד 4:0 בעונה החולפת, ההתקפות באות מבית מהתקשורת של מדריד ולאו דווקא מזו הקטאלונית שמחככת ידיים בהנאה למראה הבלאגן שיש בסנטיאגו ברנבאו. אותה תקשורת פרסמה את פרשת המסיבה של רונאלדו אחרי התבוסה לקולצ'ונרוס עם הזמר רולאן, אותה תקשורת דיווחה בהרחבה על קריאות הבוז נגד קסיאס וגם כריסטיאנו רונאלדו. אותה מדיה טענה שרונאלדו וגארת' בייל על סכינים ואותה תקשורת עשתה משאלים בהם האוהדים התנגדו לבואו של בניטס.

 

אחרי שהמאמן הגיע התקשורת לא הרפתה. נטען שרפא בניטס רוצה את רונאלדו בתפקיד חלוץ 9 כדי לפנות מקום לגארת' בייל באגף האהוב עליו בשמאל וזה התברר כנכון בתחילת משחקי המבחן. התקשורת היא זה שטענה גם שרונאלדו כועס על כך שבייל זכה לביקור המאמן החדש שבא לראות אותו משחק בעוד שאותו לא ספר. רונאלדו גם ביקש על פי הטענות שרופא הקבוצה יוחלף ולא נענה בחיוב.

 

אז אמנם זה נראה לא רע ב-1:4 על סיטי במשחק בגביע האלופות, אבל בניטס עשה שתי טעויות של טירון או שמא רצה להראות ל-CR7 מי כאן הבוס? במסיבת העיתונאים לפני המשחק הראשון מול רומא סירב לומר בברור שרונאלדו הוא השחקן הטוב בעולם, דבר שקרלו אנצ'לוטי אמר אין ספור פעמים בדרכים שונות מבלי להיכנס למלכוד. בניטס הספיק לתקן את עצמו לפני המשחק עם הסיטי, אך ספק אם זה ישאיר את המבוכה מאחור.

 


רונאלדו מלהטט. יסתדר עם הבוס החדש? (AFP)

 

התאקל העיקרי עליו מדווחת התקשורת היה באימון הקבוצה כאשר בניטס פסל שער של רונאלדו והשניים החליפו קללות ביניהם. מזכיר מאוד את השער שפסל אנריקה למסי באימון לפני המשחק בו הפסידה ברצלונה לריאל סוסיאדד. אז הפרעוש סופסל, אנריקה כמעט נזרק הביתה ולמד את הלקח. בניטס הבין הרבה יותר מהר להיכן נושבת הרוח. "היחסים בינינו טובים. אם מישהו מתרגז באימון ואחר כך עושה את הג'וב שלו שום דבר לא קרה", אמר. האמנם?

 

אחרי קסיאס: מי עוד יעזוב את ריאל?

בחזרה לרכש. שישה שחקנים הגיעו עד כה, שניים חזרו מהשאלה וכל הרכש מסתכם ב-50 מיליון יורו. סכום מכובד, אבל זה מרגיש כאילו לא נחת אף אחת במדריד לעומת רכישה אחת של ברצלונה, אחת העונה לשם ארדה טוראן. היחיד שאפשר לומר עליו שהוא חיזוק הינו המגן הימני ,דנילו הברזילאי שנרכש מפורטו ב-31.5 מיליון יורו. השוער קיקו קאסייה הגיע ב-6 מיליון יורו מאספניול, לוקאס ואסקס חזר בהשאלה מאספניול ושולם עליו עוד מיליון יורו, מרקו אסנסיו הצעיר ממיורקה עלה 3.5 מיליון יורו. קאסימיירו חזר מפורטו, אבל שולם עליו 6 מיליון יורו ודניס צ'רישב חזר מהשאלה מסביליה.

 

לבניטס סגל ארוך מאוד. חלק מהשחקנים יעזבו בהם פביו קואנטראו. גם קאסימיירו וצ'רישב עשויים להיות מושאלים שוב. ומה עם סרחיו ראמוס? עתידו בספק אחרי שפרס מסרב להעניק לו משכורת של מעל שישה מיליון יורו שהוא מרוויח לעונה.

 


סרחיו ראמוס. מה יעלה בגורלו? (AFP)

 

הסוכריה של הקיץ עשויה עוד להיות מרקו רויס. בינתיים, השמועות בימים האחרונים מדברות על כך שפרס מוכן למכור את רונאלדו במחיר מתאים, אבל דחה הצעה למכור אותו לפאריס סן ז'רמן ב-120 מיליון יורו לפי פרסומים במפרץ הפרסי. אולי קארים בנזמה יעזוב? בשנים האחרונות פרס לא היסס למכור כוכבי על כמו גונסאלו היגוואין, אנחל די מריה, אלבארו מוראטה וגם סמי חדירה עזב השנה.

 

וכמובן שהיתה עוד פרידה משמעותית במדריד. איקר קסיאס, האיש שסימל יותר מכל את ריאל מדריד של העשור האחרון נפרד בצורה שערורייתית והקריאות של האוהדים לפרס להתפטר זעזעו גם את איש העסקים קר הרוח והאכזר הזה שאין לו טיפה של רגש לסמל ולמשמעות של לויאליות. הוא קונה ומוכר כמו תגרן בשוק. פרס אולי לא רוצה למכור יותר קפטנים וכוכבי על העונה, אבל הכישלון הכי קטן בתחילת העונה יכול להביא לרעידת אדמה של ממש ועזיבה של המאמן ומי יודע אולי גם פרס יצטרך להתפטר. בניטס צפוי להשתמש ברוטציה העמוקה שלו גם ללא רכש, ואם ידע ליהנות מהצ'אנס שקיבל הוא יכול להוביל את ריאל למאבק על כל התארים.

 

קסיאס נפרד. איך יסתדרו בלעדיו? (Gettyimages)

עוד באותו נושא: איקר קסיאס, רפאל בניטס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי