לא ריחמה: בארסה טחנה 2:6 את בטיס בפתיחה

מסי
מסי | צילום: gettyimages

שער לטוראן, צמד למסי וגם שלושער לסוארס. דיווח: סילסן סגר ל-5 שנים

(גודל טקסט)

קלאודיו בראבו כבר רוקן את הארונית שלו בחדר ההלבשה של ברצלונה, כך נטען ב"מונדו דפורטיבו". על פי כלי התקשורת הקטלוני, הנחשב למקורב מאוד למועדון, השוער הצ'ילאני סגור במנצ'סטר סיטי וגם מחליפו כבר בדרך. בינתיים, בארסה טחנה את בטיס במחזור הפתיחה ואותתה שאין בכוונתה לוותר על כתר האליפות. אגב, זו הייתה הפעם השמינית ברציפות שהקטלונים פתחו עונה עם ניצחון.

על פי הפרסום, יספר סילסן סגר לחמש העונות הקרובות בברצלונה ויחתום לאחר ביצוע בדיקות רפואיות. שוער נבחרת הולנד (27) יגיע מאייאקס תמורת 13 מיליון יורו, כאשר בינתיים במועדון מחכים להחלמתו של מארק אנדרה טר שטגן הפצוע. באמסטרדם בונים על טים קרול הוותיק, כיום שוער ניוקאסל. 


יספר סילסן, בדרך לקאמפ נואו (gettyimages)

מלבד טר שטגן, מי שחסר מהסגל של לואיס אנריקה במשחק פתיחת העונה מול בטיס הם חבייר מסצ'ראנו, אנדרס אינייסטה (פציעות), ראפיניה וניימאר, שהגיעו עם הנבחרת האולימפית של ברזיל לגמר מול גרמניה. לא ממש נראה שאי אפשר בלעדיהם.

שחקני ההתקפה של ברצלונה, שנראו פושרים לפרקים במשחקי ההכנה, לא גילו רחמים מול היריבה הראשונה בליגה. ארדה טוראן, שהיה על סף עזיבה, נראה מצוין, כבש ובישל. ליאו מסי סיפק צמד ובישול משלו ולואיס סוארס, מלך השערים בעונה שעברה, פתח עם שלושער. 

אז נכון, רובן קסטרו עקץ את צמד וההגנה של בארסה עוד צריכה להתחבר. מצד שני, סמואל אומטיטי וגם לוקה דין המחליף בהחלט נראים כמו רכישות טובות ואסור לשכוח שגם אנדרה גומש עדיין לא נכנס לרוטציה. ביום ראשון הבא תתארח בארסה אצל בילבאו, בטיס תנסה להתאושש מול דפורטיבו לה קורוניה.


סוארס, שלושער כבר במשחק הפתיחה (gettyimages)

מהלך המשחק 
כבר בדקה השביעית רשמה בארסה את השער הראשון של העונה. ליאו מסי מסר לג'ורדי אלבה, שהרים ראש ובישל לארדה טוראן את ה-0:1. הטורקי בהחלט נראה טוב בתחילת העונה הזו. בדקה ה-20 השווה רובן קסטרו המנוסה בבעיטה חופשית חזקה, 1:1 בקאמפ נואו.

בדקה ה-37 החליט מסי שמספיק לשחק. הוא גרר איתו את השומר ומסף הרחבה בעט כדור מסובב שהפתיע את אנטוניו אדאן. 1:2 לברצלונה, שער ליגה ראשון העונה לפרעוש. חמש דקות חלפו וסרג'י רוברטו מסר ללואיס סוארס, שממרכז הרחבה בעט חד פנימה את ה-1:3.

בדקה ה-56 מסי מצא את סוארס, שהשלים צמד ו-1:4. כעבור דקה בלבד היה זה ארדה טוראן שמסר למסי, והפרעוש השיג צמד משלו (1:5). שבע דקות לסיום קיבלה המארחת כדור חופשי. מסי עמד ליד וראה את סוארס מפתיע עם בעיטה מצוינת בדרך ל-1:6. איזה ביצוע. כעבור דקתיים היה זה רובן קסטרו שצימק בשער שני משלו – 6:2.


מסי, פוגע גם בבלונד (gettyimages)

סביליה – אספניול 4:6

משחק משוגע נערך הערב (שבת) ברמון סנצ'ס פיחואן, כאשר סביליה ניצחה את אספניול 4:6 במשחק נטול הגנות. קיקה סאנצ'ס פלורס ראה את השחקנים שלו עולים ליתרון כבר בדקה ה-8 מרגלי פבלו פיאטי, אבל סביליה הפכה את התוצאה תוך רבע שעה תודות לשערים של פבלו סראביה ולוסיאנו וייטו. הקטלונים לא נבהלו ושוב עלו ליתרון: הרנן פרס ו-ויקטור סאנצ'ס קבעו 2:3 לקראת סיום המחצית הראשונה, אך וייטו כבש שוב בדקה ה-45 והוריד את הקבוצות להפסקה בשוויון 3:3.


משחק מטורף בסביליה   (Gettyimages)

במחצית השנייה החניכים של חורחה סמפאולי שיפרו את משחק ההגנה, אבל נשארו קטלניים ליד השער של אספניול. פרנקו ואסקס, ויסאם בן ידר והירושי קיוטאקה כבשו עוד שלושה שערים לרשת של רוברטו חימנס המסכן והבטיחו ניצחון ביתי. ג'רארד מורנו עוד הספיק לצמק ל-6:4 עשר דקות לסיום, אבל שם נגמרה לשתי הקבוצות התחמושת. 

גרנאדה – ויאריאל 1:1 

הצוללת הצהובה ספגה מכה במוקדמות האלופות וגם בליגה לא פתחה עם ניצחון. סמו קסטייחו הבקיע לזכות האורחת (61), אבל ארבע דקות לאחר מכן השווה אסקיאל פונסה הארגנטיני והשאיר נקודה אחת באסטדיו דה לוס קרמנס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי