ריאל מדריד וברצלונה חלקו כבוד ליוהאן קרויף

ברטומאו ופרס באיחוד לבבי נדיר ליד האנדרטה לקרויף
ברטומאו ופרס באיחוד לבבי נדיר ליד האנדרטה לקרויף | צילום: AFP

פרס הצטרף לברטומאו בקאמפ נואו ואמר: "יש אנשים שלא מתים לעולם"

(גודל טקסט)

מותה של אגדה כמו יוהאן קרויף גרם גם לאויבים מושבעים להתאחד במחווה לזכרו. נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, הגיע לברצלונה מלווה באמיליו בוטראגניו, מנהל קשרי החוץ של המועדון, כדי לחלוק כבוד לכדורגלן/מאמן ההולנדי המנוח, שהלך לעולמו ביום חמישי בגיל 68.

 

פרס ניצב ליד האנדרטה שהקימה בארסה לקרויף לצד ג'ורדי ברטומאו, נשיא ברצלונה, והשניים אף התחבקו ולחצו ידיים. תמונה נדירה, בטח שבוע לפני הקלאסיקו שייערך בקאמפ נואו.  גם היריבה העירונית המושבעת, אספניול, שלחה נציג לטקס האזכרה אליו הגיעו אלפים מאוהדי הבלאוגרנה.

 

 

"אלה ימים מאוד עצובים כי יש אנשים שאסור שימותו לעולם", אמר פרס, "אחד מהם הוא קרויף שנולד באותה שנה כמוני. הכרתי אותו לכל אורך הקריירה הספורטיבית שלו ורבים אומרים שהוא שינה את ההיסטוריה של בארסה. אני מאמין שהוא שינה את ההיסטוריה של הכדורגל, לא רק הספרדי אלא העולמי. תנחומיי למשפחה ולכל אוהדי בארסה על האובדן". 

[VIDEO] Johan Cruyff Memorial at Camp Nou https://t.co/uS8nltsw5D

— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 26, 2016

"הנסיעה של קרויף לישראל, שבועיים לפני מותו, עשתה לו  טוב", כתב העיתון ההולנדי "טלחראף", "יוהאן לא רק נהנה מהשמש הישראלית אלא היה גאה בהישגי בנו, ג'ורדי, המנהל המקצועי של מכבי תל אביב. הוא חזה בניצחון של הצהובים 0:5 על הפועל כפר סבא והיה מאושר".

 

בכתבה מצוין שקרויף האב ידע מההתחלה שבנו לא יהיה שחקן גדול כמוהו אבל לא העז להגיד זא לאשתו, אמו של ג'ורדי. "אני גאה בו בזכות מה שהוא, ולא בגלל מה שיכול היה להיות", אמר קרויף האב בזמנו.

 

גם פטר בוס התראיין לכתבה ואמר: "כל מה שהשגתי בקריירה שלי היה בזכות יוהאן קרויף. הלכתי למשחקים שלו כילד ולמדתי ממנו כמאמן. יוהאן גם יעץ לג'ורדי לקחת אותי למכבי תל אביב ולחץ עלי לקחת את התפקיד, אחרי שסירבתי לג'ורדי. אני יודע מיוהאן שג'ורדי היה הגאווה שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי