ברצלונה מבזבזת הרבה יותר כסף מריאל מדריד

בארסה כבר מזמן לא רק מגדלת כשרונות
בארסה כבר מזמן לא רק מגדלת כשרונות |

נתונים מפתיעים נחשפו: "אם לא היינו משנים, מסי ובייל היו עוברים לאנגליה"

(גודל טקסט)

הליגה הספרדית מצמצמת פערים בין הקבוצות הגדולות והקטנות, כך עולה מדו"ח שהוזמן מחברת "סוקרקס" על שוק ההעברות בספרד ונחשף במסיבת עיתונאים של מנהלת הליגה הספרדית וחברת "פריים טיים ספורט". אלא שנראה שהמאזן בין המעצמות השתנה, ולא בדיוק בהתאם לתדמית שהן מנסות לשווק.

 

על פי הדו"ח, רק 32% מהסכום הכללי אותו השקיעו קבוצות הליגה הספרדית בשוק ההעברות הגיע משתי הגדולות ברצלונה וריאל מדריד. זאת בהשוואה ל-80% לפני שבע שנים (ב-2009). הירידה הייתה דרסטית במיוחד הקיץ בגלל שהבלאנקוס השקיעו רק 30 מיליון ברכש אחד: אלבארו מוראטה מיובנטוס. זאת גם הפעם הראשונה מזה שנים שריאל נדחקה מטבלת עשר הקבוצות המשקיעות.

 

 

עוד נתון מעניין שנחשף הוא שבארסה הוציאה הקיץ 123 מיליון יורו על רכש ב-40% יותר ממה שהוציאו בסנטיאגו ברנבאו בשלוש העונות האחרונות. מנכ"ל הליגה הספרדית חבייר טבאס הוסיף כי רק ארבע מ-20 הקבוצות השקיעו ברכש סכום הפחות משני מיליון יורו. לעומת זאת, מחצית מהקבוצות (10) שפכו הקיץ מעל עשרה מיליון יורו כל אחת.

 

נשיא ריאל עם חאמס. הבלאנקוס כבר שכחו מתי עשו עסקה גדולה (Getty)

 

טבאס זקף חלק מהנתונים לשינוים הנרחבים שנעשו לפני שלוש שנים בכל הנוגע לחלוקה שוויונית יותר של זכויות השידור. "אלמלא השינוי, הקבוצות הקטנות לא היו מצליחות לסגור חובות והבינוניות לא היו מצליחות לצמוח", קבע טבאס. "ואלמלא הגידול המשמעותי בכסף מזכויות שידור (מ-1.3 מיליארד ל-1.7) , שחקנים כמו ליאו מסי וגארת' בייל היו משחקים בפרמייר-ליג".

 

ולנסיה מדורגת ראשונה בליגה הספרדית הקיץ ושניה בכל אירופה במכירות שחקנים, זאת לאחר שהכניסה לקופתה 113 מיליון יורו. אתלטיק בילבאו מובילה את קטגוריית שחקני הבית עם 20 כשהיא מקדימה את סוסיאדד ולאס פלמאס עם 15.

 

בילבאו. נשענת על שחקני הבית (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי