מ-5 ייצא אחד: מי יתן להתקפת בארסה?

| צילום: gettyimages

וייטו רעב, גאמיירו וג'ונאס בכושר, וגומז הוא 9 קלאסי. ומה עם ואן פרסי?

(גודל טקסט)

לוסיאנו וייטו סומן כמועמד המוביל להצטרף להתקפה של בברצלונה, אבל הוא ממש לא היחיד. החלוץ הארגנטיני הצעיר לא מוצא דקות באתלטיקו מדריד, כך שישיבה על הספסל בקאמפ נואו היא לא בהכרח הפתרון האופטימלי מבחינתו. זה לא אומר שאין חלופות. 

על פי הפרסומים בספרד, ראשי בארסה כבר סימנו אופציה נוספת לתפקיד המחליף של הכוכבים בהתקפה. מדובר בג'ונאס, מלך שערי בנפיקה והליגה הפורטוגלית, שכבר הוכיח את יכולתו גם במדי ולנסיה מהליגה הספרדית. אלה חמשת המועמדים כרגע, מי מהם עדיף לבארסה? 

לוסיאנו וייטו 

גיל: 22

קבוצה: אתלטיקו מדריד 

למה דווקא הוא? מכיר את הכדורגל הספרדי, רעב להוכיח את עצמו ומגוון מאוד. יש לו את היכולת הטכנית, אבל לא הרבה כוח כדי לספק גורם של כוח ומשחק גובה (1.73 מ') למקרה הצורך. והכי חשוב, יכול לשבת על הספסל בסבלנות, אבל לא בטוח שירצה לעשות זאת אחרי עונה בפריזר. כשמדובר בעסקת השאלה, גם העלות נוחה. 


וייטו, מחפש דקות (gettyimages)

ג'ונאס 

גיל: 32 

קבוצה: בנפיקה ליסבון 

למה דווקא הוא? מנוסה, גבוה (1.86 מ'), חזק ובעיקר בכושר מצוין. החלוץ הברזילאי, ששיחק בעבר 4 עונות במדי ולנסיה, קרע רשתות בעונה החולפת בפורטוגל. 36 שערים בכל המסגרות, 32 ב-34 משחקים בליגה ורקורד אירופאי לא רע. 


ג'ונאס, שלט בפורטוגל (gettyimages)

קווין גאמיירו 

גיל: 29 

קבוצה: סביליה  

למה דווקא הוא? 67 שערים מאז הגיע לספרד, 28 בכל המסגרות בעונה החולפת וקילריות יוצאת דופן מול השער. נמוך, חזק, טכני ובעיקר רעב להוכיח שצרפת פספסה אותו ביורו האחרון. הבעיה היא המחיר, מאחר שסביליה דורשת 40 מיליון יורו ולא סנט פחות. חוץ מזה, לא בטוח שישמח לשבת לאורך זמן על הספסל. 


גאמיירו, עולה לא מעט (gettyimages)

רובין ואן פרסי 

גיל: 33

קבוצה: פנרבחצ'ה 

למה דווקא הוא? מעל ל-140 שערי פרמייר-ליג, ניסיון בינ"ל עשיר ורצון מובהק לברוח מהליגה הטורקית. מצד שני, לא בטוח כמה הרגליים שלו עוד מסוגלות לספק. 22 שערים בעונה האחרונה הראו שעוד יש לו מה לתת, וניסיון העבר עם חלוצים כמו הנריק לארסון ודויד וייה מוכיח שאולי זה מה שצריך מאחורי סוללת מסי-ניימאר-סוארס. 


ואן פרסי, מודל החלוץ הוותיק (gettyimages)

מריו גומז 

גיל: 31 

קבוצה: פיורנטינה

למה דווקא הוא? מלך שערי הליגה הטורקית בעונה החולפת (26) החליט לעזוב את בשיקטאש וחזר אוטומטית לפיורנטינה, שם הוא חתום עד הקיץ הבא. במדי הסגולים הוא כנראה לא ישחק, אבל אחרי שהוכיח שעוד יש לו הרבה מה לתת אולי זה הפתרון האולטימטיבי. חלוץ מרכזי חזק וגבוה (1.89 מ') שמעט מאוד בלמים יכולים להתמודד איתו. מספר 9 קלאסי, בדיוק מה שראשי בארסה צריכים כגיבוי.


גומז, מספר 9 קלאסי (gettyimages)

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי