היציבות תכריע את גורל העונה בספרד

הכוכבים של הגדולות. יציבות היא שם המשחק
הכוכבים של הגדולות. יציבות היא שם המשחק | צילום: Gettyimages

ברצלונה ביצעה רכש מבטיח, ריאל מדריד עם סגל חזק ועמוק ואתלטיקו כבר הוכיחה שהיא לא נופלת מהטופ העולמי. לוינטל כבר מחכה לשריקת הפתיחה

(גודל טקסט)

הפעם האחרונה שגם ריאל מדריד וגם ברצלונה התחילו עונה עם אותם מאמנים שסיימו את העונה הקודמת הייתה ב-2011, ואם יש משהו אחד שהאולימפיאדה הוכיחה לנו – דרך יוסיין בולט ומייקל פלפס – זה שיציבות היא לא בהכרח דבר כל כך נורא, אם אתה כל כך טוב. איזה שחקנים כבר שתי הקבוצות הטובות בעולם מסוגלות להביא שישתלבו בהרכב? בודדים מאוד, אם בכלל.

 

בארסה, המגנה על תארה, עיבתה את הסגל היטב עם החתמות מבטיחות: סמואל אומטיטי, לוקה דין, אנדרה גומש והחזרת דניס סוארס, כשגם פאקו אלקאסר מוולנסיה עשוי להצטרף כחלוץ מחליף.

 

 

לעומת זאת, פלורנטינו פרס אוהב לשפוך סכום גדול על כוכבים, אבל ריאל אלופת אירופה, חזקה ועמוקה. כמו שהסביר זידאן: "כמה כבר אפשר לשפר את הסגל שיש לי?" לטעמי, לא יזיק לה קשר אחורי פיזי חוץ מקאסמירו. ריאל חייבת אליפות אחרי שב-8 השנים האחרונות (7 מהן עם רונאלדו) יש לה רק אחת. ממש לא מספיק.
 

זכה רק באליפות אחת, ובבלאנקוס זה מעט מדי (Gettyimages)

 

הקיץ הכי מעניין עבר על אתלטיקו מדריד. רבים סברו שייאוש מהפסד בצורה אכזרית ביותר בפעם השניה בשלוש שנים בגמר ליגת האלופות תוביל את סימאונה לוותר ולהרים ידיים, אבל אל צ'ולו לא יודע מה זה לוותר. הוא חיזק והעמיק את הקולצ'ונרוס, סגני אלופת אירופה, בשחקנים נהדרים – החלוץ קווין גאמיירו, הקשר ההתקפי ניקו גאיטאן והמגן שימה ורסאליקו. והכי חשוב – בניגוד לשנים עברו, אתלטי לא מכרה אף שחקן משמעותי. גרייזמן, גודין וכל היתר נשארו.

 

ליציבות באתלטיקו יש משמעות ברורה – כל עוד דייגו סימאונה במועדון, הגיע הזמן שתתרגלו לומר "שלוש הגדולות בלה ליגה" ולא "שתי הגדולות". אתלטיקו לא נחותה מאף יריבה לא-ספרדית, תשאלו את באיירן מינכן. לא פחות חשוב – המועדון בנוי מצוין והעתיד הכלכלי מבטיח עם המעבר בעוד שנה לאצטדיון החדש.

 

אם אתם אוהבים חידושים ושינויים, יש המון בשאר קבוצות לה ליגה. מחזיקת הליגה האירופית למשל, סביליה, עברה מהפכה כללית: פרויקט הבניה מחדש של חורחה סמפאולי מרתק – כל שחקני המפתח מהעונה שעברה נמכרו, והובאו 9 שחקנים חדשים, בהם ארבעה ארגנטינאים וגאנסו הברזילאי. ניסוי שיהיה מעניין לראות.

 

וייטו. הגיע כחלק מהניסוי המעניין באנדלוסיה (Gettyimages)

 

יש עוד הרבה קבוצות ששווה לשים אליהן לב, אכתוב על אחת מהן: שימו עין על הקטלונים. לא בארסה, אספניול שעברה בינואר לבעלים סיניים (צ'ן יאנגשנג), שהכריז כשהגיע: "המטרה היא תוך שלוש שנים להגיע לליגת האלופות".

 

לפי הפעילות של המועדון בקיץ יש לדיבורים האלה כיסוי: "לוס פריקיטוס" מלאי אמביציה עם המאמן החדש שהצליח בפרמיירליג בעונה שעברה, קיקה סאנצ'ס פלורס שהיה בווטפורד, ובין היתר הגיעו חאבי פואגו, פאבלו פיאטי, חוסה מנואל חוראדו, לאו בפטיסטאו, מרטין דמיקליס וחואן אנטוניו רייס.

 

סאנצ'ס פלורס. הגיע מאנגליה לפרויקט החדש בברצלונה (Gettyimages)

 

ולסיום, שימו לב לשני דברים:

1. המעורבות הסינית הגוברת – הסינים לא רק רכשו את אינטר ומילאן ומועדונים באנגליה, הם גם מחזיקים באספניול, בגרנאדה וב-20% מאתלטיקו מדריד. לסינים יש מעורבות עסקית עם 15 מועדונים שונים בלה ליגה!

 

2. חבל הבאסקים ואנדלוסיה – תשומת הלב מופנה לגדולות מהבירות של ספרד וקטלוניה, אבל העומק האיכותי של הליגה מגיע מחבלי ארץ אחרים. מחבל הבאסקים שבצפון ספרד ישחקו העונה ארבעה מועדונים – אתלטיק בילבאו, ריאל סוסיאדד, אייבאר ואלאבס – ולמעשה בעיני הבאסקים גם אוסאסונה מבחינה היסטורית היא חבל הבאסקים (חבל נבארה). אנדלוסיה מדרום ספרד כבר הצמיחה כדורגלנים נפלאים. תשאלו את ריאל מדריד (סרחיו ראמוס ואיסקו) או מנצ'סטר סיטי (חסוס נבאס). אנדלוסיה שמרה על ארבע קבוצותיה בליגה הבכירה – סביליה, בטיס (איזה דרבי!), מלאגה וגרנאדה.

 

הליגה של האלופה ברצלונה, של אלופת אירופה ריאל מדריד, של סגנית אלופת אירופה ריאל מדריד, של זוכת הליגה האירופית סביליה, יוצאת לדרך. האמת שלא צריך לומר יותר מזה.

 

כיצד זה יסתיים העונה? הליגה הספרדית חוזרת (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי