16 הרוגים בפיגוע במועדון אוהדי ריאל בעיראק

|

דאע"ש אחראי למתקפה. אחד העדים: "הם חושבים שכדורגל זה נגד האסלאם"

(גודל טקסט)

מי שעוקב אחרי המדורים הפנימיים בחדשות, רואה שהמתקפות הרצחניות של ארגון המדינה האיסלאמית (דאע"ש) בעיראק לא פוסקות. יממה של התקפות קטלניות ורצחניות מתמיד הגיעה גם לכדורגל.

 

 

דאע"ש ביצע פיגוע רצחני במועדון אוהדים של ריאל מדריד ליד העיר סמארה, כ-125 ק"מ צפונית לבירה בגדאד. בפיגוע נרצחו לפחות 16 אוהדי הבלאנקוס, ו-28 נוספים נפצעו, חלקם באורח קשה ואנוש.

 

 

בזמן המתקפה שהו כ-50 אוהדים בתוך המועדון, בו הם נפגשים לעיתים קרובות וצופים במשחקי עבר כאשר לא מתקיימים משחקים. לפי עדויות שונות בין חמישה לשישה מחבלים נטלו חלק בפיגוע, אותו הם ביצעו עם רובים ורימוני יד. לאחר המתקפה הם ברחו לשדה שנמצא לא רחוק משם, וכשכוחות הביטחון התקרבו אליהם ארבעה מתוכם פוצצו את עצמם באמצעות חגורות נפץ שהם לבשו לגופם. שניים מהם עדיין נמלטים.

 

שחקני ריאל יענדו סרטים שחורים במשחק הקרוב (gettyimages)

 

זיאד סובחן מארגון האוהדים סיפר לעיתון הספרדי "אס": "כמה מחבלים של דאע"ש נכנסו פנימה עם רובים והתחילו לרסס את כולם. הם פשוט לא אוהבים כדורגל כי הם חושבים שזה נגד האסלאם. הם פשוט מוציאים לפועל מתקפות כאלה, זו טרגדיה נוראית".

 

בספרד הוכו בהלם מהמתקפה. ריאל עצמה שחררה הודעה רשמית בה כתבה: "ריאל מדריד מביעה צער עמוק על המתקפה הנוראית שהתקיים בעיראק. המועדון מביע עצב ומוסר את תנחומיו למשפחות הקורבנות ולחבריהם". כמו כן, ריאל הודיעה כי השחקנים יענדו סרטים שחורים לזכר הקורבנות. גם מנהלת הליגה הספרדית הגיבה לפיגוע, ובציוץ בטוויטר כתבה כי מחשבות הליגה עם הקורבנות ומשפחותיהם.

 

#LaLiga's thoughts are with the victims & familes after hearing about the attack on a Real Madrid Peña in Iraq. pic.twitter.com/6SLY8mjVeU

— LaLiga (@LaLigaEN) May 13, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי