נרגילות וחגיגות: כך נראה הקלאסיקו במגזר הערבי

אוהדי הבלאנקוס. חגיגות הניצחון נשמעו עד בירת ספרד
אוהדי הבלאנקוס. חגיגות הניצחון נשמעו עד בירת ספרד |

חושבים שצפייה בסלון עם החבר'ה זו הנאה? יצאנו עם 350 אוהדים לנצרת

(גודל טקסט)

הקלאסיקו הוא המשחק הלוהט בעולם שזוכה לשיעור הצפיה הגבוה ביותר. גם במגזר הערבי. מבדיקה שעשינו נראה שכ-90% מהמגזר מחולק בין ריאל מדריד וברצלונה, כאשר האווירה בתוך הערים הכפרים שונה לגמרי מבכל יום רגיל. מהילד הקטן עד הזקן, כמעט כל אחד מגלה עצמו ברחובות עם חולצה ודגל הקבוצה שהוא אוהב. וכך זה תמיד. אז יצאנו לנשום את אווירת הקלאסיקו בעיר ערבית.

 

בבית הקפה "ג'אר אלקאמאר" בנצרת, שעה לפני שריקת הפתיחה, יותר מ-20 מלצרים התרוצצו ועבדו עבודה כפולה כדי לשרת את מאות הלקוחות שהתנקזו למקום. "הקרב בין ריאל מדריד לברצלונה הוא קרב נדיר, בכל בית נמצא אוהד או שניים של אחת מהן. הכנו את עצמנו שבוע לפני, ידענו שאנחנו נמצאים ביום מטורף", מספר שאדי אבו ראס, מנהל המקום. "כל הנרגילות, הטבק והאוכל התפזר בין הלקוחות עד שנגמר הכל באמצע המשחק ולא הצלחנו לספק יותר. למרות שיש לנו 10 שנות ניסיון ומתמודדים עם זה פעמיים או יותר בשנה, בכל משחק לא מצליחים להשתלט על הכל. עושים את המיטב, אבל בקלאסיקו הכל פתוח וגם הספקים שמתעסקים איתם קשה להם לעמוד בדרישות שלנו. נאלצנו לאסוף כסאות מבית של כל מנהל. בסך הכל, זה משחק שטוב לנו כספית".

 

 

אוהדי ריאל וברצלונה ישבו ביחד, כולם התקשרו יומיים קודם לכן לשמור על מקום בבית הקפה. ברגע מסוים נאלצו העובדים להתחיל להתנצל בפני האנשים שנהרו למקום בלי הזמנות מראש והסתפקו במספר הלקוחות הגדול שכבר אצלם. למרות כל המאמצים להעביר את היום הזה בשלום, אוהדי שתי הקבוצות לא שכחו את המטרה והגיעו לתמוך בקבוצתם.

 

כבר כבר מוכן לשריקת הפתיחה בקלאסיקו (חאלד דראושה)

 

לעיני 350 איש (אוהדים ובני משפחה) על גבי 7 מסכים התחיל המשחק. כולם יושבים ומתמוגגים מהשידור של רשת BeIN sports עם קולו של ראוף ח'ליף, השדר הערבי המוכר. "כל בן אדם מרגיש את עצמו במקום מסוים. האוהדים אוהבים לצפות בשידורים האלה, כי מרגישים שזה מספק להם את כל מה שהם צריכים", מספר אבו ראס. "לכן בחרנו לרכוש את החבילה הזו".

 

"ריאל מדריד היא סגנון חיים, אי אפשר לחיות בלי הצבע הלבן. מבחינתי היא התשוקה, הטירוף, הטוב והרע", סיפר לי אוהד שהגיע עם אשתו ובניו. "הבן שלי אוהד ברצלונה, למרות שאני לא מוותר. אני עושה את המיטב רק כדי להפוך לאוהד ריאל. בקלאסיקו זו אווירה שונה לגמרי, פספוס לצפות במשחק בבית. עדיף לראות משחק כזה בבתי קפה. המטרה היא להשתחרר ולראות המון אנשים שיש להם את הטירוף לקבוצתם. מאז שקמתי בבוקר ראיתי הילדים מתחילים להתלוצץ בין עצמם. הכול כמעט ריאל וברצלונה, לבאיירן ושאר הקבוצות האירופאיות יש רק קומץ קטן מהאוהדים. שתי הספרדיות השתלטו על המנטליות שלנו במגזר".

 

במהלך המשחק, שני הצדדים מגיבים לפי התחושה שלהם. עוקבים אחרי הכדור והמטרה היא לחגוג ולהתחיל לצחוק על הצד השני. בשער הראשון של ברצלונה אוהדיה חגגו והתחילו לעשות פרובוקציות לחברים שלהם. הצעקות הגיעו עד לשכנים והאדמה רעדה מרוב שמחה. חלקם קפץ, חלק אחר חיבק את הברצלונאי שליד. באופן זמני השתלטו אוהדי נציגת קטאלוניה על המקום והשמחה מרוחה על פרצופם.

 

לרגע היו אלה אוהדי הקטאלונים עם חיוך גדול (חאלד דראושה)

 

"יש לי שעתיים עד שלוש ברצף ביום רק כדי לעקוב אחרי ברצלונה. כמו שכולם אוהבים את החברה שלהם, אני שרוף על ברצלונה. אני יודע שזה מוגזם, אבל לא מצליח להשתלט על עצמי. אין הומור מבחינתי", הודה בפניי אחד מאוהדי בארסה. "בכל יום של קלאסיקו אני מנסה להתרחק מכל האנשים כי אני לא יכול לשמוע את העקיצות ביני לבין החברים אוהדי ריאל. אני מעדיף להיות מפוקס בעדכונים עד שעה לפני המשחק. אבל למרות כל הלחץ שנולדתי אליו, אני מעדיף לראות את המשחק בבית הקפה ולפזר עצבים דרך הנרגילה. אני רואה את המשחק עם החברים למרות שהם אוהדי ריאל, אבל אני חייב להתמודד איתם. הלחץ זה בסיס הקלאסיקו".

 

אחרי המהפך של ריאל, מצב הרוח של אוהדי ברצלונה התהפך. הסנסציה הלכה לכיוון המדרידיסטאס. אך אוהדי ריאל לא עצרו כאן , כל אחד חזר לבית שלו ואיתו גם כל מה שחווה במשחק. דווקא בכפר אכסאל אוהדי ריאל סגרו את הרחוב הראשי וחגגו עם דגלים, אבוקות, חולצות, שירים שמחים וגם רקדו "דבקה". כ-15 כלי רכב השתלטו על הכפר הקטן והחגיגה נמשכה עד השעות הקטנות של הלילה. כמה מהחוגגים שיבחו את זידאן, אחרים חילקו פרשנות ובעיקר כולם לא הצליחו לעצור את דמעות השמחה. עד שאחד מהם החליט להזמין את כל אוהדי ריאל לאכול בשר על האש ביום שאחרי.

 

הקלאסיקו שוב ושוב מתייצב במוקד. גם כאן. ואפילו הליגה האנגלית, גם בעונה כזו ולמרות הטירוף שלה, לא ידעה לנתק את האוהדים במגזר משתי האופציות הראשונות שלהם. נשמע מוכר?

 

ניצחון וסטייק טוב. אוהדי ריאל מאושרים בסיום (חאלד דראושה)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי