האהוב על מסי או אקס: מי ראוי לאימון בארסה?

מי יהיה מחליפו בברצלונה?
מי יהיה מחליפו בברצלונה? | צילום: Gettyimages

לואיס אנריקה הודיע על עזיבה בקיץ ורשימת המועמדים להחליפו ארוכה

(גודל טקסט)

לואיס אנריקה אישר אתמול (רביעי) רשמית שהוא יעזוב את ברצלונה בסיום העונה ועד ה-1.7, היום בו יכריזו הקטאלונים על מחליפו, היכונו לשמועות ודיווחים רבים אודות המאמן הבא.

 

אז רגע אחרי שברצלונה עלתה לפסגת הליגה הספרדית (אם כי לריאל מדריד משחק חסר) ובמקביל להודעת המאמן על עזיבתו בקיץ, נסו לעזור להנהלת בארסה המגששת באפלה לבחור מיהו מחליפו הראוי של לואיס אנריקה לאמן את הקבוצה ואולי להיות שובר השיאים הבא אחרי פפ גווארדיולה ולואיס אנריקה. המועמדים העיקריים לפניכם:

 

 

חורחה סמפאולי (סביליה)

הסיבה הכי טובה לצירופו היא העובדה שליונל מסי פשוט אוהב אותו. אמנם הוא שבר הרבה לבבות בארגנטינה כשניצח אותה בגמר הקופה אמריקה עם צ'ילה בקיץ 2015, אבל ייתכן שמסי ואולי גם חאבייר מסצ'ראנו רוצים להפעיל את הכלל הידוע שאם אתה לא יכול לנצח אותו, תצטרף אליו.

 

ארסן ונגר (ארסנל)

פפ גווארדיולה הודה שלמד ממנו רבות ואף יישם בברצלונה, עבור ארסנל זו תהיה הזדמנות פז לסיים את ההתקשרות ולאוהדי ארסנל זה יחזיר את התקווה אחרי 12 שנה ללא אליפות. אגב, אלכסיס סאנצ'ס יוכל לחזור לבארסה. זה רעיון לא רע.

 

 

 

ארנסטו וולוורדה (אתלטיק בילבאו)

הקטאלונים יודעים להעריך מאמן שמדריך קבוצה של חבל ארץ שמזמן היה רוצה עצמאות. הוא יקלוט בקלות את רעיונות העצמאות שלהם. הוא גם בטח יידע להפוך את קאמפ נואו מאיצטדיון תיירותי למבצר כמו הסאן מאמס. ריאל מדריד תרעד מפחד בביקוריה בברצלונה. 

 

יורגן קלופ (ליברפול)

יש מי שיגידו הוא כבר רגיל להגנות חלשות, אבל תתארו לכם את מסי אחרי שיחה אחת עם המוטיבייטור מספר אחד בעולם? חוץ מזה, הגיע הזמן שהמאמן הנפלא יפסיק להתעסק עם אימפריות בנפילה (ליברפול) או כאלו שמנסות להפיל את האלופה הנצחית (דורטמונד) ובמקום זאת יקבל את הקבוצה הטובה ביותר. וכן, פיליפה קוטיניו יגיע לבארסה אחרי שנתיים של התעניינות.

 

מאוריסיו פוצ'טינו (טוטנהאם)

הכוכבים של ברצלונה הולכים ומזדקנים ועוד כמה שנים יצטרכו למצוא מחליפים לכל השמות הגדולים. פוצ'טינו הוכיח שהוא מסוגל לגדל צעירים ולהפוך אותם לכוכבי על. גם ההגנה שלו הכי טובה בפרמייר-ליג. חוץ מזה הוא שיחק אצל השכנה אספניול וגם אימן, כך שהוא מכיר את האיזור ואולי הגיע הזמן גם לתת למדוכאי העיר הזדמנות. אה, וגם הוא ארגנטינאי. 

 

אוסקר גרסיה (זלצבורג)

ממילא אלפי ישראלים פושטים על ברצלונה בערך בכל משחק, וכעת אוהדי מכבי ת"א יוכלו להרגיש בבית. אפשר כבר לחזות בעיני רוחנו באלו שמספרים ליושבי הקאמפ נואו על ימיו של גרסיה בקריית שלום בימיו הראשונים כמאמן ראשי. וכן, יש גם עוד סיבה קטנה – הוא שיחק בקבוצה, אימן את הנוער של ברצלונה ומכיר היטב את ה-DNA של המועדון. 

 

גרסיה. מכירה היטב את ה-DNA של המועדון (Gettyimages)

 

חואן קרלוס אונסואה (העוזר של לואיס אנריקה)

בשלוש שנים האחרונות הוא למד והיה שותף מלא להצלחה של לואיס אנריקה, המחזיק בממוצע הניצחונות הטוב בעולם כשלזכותו שמונה תארים. אונסואה גם רשם חמש הופעות במדי ברצלונה והגיע הזמן ששוער לשעבר יצליח כמאמן. 

 

פרנק דה בור (בלי קבוצה)

אומרים שמי שנכשל פעם אחת באיטליה מצליח בספרד. לואיס אנריקה נכשל לחלוטין ברומא והצליח בענק בברצלונה. דה בור ששיחק בברצלונה חמש שנים יחזיר את ההילה ההולנדית לעיר.

 

רונאלד קומאן (אברטון)

מי שהיה אחד מגדולי השחקנים של עידן יוהאן קרויף, זה שכל בעיטה חופשית שלו איימה לקרוע את הרשתות בקאמפ נואו, יתקבל בברכה על ידי האוהדים המבוגרים יותר שמכירים את בארסה עוד מלפני ימי ליונל מסי. הוא גם מכיר מצוין אם ג'ורדי קרויף ואולי יספק לאוהדים הצהובים סיבה נוספת להרגיש בקאמפ נואו בבית.

 

קומאן. אולי יביא איתו את החבר הטוב ג'ורדי קרויף? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי