אסנסיו: ישנתי עם דובי של ריאל, הייתי מובך להבקיע מול אוואט

אסנסיו בטירוף
אסנסיו בטירוף | צילום: gettyimages

הכוכב הצעיר של ריאל מדריד חושף הכל בראיון מיוחד: "אני קרוי על שמו של ואן באסטן", "נדאל התקשר לפרס ואמר לו שלא יפספס אותי". וגם: התקופה עם השוער הישראלי

(גודל טקסט)
מרקו אסנסיו הוא אחד הכוכבים הגדולים החדשים בריאל מדריד. הוא מאלה ששידרגו העונה את הקבוצה כשעלו מהספסל ונחשב יחד עם איסקו לאהוב האוהדים של הבלאנקוס. בתוכנית: "מגרש של כוכבים" בערוץ הטלוויזיה של ריאל מדריד סיפר הכישרון הצעיר על הדרך בה עבר לבלאנקוס כשהיה שחקן של מאיורקה ודודו אוואט היה המנכ"ל של הקבוצה.

 

"תהיה רגוע, אתה תשחק בריאל מדריד", כך אמר לו בשיחה נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, לפני שחתם בקבוצה. הוא סיפר איך התרחש המפגש ההזוי עם פלורנטינו פרס: "כשהייתי בן עשר עמדתי לחתום באספניול. התאמנתי איתם שלוש פעמים וחזרתי הביתה. יום אחד הלכתי ליד הנמל עם אמא שלי ופתאום נתקלנו ביאכטה של פלורנטינו פרס. ביקשנו ממנו צילום ואמא שלי סיפרה שאני רוצה להיות שחקן כדורגל. הנשיא זוכר היטב את המקרה עד היום".



 


אמו של אסנסיו ממוצא הולנדי והיא העניקה לבנה את השם מרקו על שם מרקו ואן באסטן. "הייתי בן 15 כשאמא שלי מתה וזה היה קשה מאוד. היינו משפחה מאוד מאוחדת ונותרנו עם אבא שלי ואחי. הם תמכו בי מאוד ועד היום כל שער שאני כובש אני מקדיש לאמא שלי. כשהייתי ילד היו לי קשיים להתאמן. אחרי כל אימון חזרתי עם כאבי תופת והייתי צריך לישון עם נייר עטוף על הברך".
 

 

בדצמבר 2014 הוא חתם בריאל מדריד עוד בתקופה כששיחק במאיורקה. "הסוכן שלי אמר לי שריאל מדריד מעוניינת בי. אמרתי שכן למרות שהיו לי הצעות מעוד קבוצות". ריאל מדריד שילמה תמורתו 3.9 מיליון יורו. "טסנו במטוס פרטי למדריד".




דודו אוואט. מביך להכניע אותו (gettyimages)

 

בגיל 17 חגג בכורה במאיורקה: "זו הייתה הפתעה עבורי. הוותיקים עזרו לי בקבוצה. הייתי מובך לכבוש מול דודו אוואט באימונים, כי הייתי עוד צעיר. לא ציפיתי לשחק בכלל. נכנסתי בדקה ה-86 וזו היתה הרגשה נפלאה. משהו שחלמתי עליו כל חיי". 

 

אחרי שחתם בריאל מדריד כאמור לפי החלטת אוואט, הוא הושאל מריאל מדריד לאספניול אליה הגיע כילד. "הייתי צעיר מאוד וזו הייתה החלטה טובה בדיעבד, אבל כמו שאמרתי פלורנטינו פרס התקשר אליי ואמר לי שאני אשחק בריאל מדריד ואין לי מה לדאוג. רפאל נדאל התקשר אישית לפרס ואמר לו 'כדאי שלא תפספס את מרקו'".




זינדין זידאן. חלום לשחק תחתיו (AFP)

 

לדבריו, זינדין זידאן היה מכריע בחזרה שלו לריאל מדריד. "באימוני תחילת העונה זיזו דיבר איתי בארוחת צהריים ואמר לי שאני אשחק בסופרקאפ האירופי. עבורי זו הייתה דרך מושלמת להתחיל את הקריירה בריאל. כל השאר כבר היסטוריה, כי כבשתי במשחק הראשון וזה לדעתי השער הכי חשוב שכבשתי".

 

"היה לי פוסטר של זידאן בחדר וישנתי עם דובי של ריאל מדריד. זו גאווה שכעת הוא המאמן שלי. זה נראה לי כמו בדיחה שאני מקבל היום עצות ממנו ושומע בקולו. זה נשמע לי כמו חלום".

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי