יודעת גם ככה: בארסה הזיעה ב-0:1 אצל בילבאו

ראקיטיץ'
ראקיטיץ' |

ראקיטיץ' כבש והאלופה נצמדה לריאל מדריד, אך בפסגה נמצאת קבוצה אחרת

(גודל טקסט)

יש גם ימים כאלה לברצלונה, בהם הכדור "עושה דווקא" ולא רוצה להיכנס פנימה. גם בימים כאלה, ובייחוד כשזה קורה במשחק חוץ קשה כל כך, חשוב לדעת לנצח. זה בדיוק מה שעשתה האלופה הספרדית, שיצאה לפגרה עם חיוך לאחר 0:1 בסן מאמס על אתלטיק בילבאו הלוחמנית.

אל תתנו לתוצאה לבלבל אתכם – ברצלונה שיחקה כדורגל מצוין בחבל הבאסקים. היא עלתה ליתרון משער נהדר של איבן ראקיטיץ' (בישול גדול לא פחות של ארדה טוראן), ולא הצליחה להגדיל את התוצאה רק בגלל החמצות מדהימות של ליונל מסי ולואיס סוארס. למזלם של שני הכוכבים, אף אחד לא יזכור את זה.


לפגרה הוא דווקא ייצא עם חיוך (AFP)

מה שכן יזכרו, זה שלברצלונה יש 6 נקודות אחרי שני משחקים – בדיוק כמו ליריבה המושבעת ריאל מדריד – וכל זה כשהיא עדיין ללא אנדרס אינייסטה וניימאר. בעוד שבועיים, במחזור השלישי בליגה, ברצלונה תארח את העולה החדשה אלאבס. בילבאו, שהפסידה גם במחזור הפתיחה, תנסה להשיג נקודות ראשונות כשתתארח אצל לה קורוניה.

ויאריאל – סביליה 0:0 

שבוע אחרי 4:6 מטלטל מול אספניול האורחים החזיקו יותר בכדור, אבל שחקני הצוללת הצהובה היו אלה שסיכנו יותר את השער של סרחיו ריקו. בעוד החבורה של חורחה סמפאולי צברה 4 מ-6 נקודות מפתיחת העונה, המקומיים עדיין לא ניצחו משחק רשמי מאז 1 במאי.

לאס פלמאס – גרנאדה 1:5

עוד לפני המשחק של ברצלונה בבילבאו את המקום הראשון בטבלה הספרדית תפסה לא אחרת מאשר לאס פלמאס, שדרסה את מי שצפויה להיות הקבוצה החדשה של עומר אצילי. נאביל א-זהאר כבש פעמיים, קווין פרינס בואטנג, מומו וסרחיו אראוחו השלימו חגיגה גדולה. ז'רמי בוגה הצליח רק לאזן זמנית. המארחת הצנועה, תאמינו או לא, עם 9 שערי זכות אחרי שני מחזורים.

במשחק נוסף בספרד, אלאבס וספורטינג חיחון נפרדו ב-0:0. גם שתי הקבוצות הצנועות הללו עדיין ללא הפסד העונה, כאשר לעולה החדשה יש 2 נקודות ולחיחון 4 נקודות.

 

מהלך המשחק

 

דקה 4

הזדמנות גדולה לבארסה כבר בפתיחה. ראקיטיץ' הכניס כדור ענק לדניס סוארס, שהעדיף לבעוט מ-16 מטרים במקום לחפש את ארדה הפנוי ופספס את המסגרת.

דקה 5

בחלוף דקה הרשת של בילבאו כבר זזה, אבל השער נפסל בגלל נבדל. מסי סיפק כדור גאוני לעברו של לואיס סוארס, שהמשיך לארדה שכבש. הדגל הונף לאחר המסירה של מסי, אבל ההילוך החוזר הראה כי היה מדובר באירוע גבולי מאוד.

דקה 12

טעות איומה של טר שטגן כמעט עלתה בספיגה. השוער מסר היישר לרגליו של בנייאט, שהתקדם וחדר לרחבה, אבל בעט לתוך גופו של הגרמני הצעיר.

דקה 21

הנה זה בא, 0:1 לברצלונה. בסיום התקפה קלאסית של בארסה – מהירה ועם הנעת כדור "ברסאית" – ארדה הדביק את הכדור לראש של ראקיטיץ' שנגח מקרוב לרשת.


רובם השתתפו במהלך שהוביל לשער (AFP)

דקה 36

כדור ארוך של פיקה נחת על הראש של מסי, שנגח טוב וסחט הצלה טובה יותר מאיראיסוס.

דקה 39

אדוריס השתחרר מהשמירה של אומטיטי ושלח כדור שטוח מ-20 מטרים. טר שטגן ירד טוב וקלט.

דקה 45

ארדה יכול היה להוריד את ברצלונה להפסקה בפער מבטיח, אחרי שקיבל כדור ענק ממסי, אבל בעט לחוץ מחמישה מטרים.


איראיסוס מונע ממסי את השער השני (AFP)

דקה 55

עוד החמצה למסי. הפרעוש קיבל כדור במרכז, ביצע את החיתוך האופייני שמאלה ושיחרר כדור שחמק סנטימטרים ליד הקורה של איראיסוס.

דקה 57

ראקיטיץ' הגביה מימין והדביק את הכדור לרגל של לואיס סוארס, שהמשיך מהאוויר החוצה. פספוס לא אופייני של החלוץ.


מסי, לא היה בשיאו בסן מאמס (AFP)

דקה 81

לואיס סוארס חדר לרחבה אחרי כדור עומק נהדר של סרג'י רוברטו, השאיר שני שחקני הגנה מאחוריו, אבל שלח בעיטה רעה החוצה. עוד החמצה ענקית לברצלונה.

דקה 86

כמעט שוויון דרמטי בסן מאמס. בנייאט סובב כדור חופשי נהדר מעל החומה, ופספס במעט מאוד את המסגרת של טר שטגן שכלל לא זז.

דקה 90

בתוך תוספת הזמן הגיעה ה-החמצה של המשחק, אולי של העונה כולה. מסי השאיר את סוארס לבד מול שער ריק, אבל החלוץ בעט דווקא על שחקן ההגנה שעמד על קו השער. פשוט לא ייאמן.


סיפק החמצה לא נורמלית. סוארס (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי