קאפלו: לברצלונה חסר מנהיג כמו קרלס פויול

פויול. חסרונו מורגש ברגעים כאלה
פויול. חסרונו מורגש ברגעים כאלה |

אקס ריאל מדריד: "מאמן יכול לדבר, אבל הוא גם צריך שחקן עם אישיות"

(גודל טקסט)

ברצלונה מעדה אמש בביתה מול ולנסיה של פאקו אייסטראן (2:1), הפסד שלישי ברציפות בכל המסגרות שגרם לכך שתוך זמן קצר סיימה הקבוצה את דרכה בליגת האלופות ונמצאת בשוויון נקודות בפסגת הליגה עם אתלטיקו מדריד.

גם ריאל מדריד כבר אורבת מעבר לפינה ורחוקה נקודה אחת בלבד מהמקום הראשון, ונכון שהקטאלונים יכולים להתעודד משערו ה-500 של ליאו מסי, אבל מדובר בתקופה קשה שעלולה להסתיים במפח נפש עבור לואיס אנריקה ושחקניו.

מאמן ריאל לשעבר, פאביו קאפלו, סבור כי אלופת אירופה (היוצאת) זקוקה כעת למנהיגים על המגרש, והתכוון לאחד ספציפי שעזב את הקטאלונים. בביקור בברלין לקראת הענקת פרסים לספורטאים מצטיינים, אמר קאפלו כי "מאמן יכול לדבר הרבה עם שחקניו כדי להעיר אותם, אבל הוא צריך שחקן עם אישיות כמו קרלס פויול. אני מאמין שהיא יכולה להתאושש. זה צריך להיות משחק אחר משחק, נקודה אחר נקודה".

 

לדעת קאפלו הקושי במצב הנוכחי של בארסה הוא בעיקר פסיכולוגי, הנובע מהכישלון במשחקים האחרונים. "כאן נכנס לתפקיד מנהיג כמו פויול. הבעיה הנוספת היא שברצלונה סוחבת את העייפות של השחקנים הבינלאומיים שלה ואלה יתקשו להתאושש עד סוף העונה".

 

קאפלו ופויול. האיטלקי מעריך את ההשפעה של הספרדי (GettyImages)

המספרים שמבהירים עד כמה קשה מצבה של ברצלונה, או שלא, לפניכם:

4 – אחרי 39 משחקים ללא הפסד, ברצלונה נוצחה בארבעה משחקים מתוך חמשת האחרונים. בליגה שלושה ואחד מול אתלטיקו מדריד ברבע גמר ליגת האלופות. 

12 – פעמים היה שיוויון בפסגת הליגה הספרדית בכל תולדותיה כשנותרו חמישה מחזורים לסיום. ברצלונה היתה מעורבת ארבע פעמים מתוך ה-12 במאזן שווה עם עוד קבוצה וזכתה ב-3 מתוך 4 מקרים באליפות. בעונת 92/93 ברצלונה וריאל מדריד היו עם אותו מספר נקודות (50), אבל בארסה זכתה בסיום עם 58 לעומת 57. בעונת 72/73 ברצלונה ואתלטיקו מדריד היו בשיוויון עם 40 נקודות. אז אתלטיקו מדריד זכתה. בעונת 1948/9 שוב ברצלונה וריאל מדריד היו עם אותו מספר נקודות (29) וברצלונה זכתה באליפות. ב-1929 היא הייתה בשיוויון עם קבוצה בשם ארנס, אז לשתיהן היו 17 נקודות וברצלונה זכתה בסוף עם 25

ברצלונה מאוכזבת, ושוב זו ולנסיה שמעורבת (Gettyimages)

13 – שנה ברצלונה לא הפסידה שלושה משחקי ליגה רצופים. זה קרה אז בעונת 2002/3 במחזורים 18, 19 ו-20 ולא בסיום העונה. הפרט הפיקנטי שגם אז היתה ולנסיה מעורבת. היא ניצחה בקאמפ נואו 2:4, לאחר מכן סלטה ויגו ניצחה 0:2 בבלאידוס ואתלטיקו מדריד השלימה ניצחון 0:3 בוויסנטה קלדרון. שתיים מהקבוצות שניצחו אז עשו זאת גם עכשיו, ואם לא די בכך אז ברצלונה גם אז סיימה את דרכה ברבע גמר האלופות לאחר שנכנעה ליובנטוס. בארסה סיימה את הליגה במקום השישי, ריאל הוכתרה לאלופה.

70 – שלישיית MSN, למרות הכל, הצליחה לעבור את השלישייה של הבלאנקוס. לשלושת החלוצים של ברצלונה, ליאו מסי, לואיס סוארס וניימאר, 70 שערים לעומת 69 של ריאל מדריד. רונאלדו, בייל ובנזמה הבקיעו את 69 השערים שלהם ב-1,470 דקות פחות מאלה של ברצלונה. השערים של BBC מהווים 79.5 אחוז משערי ריאל מדריד בעוד ששלישיית MSN אחראית ל- 70.5 אחוז. 

INFOGRAPHIC: Lionel Messi's 500 career goals for club and country #fcblive#Messi500 [sport] pic.twitter.com/tiNYcaudq4

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) April 18, 2016

500 – ליונל מסי הבקיע את השער ה-500 שלו בקריירה, שכולל 450 שערים בברצלונה ב-524 משחקים. 50 שערים כבש בנבחרת ארגנטינה ב-71 משחקים. בליגה הבקיע 309, באלופות 83, בגביע המלך 39, באליפות העלום לקבוצות 5 שערים נוספים, 3 בסופר קאפ האירופי ועוד 11 בסופר קאפ הספרדי. במדי הנבחרת הבקיע רק 5 שערים במונדיאל, 3 בקופה אמריקה, 15 במוקדמות  מונדיאל ו-27 במשחקי ידידות. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי