המירוץ נפתח: "ברצלונה הנוראה סיבכה הליגה"

האליפות בסכנה. מסי
האליפות בסכנה. מסי | צילום: GettyImages

בספרד חתכו את האלופה. וגם: קרב עקיצות נוסף בין פיקה לארבלואה

(גודל טקסט)

כולם כבר הכתירו את ברצלונה לאלופה בפעם השנייה ברציפות, וזה כנראה חילחל פנימה. אלופת אירופה הפסידה 1:0 לריאל סוסיאדד – משחק ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון – וראתה את הפער מאתלטיקו מדריד מצטמק ל-3 נקודות בלבד ומריאל מדריד ל-4 נקודות. פתאום, המירוץ לאליפות פתוח לרווחה.

 

בתקשורת הקטאלונית בדרך כלל מחבקים את ברצלונה, אבל אחרי ההופעה באנואטה כבר לא ריחמו. "ברצלונה הנוראה סיבכה לעצמה את הליגה", נכתב בכותרת של "מונדו דפורטיבו" ובהמשך נרשם כי "ההיסטוריה חזרה על עצמה. בארסה הייתה חסרת אונים בניסיון להשוות אחרי שספגה שער מוקדם".

 

למען האמת, חובבי הליגה הספרדית הבינו שהביקור באצטדיון אנואטה זה מוקש רציני. בלי לואיס סוארס המושעה, כאשר איבן רקיטיץ', אנדרס אינייסטה וג'ורדי אלבה רק עולים מהספסל, בארסה שוב שמטה נקודות אצל סוסיאדד – שם לא ניצחה מאז 2007.

 

 

למעשה, ברצלונה מעולם לא ניצחה את ריאל סוסיאדד בחוץ לאחר שפיגרה בהפסקה והפעם האחרונה בה ניצחה את הבאסקים לאחר שספגה ראשונה הייתה בפברואר 1930. לפני 86 שנים ואפילו עוד לפני המונדיאל הראשון בהיסטוריה – בכל מקרה, באמת המון זמן עבר מאז.

 

אז 7 המשחקים האחרונים של ברצלונה באנואטה הסתיימו ללא ניצחון ואצל היריבה ריאל מדריד לא שכחו להקניט. "באמת קשה לנצח מול 11 שחקנים", עקץ אלבארו ארבלואה. ג'רארד פיקה לא איחר לענות: "שחקן שפותח פעם ב-32 משחקים לא ראוי לתשובה. אני מבקש מחבריי שאם אני לא פותח, שלא יתנו לי להתבטא בחוץ".

 

לואיס אנריקה. "אין טעם לביקורת שליליות" (gettyimages)

 

"אנחנו עדיין במקום הראשון בליגה", הזכיר מאמן בארסה לואיס אנריקה. "אין טעם בביקורות שליליות עכשיו, צריך להרים את הראש. בשלב הזה בשנה שעברה היה לנו יתרון של 2 נקודות בלבד על פני סגנית המוליכה. מעולם לא אמרנו שיהיה קל, מעולם לא אמרנו שהליגה גמורה".

 

"מי שתזכה באליפות תהיה הקבוצה הכי יציבה", הצהיר אנדרס אינייסטה. "קשה להסביר הפסד, אנחנו חייבים להמשיך קדימה. מוכרחים לחשוב על מפגש הגומלין באלופות ביום רביעי, זה מפגש קריטי עבורנו".

 

אחד הנתונים המדאיגים ביותר מבחינת בארסה הוא העובדה שליונל מסי לא הבקיע במשך 362 דקות בכל המסגרות. הפעם הקודמת בה הפרעוש סבל מכזו בצורת ארוכה (417 דקות) הייתה ב-2011. גם אז זה נגמר בזכיה בצ'מפיונס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי