רביעייה שנייה ברציפות לסוארס, 0:6 לברצלונה

בכושר מטורף. סוארס
בכושר מטורף. סוארס |

הקטאלונים דרסו את חיחון ושמרו על הפסגה אחרי ניצחונות ריאל ואתלטיקו

(גודל טקסט)

מאבק האליפות המטורף בליגה הספרדית נמשך הערב (שבת) כששלוש הקבוצות הנאבקות על האליפות השיגו ניצחונות ושמרו על הסטטוס קוו בצמרת. ריאל מדריד פתחה את משחקי היום וחזרה מפיגור 2:0 מוקדם ל-2:3 על ראיו וייקאנו, תודות לצמד של גארת' בייל. אתלטיקו מדריד הסתפקה ב-0:1 קטן על מלאגה בזכות השער של אנחל קוראה. וברצלונה רמסה 0:6 את ספורטינג חיחון האומללה, כשלואיס סוארס חוגג עם רביעיה.

ברצלונה – ספורטינג חיחון 0:6

ברצלונה פתחה את המשחק בצורה מהוססת כשהיא יודעת שרק ניצחון יחזיר אותה למקום הראשון בטבלה. ליאו מסי נהנה מהטעות של השוער האורח כדי לכבוש בנגיחה בדקה ה-13. התוצאה נשמרה עד המחצית, כאשר בארסה לא הציגה יכולת משכנעת ואף כמעט ספגה בדקות הסיום, אך מסצ'ראנו ופיקה הרחיקו פעמיים מהקו.

 

 

במחצית השנייה הקטלונים העלו את ההילוך והשערים לא איחרו להגיע. לואיס סוארס ניצח על התזמורת עם רביעיה, כאשר הוא כובש שניים מתוכם בפנדלים. בכך האורגוואי הפך לשחקן היחיד בהיסטוריה של הליגה הספרדית שכובש ארבעה שערים בשני משחקים רצופים, כמו כן סוארס עקף את רונאלדו בטבלת הפיצ'יצ'י. ניימאר השלים את החגיגה עם שער משלו, שגם הובקע בפנדל. חשוב לציין ששופט המשחק החמיר מאוד עם האורחת ולפחות שתיים מתוך שלוש בעיטות עונשין מ-11 מטרים היו גבוליות. 

 

קבוצתו של לואיס אנריקה חוזרת למקום הראשון בטבלה וכשנותרו שלושה מחזורים לסיום העונה נמצאת בשוויון נקודות עם אתלטיקו מדריד (לבארסה יתרון במפגשים הישירים) ומובילה בנקודה אחת על ריאל.

 

הרכבים 

ברצלונה: בראבו; סרג'י רוברטו (דני אלבס 46), ג'רארד פיקה (מארק בארטרה 66), חבייר מסצ'ראנו, ג'ורדי אלבה; סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ' (ארדה טוראן 75), אנדרס אינייסטה; ניימאר, ליונל מסי, לואיס סוארס.

 

ספורטינג חיחון: איבן קוויאר; אוגניאן וראנייש, לואיס הרננדס, אלכס מננדס, איגור ליחנובסקי; איסמה לופס (קאנייה 70), ראשיד עתמנה, עומר מסקרל, פבלו פרס (אנטוניו סנאבריה 62); אלן חלילוביץ', מיגל גוואררו (קרלוס קאסטרו 75).

 

מהלך המשחק

דקה 11

מתפרצץ של חיחון כמעט נגמרת בשער. הכדור הגיע למננדס שמשבעה מטרים היה צריך רק לגלגל פנימה, אך בעט חלש ובראבו קלט.

דקה 13

ברצלונה עלתה ליתרון 0:1: הקלישאה אומרת שמי שלא כובש סופג. אינייסטה הרים כדור לרחבה, קוויאר הרחיק רע ומסי נגח את שער היתרון פנימה.



מסי. ריבאונד התקפה (gettyimages)

דקה 27

ברצלונה היתה קרובה לשני. סרג'י רוברטו קיבל כדור על סף ברחבה וניסה להפיע עם בעיטה מרחוק, אך הכדור חלף מעל המשקוף.

דקה 43

מסי מסר כדור מושלם לניימאר ברחבה, הברזילאי, שנותר לבד מול קוויאר, אך בעט חלש והשוער הדף לפי שההגנה הרחיקה מכלל סכנה.

דקה 45

חיחון היתה קרובה לשוויון. הבעיטה הראשונה הכניעה את בראבו, אך מסצ'ראנו הרחיק מהקו. חלילוביץ השתלט על הריבאונד, אך הפעם היה זה פיקה שהרחיק, ספק עם היד, שוב מקו השער.

דקה 59

מסי שוב השאיר כדור נפלא לניימאר, במצב של אחד על אחד מול השוער, אך הברזילאי חשב יותר מידי וקוויאר הדף.

דקה 63

ברצלונה עלתה ליתרון 0:2: לאחר הרבה התקפות הקטאלונים סוף סוף מצאו את הרשת. אינייסטה מסר כדור רוחב שהשאיר את סוארס לבד מול הרשת, כאשר החלוץ גלגל פנימה והשתווה לרונאלדו בפסגת טבלת מלך השערים.


שלישיית ה-MSN שוב חוגגת (gettyimages)

דקה 74

בארסה כבר ב-0:3: דני אלבס מעביר כדור רוחב שפוגע בידו של קאנייה ברחבה. סוארס מדייק מהנקודה הלבנה ועוקף את רונאלדו בטבלת הפיצ'יצ'י.

דקה 77

0:4 לקטלונים: שוב סוארס כובש בפנדל, הפעם על ספק עבירה על ניימאר.

דקה 86

0:5 לברצלונה: עוד פנדל שנוי במחלוקת לטובת הבלאוגרנה: וראנייש שם את ידו על ניימאר ברחבה, נענש בפנדל וגם ראה כרטיס צהוב שני ואדום. ניימאר הבקיע את הפנדל.

דקה 88

בארסה עולה ל-0:6: מסי מבשל לסוארס את הרביעי שלו הערב.


סוארס. רביעיה שנייה תוך שבוע  (gettyimages)

 

ראיו ואייקנו – ריאל מדריד 3:2

הבלאנקוס עלו לראשונה בעונת 2015/16 למשחק ליגה ללא כריסטיאנו רונאלדו ובפתיחה היה נראה שהם עדיין לא מבינים איך להתמודד עם הסיטואציה. שחקניו של פאקו חאמס פתחו בסערה וכבשו שני שערים מהירים מרגליהם של אמברבה (7) ומיקו (14).

עם זאת, שחקניו של זינידין זידאן לא ויתרו וניצלו את העובדה שהמארחים החלו להתגונן, כאשר גארת' בייל כבש את השער המצמק בדקה ה-35. במחצית השנייה הושלם המהפך לאחר שער של לוקאס ואסקס המחליף (52), כאשר בדקה ה-80 הוולשי השלים את המהפך עם צמד פרטי.

 

למרות הניצחון הדרמטי לא הכל וורוד בריאל מדריד. כרים בנזמה נאלץ לצאת מהמגרש בשל פציעה לקראת סיום המחצית הראשונה והוא נמצא בספק גדול לקראת המשחק מול מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות.

 

בייל. היה אחראי להמהפך (gettyimages)

 

הרכבים

ריאל מדריד: קיילור נבאס; דנילו, רפאל וראן, פפה, מרסלו; טוני קרוס, מתאו קובאצ'יץ' (חאמס/ 78), איסקו; חסה (לוקה מודריץ'/ 63), גארת' בייל, כרים בנזמה (לוקאס ואסקס/ 42).

 

ראיו ואייקנו: חואן קרלוס; טיטו (ראזבן ראט/ 78), חוסה קרספו, אנטוניו אמיה, קוויני; אדריאן אמברבה, רוברטו טראשהורס, ז'וסאבד סאנצ'ס (חאבי גוארה/ 54), פבלו הרננדס, מיקו, בבה.

 

מהלך המשחק

דקה 3

בנזמה מסר לבייל מחוץ לרחבה, הוולשי ניסה להפתיע את חואן קרלוס מ-18 מטר, אך הכדור פגע בקורה ויצא לחוץ.

דקה 7

ראיו ואייקנו עלתה ליתרון 0:1: המתפרצת של המארחים, בבה מסר כדור רוחב, הגנת ריאל התקשתה להרחק, ואמברבה דחק מקרוב את שער היתרון.

דקה 14

ראיו ואייקנו עלתה ליתרון 0:2: המארחים הרימו כדור קרן לרחבה, הגנת ריאל שוב התקשתה להרחיק ומיקו, שנותר לבדו, העניש אותם עם השער השני של קבוצתו.

דקה 27

שחקני ריאל עדיין היו בהלם ובבה ניסה להפתיע עם השלישי של קבוצתו. הפורטוגלי בעט פצצה מ-30 מטר, נבאס זינק טוב והדף לקרן.

דקה 35

ריאל מדריד צימקה ל-2:1: הגנת ראיו התחילה להסתגר בהגנה והבלאנקוס קיבלו כדור קרן. קרוס הרים כדור מצוין לרחבת החמש, בייל עלה גבוה מעל כולם ונגח את השער המצמק.


בייל. החזיר את הבלאנקוס למשחק (
gettyimages)

דקה 52

ריאל מדריד משווה ל-2:2: דנילו הרים כדור לרחבה, לוקאס ואסקס המחליף זינק ונגח את השוויון.


לוקאס וסקאס. חילוף מנצח? (
gettyimages)

דקה 80

ריאל מדריד עלתה ליתרון 2:3: בייל ניצל טעות של הגנת ראיו, פרץ לרחבה והשלים את המפהפך עם שערו השני במשחק.


בייל. מי צריך את רונאלדו? (
gettyimages)

 

אתלטיקו מדריד – מלאגה 0:1

הקולצ'ונורס הגיעו למשחק כשהם יודעים שניצחון יעלה אותם, לפחות זמנית, למקום הראשון בטבלה, אך הנתון הזה לא עשה טוב לשחקנים של דייגו סימאונה. פעם אחר פעם הם הגיעו למצבים ליד הרחבה, אך לא הצליחו להפוך אותם לבעיטות לשער. המאמן הבין ועשה מעשה כאשר הכניס את אנחל קוראה במחצית השניה. הארגנטיני גמל לו חמש דקות מאוחר יותר כאשר כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-62.

 

אתלטיקו מדריד הצליחה להפעיל לחץ על ברצלונה שתשחק אחרונה, אך היא יודעת שבמקרה של ניצחון של הקטאלונים הם יאבדו את המקום הראשון בטבלה, מאחר והם הפסידו לקבוצה של לואיס אנריקה פעמיים במהלך העונה.

 

סימאונה. ההפסדים לברצלונה יעשו את ההבדל בסיום העונה? (gettyimages)

 

הרכבים

אתלטיקו מדריד: יאן אובלאק; חואנפראן, פילפה לואיז, חוסה חימנס, לוקאס הרננדס; גבי, סאול, קוקה, יאניק קארסקו (אנחל קוראה/ 62); אנטואן גריזמן (אוגוסטו פרננדס/ 66), פרננדו טורס.

 

מלאגה: גיירמו אוצ'ואה; מיגל טורס, וולינגטון, רוברטו רוסאלס, אלבנטוסה; איגניצ'יו קמאצ'ו, רסיו, פאבלו פורנאלס (חואן-פאבלו אנור/ 62), ריקרדו הורטה (גונסלו קסטרו/ 59); צ'ארלס, דוז'ה קופ (רוקה סנטה קרוז/ 77).

 

מהלך המשחק

דקה 14

קוקה הכין כדור מושלם לגקיזמן, שרק היה צריך לגלגל פנימה, אך הוא בעט את הכדור לחוץ.

דקה 51

תרגיל יפה של אתלטיקו מדריד. לאחר בעיטת עונשין הכדור הגיע לחואנפראן שהכין לסאול, אך הבעיטה שלו חלפה ליד הקורה הימנית ויצאה לחוץ.

דקה 62

אתלטיקו מדריד עלתה ליתרון 0:1: לאחר דקות ארוכות של לחץ דווקא המחליף אנחל קוראה היה זה שמצא את הרשת. הארגנטיני קיבל כדור על סף הרבחה, עבר שחקן אחד ובעט כדור שפגע בהגנה, הטעה את אוצ'ואה וחדר לשער.


קוראה. שער לאחר חמש דקות על המגרש (gettyimages)

דקה 78

קוראה כמעט והכפיל את התוצאה, לאחר שנשאר לבד מול השוער, אך הוא בעט את הכדור מעל המשקוף.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי