וייה, אלכסיס ונוליטו על הכוונת של ברסה

וייה. יחזור לקדנציה נוספת?
וייה. יחזור לקדנציה נוספת? | צילום: Gettyimages

מי צריך לנחות בקאמפ נואו בעקבות הפציעות בהתקפה? הצביעו בסקר

(גודל טקסט)

באוגוסט 2014 נקבע סופית על-ידי בית הדין הגבוה לספורט שברצלונה לא תוכל להחתים שחקנים עד ינואר 2016. אלופת אירופה ספגה את העונש החמור לאחר שעברה על חוקי החתמת שחקנים קטינים זרים, מתחת לגיל 18, בין השנים 2009-2013. בנוסף, הקבוצה נקנסה ב-950,000 פרנק שוויצרי (780 אלף יורו) נכון לאותו זמן.

בסופו של דבר ברצלונה קיבלה דחייה ובקיץ 2014 היא עוד החתימה שחקנים, כך שלמעשה העונש החל בינואר 2015. גם בקיץ האחרון הם קיבלו אישור חריג להחתים שחקנים, אך לא לשתפם עד תחילת השנה האזרחית החדשה.

היום, לראשונה מאז הוטל העונש על הקטאלונים, אפשר לומר בפה מלא שהוא פוגע במועדון בצורה רצינית ואולי אף קטלנית. כידוע, אלופת ספרד סובלת ממכת פציעות שכוללת את מסי, אינייסטה וראפיניה, ובקיץ גם מכרה את פדרו, שלא זכה לדקות משחק עזב לצ'לסי. בעקבות הסיטואציה שנוצרה, הסגל של ברצלונה דליל במיוחד.

הבעיה העיקרית שנוצרה היא בחוד ההתקפה. לואיס אנריקה נשאר עם ארבעה שחקנים בלבד בחלק הקדמי, כאשר שניים מהם, סנדרו ומוניר בני ה-20, לא מנוסים, לא בשלים וככל הנראה גם לא מספיק טובים, בטח עבור קבוצה כמו ברצלונה. השניים הנוספים הם סוארס וניימאר שבימים אלה סוחבים את הקבוצה על גבם. שני השחקנים שחתמו בקיץ, וידאל וטוראן שיוכלו לקחת חלק במשחקים הרשמיים החל מינואר הקרוב, הם מגן וקשר בהתאמה שממילא לא צפויים לפטור את הבעיה שנוצרה בחוד ההתקפה. הטורקי, רק כדי לעשות סדר, כבש בעונה שעברה שני שערי ליגה בלבד באתלטיקו.

ניימאר וסוארס. סוחבים את הקבוצה על גבם (Gettyimages)

לואיס אנריקה מתפלל שהברזילאי והאורוגוואי יישארו בריאים ויצליחו להחזיק את הבלאוגרנה במרחק נגיעה מהצמרת בכל החזיתות. הצוות המקצועי של אלופת אירופה עובד שעות נוספות על מנת למצוא חלוץ מחליף שיוכל להיכנס לנעליים של שלישיית MSN, שהרי מסי לא עומד לרשות הקבוצה ובורסת השמות עמוסה וגדושה. לפניכם המועמדים לחוד של אנריקה לפי הפרסומים בשבועיים האחרונים:

פייר-אמריק אובמיאנג. חוזהו של השחקן בדורטמונד מסתיים בקיץ 2020, ומכאן שווי השוק שלו עשוי להגיע ל-30 מיליון יורו. חלוץ נבחרת גבון כבש העונה עשרה בשערים בשמונה מחזורים בבונדסליגה, היחיד בהיסטוריית הליגה הגרמנית שהבקיע בכל שמונת מחזורי הפתיחה. בכלל, עושה רושם שמדובר במנייה בטוחה: אובמיאנג כבש 39 שערים ב-60 משחקי ליגה בהם פתח בהרכב דורטמונד.

נוליטו. ככל הנראה המועמד המועדף של לואיס אנריקה, שמעריך אותו מאוד זכר לתקופה שאלוף אירופה אימן בוויגו. תג המחיר של החלוץ בן ה-28 שבצעירותו היה חלק מברצלונה, הוא 18 מיליון יורו. נוליטו נמצא בשיאו ורק לפני מספר שבועות כבש מול ברצלונה. דבר נוסף אשר עשוי להשפיע על ההחלטה הוא אופיו הנוח של השחקן שכאמור מגיע להיות שחקן רוטציה בלבד.

נוליטו מול אלבס. הפתרון הנוח מבחינת חדר ההלבשה? (Gettyimages)

דויד וייה. אולי המועמד המפתיע מכולם. החלוץ הספרדי ששיחק בברצלונה שלוש שנים, לא הצליח להעפיל לפלייאוף של ה-MLS למרות שכבש 17 שערים לזכות ניו יורק, והוא עשוי להגיע כמושאל בחודש ינואר הקרוב. ברצלונה זקוקה לכובש שערים מחונן על הספסל והאקס מעוניין להיות בסגל של נבחרת ספרד ליורו 2016. האם זה הפתרון הנכון והנוח עבור שני הצדדים?

אלכסיס סאנצ'ס. על פניו האופציה הכי פחות ריאלית. הצ'יליאני שעזב את ברצלונה לטובת ארסנל הפך לכוכב גדול בפרמיירליג. עושה רושם שהצוות המקצועי של אלופת אירופה החל להבין שזו הייתה טעות לשחרר את החלוץ. התותחנים רכשו את אלכסיס ב-40 מיליון יורו וכעת מחירו עשוי להגיע לכ-60 מיליון יורו. הסיבה העיקרית לחרושת השמועות היא חוסר שביעות הרצון של הצ'יליאני מכך שהקבוצה מלונדון אינה מתחרה על תארים ורצונו להיות במועדון מצליח.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי