בריטניה פרשה מהאיחוד, ריאל תמכור את בייל?

בייל
בייל |

הוולשי יהפוך לזר מחוץ לשוק המשותף והמכסה כבר מלאה. מישהו יפנה מקום

(גודל טקסט)

משאל העם בבריטניה עורר סערה בכל רחבי העולם וגם בכדורגל הספרדי. בעקבות ההחלטה לפרוש מהאיחוד האירופאי, הנהלת ריאל מדריד חוששת מהפיכת גארת' בייל לשחקן זר מחוץ לשוק המשותף. מאחר שיש מכסה להחזיק בשלושה כאלה בסגל, הבלאנקוס יודעים שעלולה להתעורר בעיה. 

מי שממלאים כיום את מכסת הזרים מחוץ לאיחוד הם חאמס רודריגס (קולומביה), קאסמירו (ברזיל) ודנילו (ברזיל). מלבדם, כל יתר שחקני הסגל הבכיר של ריאל מדריד מחזיקים באזרחות אירופאית. אם גם בייל ייחשב לזר (extracomunitario), הלבנים יצטרכו להיפרד משחקן. 

אז נכון, סביר להניח שבייל לא יפנה את מקומו בגלל סיבה שכזו בהרכב הנוכחי, אבל מדובר במגבלה נוספת שמוטלת על אחד המועדונים הפעילים בעולם בשוק ההעברות (לפחות באופן מסורתי). בנוסף, גם הפרישה של בריטניה לא תתבצע באופן מיידי, אולם במדריד כבר מתכוונים להציע לוולשי חוזה עד קיץ 2023 וכעת נכנס עוד גורם למערכת השיקולים. 

הליך היציאה של בריטניה מהאיחוד האירופאי צפוי לקחת בין 5 ל-7 שנים עד להשלמתו המלאה ובממלכה כבר מנסים לחשב מה תהיה ההשפעה על הכדורגל. מדיניות ההגירה האירופאית לא תשפיע יותר על אנגליה ולכן גם החתמת הזרים בפרמייר-ליג עלולה להיתקל בקשיים. בנוסף, סכומי ההעברות צפויים לצמוח, ערך המטבע המקומי כבר נפגע, גם העברות בגילאי 16-18 מחוץ לאיחוד יהיו אסורות ואפילו כניסת האוהדים עלולה להיות מוגבלת.


בייל, שחקן חשוב מכדי לוותר עליו (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי