אחרי עשור: אלאבס שבה לליגה הבכירה

ברוכים הבאים. שחקני אלאבס חוגגים
ברוכים הבאים. שחקני אלאבס חוגגים |

הבאסקים גברו 0:2 על נומנסיה והבטיחו כרטיס, מחזור אחד לפני סיום העונה

(גודל טקסט)

הכדורגל הספרדי ממשיך לספק כותרות, גם אחרי הזכיה של ריאל מדריד באליפות אירופה. דפורטיבו אלאבס הבטיחה הערב (ראשון) את כרטיס החזרה שלה לליגה הראשונה בספרד אחרי היעדרות של 10 שנים, כאשר במהלך התקופה הזו היא שיחקה גם ארבע עונות בליגה השלישית.

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, אלאבס הגיעה למחזור הלפני אחרון בידיעה כי שלוש נקודות נוספות יסדרו לה עליה – והיא נענתה לאתגר. הקבוצה הבאסקית ניצחה 0:2 בבית את נומנסיה, משערים של מאנו גארסיה וראול גארסיה, ויצאה לחגוג. בעונה הבאה מחכות לה ברצלונה וריאל מדריד.

דפורטיבו אלאבס, במדיה שיחק בעבר המנהל הספורטיבי של מכבי ת"א ג'ורדי קרויף, היא כמובן הראשונה שמבטיחה את העליה לליגה הראשונה בספרד, והיא עשתה זאת למרות העובדה שכבשה 48 שערים בלבד ב-41 מחזורים. המועדון הבאסקי הצנוע זכור בעיקר מאותו גמר גביע אופ"א מטורף ב-2001 מול ליברפול, שניצחה 4:5 אחרי הארכה.

העולה השניה לליגה הבכירה תיקבע בשבת הקרובה, אז ייערך מחזור הנעילה. לגאנס, קבוצה שמעולם לא שיחקה בליגה הראשונה בספרד, נמצאת כרגע במקום השני ומקדימה בנקודה את חימנסטיק (שיחקה לאחרונה ב-2006/7 בליגה הראשונה). הקבוצות שיסיימו את העונה במקומות 3 עד 6 יילכו למשחקי פלייאוף, בסיומם אחת נוספת תשיג כרטיס עליה.

Ya es real… 

10 años después, el @Alaves vuelve a la mejor categoría: https://t.co/eR9TY4ilCt#FinalLigaAdelantepic.twitter.com/1e8h7k1M5G

— LaLiga (@LaLiga) May 29, 2016

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי