הלכה האליפות? ולנסיה ניצחה 1:2 בברצלונה

איבדו את הראש. מסי
איבדו את הראש. מסי |

ראקיטיץ' (עצמי) וסנטי מינה כבשו מול ה-500 של מסי, שהפך לאחד העצובים

(גודל טקסט)

לפני פחות מחודש, ב-20 במרס, רצף הניצחונות של ברצלונה בליגה נעצר על 12, בעקבות 2:2 עם ויאריאל. עם זאת, התיקו הזה הגדיל את הפער מהשניה בטבלה (אתלטיקו מדריד) ל-9 נקודות, בעוד מריאל מדריד עמד ההפרש בסיום אותו מחזור על 10. כעת, ב-17 באפריל, נראה כי העונה של האלופה על סף קריסה.

ארבעה ימים אחרי שהודחה מליגת האלופות, האלופה המכהנת נחלה הפסד ליגה שלישי ברציפות (משחק רביעי ברצף ללא ניצחון), 2:1 מדהים לוולנסיה של פאקו אייסטראן בקאמפ נואו. המשמעות: כל הפער שהיה מאתלטיקו מדריד נמחק לחלוטין, כאשר כרגע ברצלונה עדיין בפסגה אך ורק בזכות יתרון במאזן הפנימי מול הקולצ'ונרוס. ריאל? היא רק נקודה מהפסגה. לא ייאמן.


לא כך הוא קיווה שייראה השער ה-500. מסי (gettyimages)

בניגוד לשני ההפסדים הקודמים בליגה, לריאל מדריד ולריאל סוסיאדד, הפעם ברצלונה עלתה למגרש בגישה הנכונה והגיעה למצבים רבים, אבל הכדור לא רצה להיכנס. בניגוד גמור למהלך העניינים, שער עצמי של ראקיטיץ' הימם את קאמפ נואו ובהמשך, סנטי מינה הדהים עם השני. במחצית השניה ליאו מסי צימק עם שער מספר 500 בקריירה, אבל יותר מזה בארסה לא השיגה.


נעלם במאני טיים של העונה. ניימאר (gettyimages)

זו פעם ראשונה מאז 2003 שברצלונה מפסידה שני משחקי בית ברצף במסגרת הליגה, כאשר גם לפני 13 שנים אחת המנצחות בקאמפ נואו הייתה ולנסיה. מעבר לכך, זה כאמור הפסד שלישי ברצף ומשחק רביעי ללא ניצחון – רצף שלילי שמגיע אחרי תקופה של 39 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. איך שגלגל מסתובב.


בעונה שעברה היה במכבי ת"א, היום ניצח את ברצלונה. פאקו (gettyimages)

ועדיין, איכשהו, לברצלונה יש נקודת אור. אם תנצח את כל חמשת משחקי הליגה הנותרים, ברצלונה תהיה אלופה בפעם השניה ברציפות, ללא כל קשר לתוצאות של יריבותיה לצמרת. הבעיה: במצב המנטלי הנוכחי של מסי וחבריו, לא ברור איך הם עומדים במבחן הזה. בכל מקרה, האתגר הגדול הזה יחל כבר ביום רביעי, אז בארסה תתארח אצל לה קורוניה. 


איך זה קרה, אף אחד לא יודע. מסי (gettyimages)

הרכבים 
ברצלונה: קלאודיו בראבו; סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, חבייר מסצ'ראנו, ג'ורדי אלבה; סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', אנדרס אינייסטה; ליונל מסי, ניימאר, לואיס סוארס. 

ולנסיה: דייגו אלבס; בראגאן, שחורדאן מוסטאפי, איימן עבדנור, גיירמה סיקיירה; אנסו פרס (ז'ואאו קאנסלו/74), דני פארחו, חאבי פואגו, סנטי מינה, אנדרה גומש; רודריגו.

מהלך המשחק

 

דקה 7

הזדמנות ראשונה לברצלונה. סוארס מצא את מסי ברחבה עם כדור מצוין, הפרעוש השתלט ובנגיעה הבאה המשיך למסגרת, אבל אלבס היה במקום והדף.

דקה 11

הלחץ של בארסה נמשך. מסי מצא את אלבה חופשי באגף שמאל, המגן המשיך למרכז בנגיעה, וסוארס פספס בסנטימטרים.


פתח בהגנה במקום דני אלבס. סרג'י רוברטו (gettyimages)

דקה 13

עוד החמצה גדולה. ניימאר נשלח לעימות מול אלבס וניסה להקפיץ מעליו, השוער הברזילאי שלח יד ארוכה והציל את האורחת.

דקה 17

ברצלונה החמיצה והחמיצה, וכמעט שילמה ביוקר. סנטי מינה נשאר לבד מול בראבו, אבל מ-15 מטרים שלח כדור שפספס במעט את הפינה.


כמה החמצות, כמה החמצות. מסי (gettyimages)

דקה 25

בראבו שלח את ניימאר בכדור ארוך פנטסטי, הברזילאי השאיר למסי שבעט כדור אופייני מ-18 מטרים, אבל שוב אלבס הציל.

דקה 26

0:1 לוולנסיה, בניגוד גמור למהלך המשחק. האורחים יצאו למתפרצת בסיומה כדור רוחב מצד שמאל פגע ברגלו של ראקיטיץ' וחדר פנימה. שער עצמי אומלל, הלחץ על בארסה גבר.

דקה 39

כלום לא הולך לבארסה. אלבה הגביה לרחבה ומצא את מסי, הפרעוש נגח טוב, אבל אלבס שוב ירד מצוין והדף.

דקה 45

0:2 לוולנסיה, פשוט לא ייאמן. במהלך האחרון במחצית הראשונה, פארחו הכניס כדור עומק אדיר וסנטי מינה הכניע את בראבו עם בעיטה נהדרת לפינה הרחוקה. הלם מוחלט בקאמפ נואו.


קריסה בהמשכים. סוארס (gettyimages)

דקה 63

2:1, שער 500 בקריירה למסי. אחרי לחץ בלתי פוסק, מסי הסיט פנימה כדור רוחב של אלבה והחזיר את ברצלונה למשחק. זה היה שער ראשון של הפרעוש אחרי 515 דקות.


השער ה-500 בקריירה, אבל אחד העצובים. מסי (gettyimages)

דקה 75

המזל פשוט לא עם בארסה. ראקיטיץ' השתלט על כדור ברחבה ובעט מצוין לפינה, אבל אלבס התעופף וסיפק הצלה ענקית.

דקה 90

סיפור המשחק: כדור מצוין של אינייסטה הגיע לפיקה. הבלם נשאר לבד מול דייגו אלבס, אבל בעט איום ונורא לחוץ. ברצלונה מפסידה 2:1 לוולנסיה, האליפות בסכנה מוחשית.


החמצה פשוט לא נורמלית. פיקה (gettyimages)


המנצחים הגדולים. שחקני ולנסיה בסיום (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי