פרס: אם מסי היה כוכב כשהגעתי למועדון הייתי מנסה לרכוש אותו

פלורנטינו פרס
פלורנטינו פרס | צילום: gettyimages

נשיא ריאל מדריד סיפק כותרות בראיון בספרד: "רונאלדו לא פושע", "רצינו את דה חאה", "יונייטד לא הגישה הצעה על בייל", "לא בסדר שקוראים בוז לפיקה". נציגיו של רונאלדו יגישו לבית המשפט את שם היועץ הפיננסי

(גודל טקסט)

נשיא ריאל מדריד, פלורנטינו פרס, התראיין לתחנת הטלוויזיה "קדנה סר" ובין היתר נשאל על ליונל מסי ויחסו עליו. הוא אמר: "אם הוא היה גלאקטיקוס בתחילת שנות האלפיים כשהגעתי למועדון בטוח שהייתי מנסה להחתים אותו". פרס החתים במהלך השנים כוכבי ענק כמו זינדין זידאן, דיוויד בקהאם, כריסטיאנו רונאלדו, לואיס פיגו וגארת' בייל. "הוא שחקן מאותו סוג של זידאן, אבל הוא היה בברצלונה מאז שהיה ילד וזה היה קשה".

העידן של זידאן: "אנחנו חיים היום בעידן שלא ידענו בעבר. כשרכשתי אותו פעם ראשונה לא דיברתי אפילו עם יובנטוס על הכסף. כולם ידעו מה הוא שווה. ההחתמה שלו ב-2001 היה אסטרטגית עבור המועדון. עברנו מלהפסיד כסף להרוויח כסף. עכשיו מצאנו מאמן שרצינו שיהיה לנו שנים ואחד שמכיר את הקבוצה. היותו מאמן הקבוצה הקפיצה את איכות האימון בריאל מדריד".

כריסטיאנו רונאלדו ואיום העזיבה: "הוא כעס על ענייני המס, אני לא בדיוק יודע מה קרה שם. קראתי כמו כולם בעיתון 'א-בולה' הפורטוגלי. לא דיברתי איתו בכלל על זה מכיוון שמבחינתי העניין סגור. לפי מה שאני יודע רונאלדו לא עשה שום פשע נגד מס הכנסה הספרדי. כולם צריכים לשלם ואני לא חושב שהיה לו מה להסתיר. לפעמים כשאתה מחליף מדינה יש שוני בתשלום. הוא לא פושע ולא חיפש להסתיר מס".

האכזבה מגארת' בייל: "הוא אחד השחקנים הגדולים שלנו. לא היו הצעות לרכוש אותו, גם לא ממנצ'סטר יונייטד. הוא זכה איתנו בהרבה תארים ותרם המון לזכייה בליגת האלופות. להתעסק עם בייל ולרדת עליו הפך לספורט לאומי. אני לא יודע אם מנסים להתעסק איתו או איתי".

השחקנים הצעירים: "מאז שנות החמישים היו לריאל מדריד את הכוכבים הכי הגדולים בעולם והחובה שלי הייתה להמשיך בטרנד הזה. איסקו הגיע לכאן צעיר מאוד והוא מממש את מה שחשבנו שיהיה. הארכת החוזה שלו תהיה עוד כמה ימים. כל מי שטען שצריך למכור אותו לפני שנתיים טעה. לגבי מרקו אסנסיו אני אפילו לא זוכר כמה סעיף השחרור שלו, אבל אני בטוח שגם ב-10 מיליון יורו סעיף שחרור הוא לא היה עוזב. הוא מאושר כאן".

פלורנטינו פרס. היה מנסה לרכוש את מסי (gettyimages)
פלורנטינו פרס. היה מנסה לרכוש את מסי (gettyimages)

החתמה ב-200 מיליון יורו: "אפשרי לרכוש שחקן במחיר כזה, אבל זה היה מעצבן את כל המערכת יותר מאשר מוסיף. עדיף לא להביא שחקן במחיר כזה כשכולם היו מתעצבנים. דיברנו עם קיליאן אמבפה, אבל אני לא חושב שזה היה הזמן להביא אותו. הוא בחר בפ.ס.ז' בגלל שנולד בפאריס. אנחנו הכי טובים בעולם עם הסגל שיש לנו".

פרס אמר שהוא הכי גאה שריאל מדריד קיבלה פרס על היותה הקבוצה הכי טובה ב-20 השנים האחרונות והזכיה בליגת האלופות ותקף את קריאות הבוז בסנטיאגו ברנבאו לשחקנים: "זה לא בסדר לקרוא בוז לג'רארד פיקה וזה לא בסדר לקרוא בוז לשחקני ריאל".


מלחמות הרכש עם ברצלונה
: "המלחמה היחידה שהייתה לנו איתם בקיץ היא על דני סבאיוס, אבל לגבי לוקה מודריץ', מרקו אסנסיו ואיסקו לא הייתה שום מלחמה".

כריסטיאנו רונאלדו. לא פושע (AFP)
כריסטיאנו רונאלדו. לא פושע (AFP)

הרצון להביא את דויד דה חאה: "היה רגע בו רצינו להחתים אותו וזה לא צלח. יש לנו היום שוער גדול קיילור נבאס שהתערה במשחק ובקבוצה".

הפרידה מאיקר קסיאס: "הוא העדיף ללכת. הצעתי לו להעניק לו גביע בטורניר ברנבאו, אבל הוא העדיף לעשות את זה כשיפרוש מכדורגל. ברנבאו נשאר הבית שלו".

נציגיו של רונאלדו יגישו את שם היועץ הפיננסי, הסוכנות של מנדש בסכנה
לאחר שכריסטיאנו רונאלדו קיבל אמש על ידי בית המשפט חמישה ימים להגיש את שמו את עורך הדין שייעץ לו בנוגע להחזרי המס בשנים 2011-2014, ב"אס" מפרסמים שנציגיו המשפטיים של הפורטוגלי יציגו היום את המסמך המבוקש עם שמה של חברת ייעוץ מס ידועה בספרד.

ז'ורז'ה מנדש. בעל סוכנות שחקנים או ארגון פלילי? (gettyimages)
ז'ורז'ה מנדש. בעל סוכנות שחקנים או ארגון פלילי? (gettyimages)

השופטת מוניקה גומס פרר תדון ביום שלישי הקרוב שוב ב"פרשת רונאלדו", ולא מן הנמנע שתזמן את הפורטוגלי להעיד שוב בנושא. סוכנו של רונאלדו, ז'ורז'ה מנדש, יעלה לדוכן העדים ב-19 באוקטובר. בנוסף, גם אחיינו של כוכב ריאל מדריד, לואיס קוראה, ועורך הדין אוסאריו דה קסטרו, שגם כן הואשמו על ידי השופטת.

התביעה תחקור האם הסוכן הפורטוגלי ידע על פעילותה של חברת הקש – "אוף שור אנג'נירינג", ואף היה מעורב בהקמתה. סוכנות השחקנים בבעלותו של מנדש, "גסטיפיוט" פירסמה הודעה רשמית בנוגע להאשמות: "לא ז'ורז'ה ולא החברה היו מעורבים באופן ישיר או בעקיפין בייעוץ פיננסי או משפטי למיוצגים שלה, יותר מ-200 ספורטאים גדולים מכל רחבי העולם".

זוהי אינה הפעם הראשונה ששמו של מנדש נקשר לפרשת העלמת מיסים, לאחר שזומן להעיד במשפטו של רדמאל פלקאו. התביעה תחקור האם טאלנטים נוספים של הסוכן הפורטוגלי כמו פפה ופאביו קונטראו, שגם חוו בעיות מול משרד האוצר הספרדי, קיבלו ייעוץ ממנדש בכל הנוגע להעלמות מס. על פי הדיווח, שיטת הפעולה בה שחקן פותח חברה באיי הבתולה (שם יש פטור ממס) דומה מאוד במקרים רבים הקשורים ללקוחותיו של מנדש, דבר אשר יכול להחשיב את סוכנות השחקנים כארגון פלילי.

רונאלדו ופפה. צוחקים על כל העולם? (AFP)
רונאלדו ופפה. צוחקים על כל העולם? (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי