במסלול המראה: עוסמאן דמבלה נחת במקום שראוי לכישרון שלו

Overachiever
דמבלה | AFP

נסיקה אדירה מהמילואים של ראן לתכשיט שכל אירופה רוצה, ההערצה לבארסה מגיל צעיר ומטען ציפיות שיביא עימו תג המחיר. הילד הצרפתי בן ה-20 מגיע לקטאלוניה כדי להפוך לכוכב על עולמי. ושום מילה על ניימאר

(גודל טקסט)
עוסמאן דמבלה הרכש החדש של ברצלונה שיחק עד לפני שנתיים בקבוצת המילואים של ראן הצרפתית. הנסיקה המטאורית של ילד הפלא הצרפתי הסתיימה בתחנה שרבים היו יכולים לחוש כבר לפני הקיץ שעבר. למעשה הוא אולי השחקן שעשה את הדרך הכי מהירה לטופ העולמי ברחבי העולם. בתוך שנתיים זינק לקבוצה הבכירה של ראן, הפך לסנסציה שכל אירופה רדפה אחרי (כולל ברצלונה), הגיע לדורטמונד עבור 15 מיליון יורו והשלים מעבר צפוי לענקית עוד יותר – ברצלונה עבור 105 מיליון יורו.


הכישרון הגדול חגג יום הולדת 20 רק לפני ארבעה חודשים כך שכל העתיד לפניו, אבל זה לא יהיה פשוט. כעת הלחץ הוא על דמבלה עצמו. הוא לא רק ייכנס לנעליים הגדולות של ניימאר ויילבש את המספר 11 אלא יזכה להשוואות וציפיות אין סוף. תג המחיר גם הוא כמובן יקשה. דורטמונד התעקשה לקבל 145 מיליון יורו עליו וקיבלה סכום דומה תוך כדי פשרה. 105 מיליון יורו כעת ועם ביצוע כמה סעיפים בחוזה ההעברה שלו עשויה לעלות 145 מיליון יורו. הגרמנים שרכשו אותו מראן בקיץ שעבר הרוויחו עליו פי עשר תוך שנה. ככה עושים עסקים. לפי פרסומים חצי מהבונוסים הם עניין של תוספת ללא התניות של הישגים והחלק השני תלוי במספר שערים, זכיות בתארים, אבל ללא הסעיף של "זכיה בכדור הזהב".


ברצלונה לא סתם רצתה את דמבלה כדי שישחק באגף שמאל. הסטטיסטיקה שלו נדירה. הוא יודע לכדרר מצוין ומהיר מאוד. שתי תכונות חשובות בכדורגל העולמי, אבל הוא אחד שיודע גם לספק מספרים. בעונה שעברה הוא הבקיע עשרה שערים בדורטמונד, אבל גם סיפק 21 בישולים. נתון משמעותי מאוד אם ישחקו לצידו ליונל מסי ולואיס סוארס. הוא נבחר לשחקן המבטיח של הבונדסליגה שנה אחרי שעשה זאת בליג 1 בצרפת.



כבר בראן הוא שיגע את אירופה (AFP)


מסלול הנסיקה שלו מהיר בטירוף. בקיץ 2015 הוא עדיין סירב לחתום על חוזה מקצועני בראן ונופה מנבחרת הנוער של צרפת בגלל שלא השתתף במחנה אימונים שלה, אבל לאחר מכן התרצה ובאוקטובר חתם לשלוש שנים בקבוצה הבוגרת של ראן. במארס 2016 כבש שלושער בניצחון על נאנט 1:4. שלושה ימים לפני יום הולדתו ה-19 דורטמונד רכשה אותו ומאז הוא הספיק להיות חתום על שערים חשובים עבור השוורצגלבן שבהם ה-2:3 היקר על באיירן בחצי גמר הגביע אשתקד שסידר מקום בגמר ולמעשה גביע.


בברצלונה לקחו גם בחשבון את ההתאקלמות המהירה שלו בדורטמונד ומצפים שזה יקרה גם בקטאלוניה. יש לציין שהוא דיבר על ברצלונה כבר בפברואר 2016 כששיחק בראן: "החלום שלי הוא לשחק בברצלונה", אמר למצלמות Bein רשת הספורט של קטאר. דמבלה מוקף בחברים שמטפלים בו כמו אחיו וחברו הכי טוב הסוכן שלו יוסוף סיסוקו והם מספרים שברצלונה היתה חלום ילדות והוא לא קפץ מיד ונענה להצעה שלה לחתום במועדון אלא חלם על כך שנים רבות. "הוא עבר 15 ימים קשים בהם האשימו אותו שהוא בוגד בקבוצה ובחבריו. הוא נאלץ לעזוב לפאריס ומונאקו ובעצת אנשיו לא נענה לדרישה של דורטמונד לחזור לאימונים ולהתנצל", אמר אחד מהחברים שלו.



יודע לכבוש לצד טכניקה אדירה, דמבלה (AFP)


כבר בשנה שעברה היתה לדמבלה הזדמנות להגיע לברצלונה אחרי שהמנהל הספורטיבי שלה רוברטו פרננדס חובב הכדורגל הצרפתי הגיע לראות אותו מספר פעמים, אבל היועצים של החלוץ הצעיר העדיפו שיגיע לדורטמונד קבוצה בה הוא יוכל להתפתח תחת תומאס טוכל מאמן שטיפח צעירים וממילא מי האמין שמישהו יוכל לפרוץ את מחסום שלישיית MSN.  טוכל אמר על דמבלה: "הוא הכישרון הכי גדול שיצא לי לאמן. ניחן בטכניקת משחק מעולה ולדעתי כאשר העליונות של ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו תסתיים הוא יהיה ללא ספק מאלה שמועמדים לכדור הזהב".


כעת התנאים הבשילו, ניימאר עזב והדרך היתה סלולה. דמבלה שחקן כנף מושלם למערך של בארסה אולי בניגוד לניימאר שלא אהב להתבזבז שם. שחקן העבר של נבחרת צרפת משווה אותו דווקא למישהו פחות אהוב בקאמפ נואו: "אני רואה הרבה דימיון בינו לבן רונאלדו".



יעמוד בציפיות בברצלונה? (ברצלונה, רשמי)


אז כן, דמבלה שיוצג ביום שני וצפוי לערוך בכורה ב-9 בספטמבר מול אספניול בדרבי הגיע ליעד נכון בשנה של מונדיאל. לאחר הסאגה מול דורטמונד הוא כרגע מחוץ לסגל של דידייה דשאן אבל אחרי שכבר הספיק לכבוש ב-2:3  על אנגליה בפנדל עם רגל ימין, הוא מגיע לקרוא תיגר על אגף שמאל בברצלונה ולקטוף מקום קבוע בהרכב הטריקולור במונדיאל 2018.


דמבלה בנסיקה אבל האינפלציה של שוק ההעברות יצרה גל צונאמי ועם תג מחיר משוגע וים של ציפיות, דמבלה יצטרך לפרוע שטרות ובעיקר לעזור לקרוע רשתות. סיפור עם סוף ידוע מראש בפסגת הכדורגל העולמי או התרסקות מאכזבת?



אל תשכחו שמדובר בשנה של מונדיאל, דמבלה רוצה תארים (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי