ניימאר הכה את בראגאן ועשוי להיענש

ניימאר. מצלמות הטלוויזיה יגרמו להרחקתו?
ניימאר. מצלמות הטלוויזיה יגרמו להרחקתו? | צילום: Gettyimages

מגן ולנסיה חגג על הדשא, הברזילאי זעם. מארקה: "ניימאר מפריע למשחק"

(גודל טקסט)

ברצלונה בהלם מוחלט אחרי ההפסד השלישי ברציפות בליגה לראשונה מאז 2003. היא נוצחה בבית בפעם השנייה, 2:1  לוולנסיה של פאקו אייסטראן.  ניימאר לא היה יכול להתאפק והכניס בסיום המשחק סטירה מהצד לאנטוניו בראגאן מוולנסיה שחגג על כר הדשא. העימות בין מגן ולנסיה לחלוץ בארסה החל כבר בחצי גמר גביע המלך ב-0:7 של הבלאוגרנה כשהברזילאי השפיל את באראגן.

 

באתר "מארקה" נכתב שניימאר הוא הבעיה העיקרית של ברצלונה בגלל שהוא איבד את הכיוון ומפריע למשחק של בארסה. "במקום לשחק באגף שמאל הוא נכנס ללא הרף למרכז ודורך על הבהונות של אנדרס אינייסטה", מאז פגרת הנבחרות ניימאר מצוי בצלילה ביכולת שלו והמגינים שמשחקים מולו יכולים להירגע, זה קרה מול חואנפראן (אתלטיקו מדריד), דני קראבחל (ריאל מדריד) ומול באראגן. במחצית הראשונה היתה לניימאר בעיטה אחת טובה, בשנייה בעיטה חלשה ובין לבין הוא איבד ללא הרף כדורים.

 

לואיס סוארס ספג צהוב בדקה ה-39. מתרגום שפתיים ניתן ללמוד שהאורוגוואי אמר לשופט דויד רודריגס: "ולנסיה מבזבזת זמן בלי הפסקה ואתה נותן להם לעשות זאת". בברצלונה ציינו בסיום כי רודריגס הוסיף רק דקה במחצית הראשונה ורק שלוש בסיום למרות בזבוזי הזמן של העטלפים וכי רק שחקן אחד של ולנסיה, אנדרה גומס קיבל צהוב על בזבוזי זמן.

 

"מארקה" הכתיר את ההפסד במלים האלה: "ברצלונה נכנסה למוד של פאניקה", אבל לואיס אנריקה, מאמן בארסה, טען: "הליגה עדיין לחלוטין בידיים שלנו. אני מרוצה מהדרך בה שיחקנו, אבל לא מהתוצאה. ההפסד משקר, כי היינו הקבוצה הטובה יותר בכל אספקט של המשחק חוץ מיעילות. פשוט לא ידענו לסיים את ההתקפות בשער. זה לא הזמן למתוח ביקורת על השחקנים, אלא לעודד אותם ולשבח אותם".

לואיס אנריקה נשאל אם ברצלונה חייבת עכשיו לנצח את כל חמשת המשחקים שנותרו לה אחרי שהיא מקדימה את אתלטיקו מדריד בהפרש שערים בלבד ונקודה מריאל מדריד ואמר: "זה תסריט לא קל, אבל עובדה שאם ננצח את כל המשחקים שנותרו לנו נזכה באליפות. המזל לא היה לצידנו במשחקים האחרונים, אבל נגיע לכל המשחקים שנותרו עם הראש למעלה וננסה לשנות מצב קשה".

 

ניימאר. מה עובר עליו? (AFP)

 

תאקל לא נעים היה בין לואיס אנריקה לאחד העיתונאים, ויקטור מאלו, מהמגזין "גול" ששאל את לואיס אנריקה על המצב הפיזי של שחקני בארסה. לואיס אנריקה שאל אותו "מה השם שלך?" וכששמע אותו הגיב: "או. קיי לשאלה הבאה".

 

העיתון "מארקה" מתח ביקורת על ניהול המשחק של לואיס אנריקה וכתב שהוא היה כמו רוח רפאים על הקו ובמצב 2:0 לחובת בארסה פשוט קפא על מקומו לא ביצע שינויים נדרשים. "היה לו את מוניר, אלייש וידאל, מארק בארטרה, דני אלבס, ואדריאנו, אבל הוא נאחז בשחקנים על המגרש והדבר מוכיח עד כמה הוא לא בוטח במחליפים שלו", כתב העיתון.

 

Enhorabuena equipo! Partidazo! Gracias por acordaros de mí  @valenciacfpic.twitter.com/gvU0T4MgVq

— Denis Cheryshev (@Cheryshev) April 17, 2016

 

ולנסיה חגגה את הניצחון בחדר ההלבשה בדיוק כמו שעשתה ריאל מדריד אחרי הניצחון מול ברצלונה כשאיימן אבדנור הבלם התחזה לכריסטיאנו רונאלדו והוריד חולצה.

 

אייסטראן נתן לבארסה עצה להמשך: "היה לנו הרבה מזל. ברסה יכולה היתה לעשות בקלות קאמבק כי היו להם הרבה הזדמנויות. לקחת שלוש נקודות בקאמפ נואו זה דבר לא קל. ברסה עדיין יכולה לזכות בליגה אם לא ייכנסו לפאניקה ויירגעו".

 

על ניצחון ולנסיה אמר: "כדי להצליח בקאמפ נואו צריך להיות מפוקסים במאה אחוז. לעבוד קשה ולהינות מהמזל והיו לנו את שלושת המרכיבים האלה. הניצחון הזה הוא המעט שיכולנו לעשות כדי לצ'פר את האוהדים שלנו על העונה הגרועה. הם יכולים להיות שוב גאים בנו".

 

מי שכעס מאוד לא רק על עצמו אלא על העבירות של שחקני ולנסיה נגדו היה ניימאר, שלא היה יכול להתאפק ונצפה בסיום המשחק מכניס סטירה מהצד לאנטוניו בראגאן מוולנסיה שחגג על כר הדשא. העימות בין השניים החל כבר בגביע המלך כשבארסה ניצחה את ולנסיה 0:7 וניימאר השפיל את בארגן.

 

פיקה. "אם נמשיך לשחק כך, נזכה באליפות". אתה בטוח? (AFP)

 

החלוץ הברזילאי עשוי לספוג השעייה למשחק או שניים בעקבות התנהגותו, כך נטען הבוקר בעיתוני ספרד. פורסם אף כי ניימאר זרק עליו בקבוק מים במנהרה, אלא שהשופט דויד פרננדס לא ראה את המקרה. לא מן הנמנע שבספרד ייעזרו במצלמות הטלוויזיה שקלטו אותו כדי להעמידו לדין.

 

ג'רארד פיקה שהוצהב לא יוכל לשחק באמצע השבוע נגד לה קורוניה וטען אחרי המשחק: "אם נמשיך לשחק ככה, נזכה באליפות. עשינו הכל נכון ויצאנו מהמשחק עם ראש מורם למרות ההפסד. כרגע אין לנו יותר מרווח של טעות במשחקים הבאים, אבל אנחנו תלויים רק בעצמנו". דני אלבס: "זה הכדורגל. בשביל לנצח כאן אתה צריך גם מזל ושיחקנו דווקא טוב. ולנסיה בתקופת מעבר ותחת אייסטרן מראה סימנים חיוביים". איבן ראקיטיץ' ביקש מכל השחקנים להישאר מאוחדים".

 

העיתון הקאטלוני "אל מונדו דפורטיבו" כתב בכותרת הראשית: "איזה חוסר צדק". השער ה-500 של ליונל מסי נדחק לשורה אחת בשער ונכתב עליו: "סוף סוף הוא כבש, אבל זה היה שער הכי עצוב". העיתון כתב שלברסה היו יותר מ-12 הזדמנויות כיבוש. השוער דייגו אלבס מנע שישה שערים בטוחים לברסה   

עוד באותו נושא: לואיס אנריקה, לואיס סוארס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי