ברצלונה שיחקה מול לאס פלמאס, סגן הנשיא החליט להתפטר

ברצלונה
ברצלונה | AFP

הבלאוגרנה עלתה לכר הדשא בדלתיים סגורות בצל המהומות בעיר בשל משאל העם לעצמאות קטאלוניה, סגן הנשיא קרלס ויארובי נטש את תפקידו כמחאה

(גודל טקסט)
אחרי אינספור שמועות ודיווחים רבים בנושא, ברצלונה גברה על לאס פלמאס בקאמפ נואו 0:3 במשחק שנערך ללא קהל והיה ספק רב לגבי קיומו, זאת בעקבות האירועים הקשים וההתפרעויות בקטאלוניה.


בהודעה הרשמית של המועדון נכתב: "מועדון הכדורגל ברצלונה מגנה את האירועים שהתרחשו בקטאלוניה שמטרתם הייתה למנוע מאזרחים להביע את זכותם הדמוקרטית לחופש הביטוי. בהתחשב באירועים יוצאי הדופן, ההנהלה החליטה שהמשחק בין ברצלונה ללאס פלמאס ייערך בדלתיים סגורות וזאת בעקבות סירובה של מנהלת הליגה לדחות את המשחק".




בעקבות ההחלטה לקיים את המשחק בדלתיים סגורות סגן נשיא ברצלונה קרלס ויארובי התפטר מתפקידו לאחר שגרס כי הקבוצה לא תופיע למשחק בעקבות המהומות בעיר.


ג'וזפ מריה ברתומאו, נשיא המועדון, הסביר את ההחלטה: "בחרנו לקיים את המשחק בדלתיים סגורות כדי שכל העולם יראה את המחלוקת שלנו. מה שקורה בעיר מצער, אנחנו מודאגים. אם לא היינו מקיימים את המשחק היינו נענשים בהורדת שש נקודות ורצינו לתמוך באלו שסובלים וכואבים ברחובות".


פאקו אייסטרן, אקס מכבי תל אביב, ערך בכורה כמאמן לאס פלמאס, אמר: "המשחק התקיים וזה היה הדבר הנכון בסופו של דבר. ניסיתי לבודד את השחקנים שלי מהסיטואציה הזו, יש מצבים בחיים שהם מעבר לשליטה שלנו ואנחנו צריכים לדעת איך להתמודד איתם".


"זה בהחלט מוזר לשחק כדורגל ללא קהל", הודה כובש השער הראשון סרחיו בוסקטס. "ידענו שאנחנו צריכים לשכוח מהכל, להתרכז במשחק ואני שמח שעשינו את זה".


Police attack young people Callús (Barcelona), 2017. #CatalanReferendumpic.twitter.com/QVKjJtjgs0

— Rhys Mills (@PlaidRhys) October 1, 2017


להחלטה קדם מרתון של דיונים בין הגורמים הרלוונטיים. ראשי ברצלונה כינסו אסיפת חירום בשעות הבוקר ובשל כך אף בוטלה הארוחה המשותפת עם הנהלת לאס פלמאס. "אל מונדו" מדווח כי שחקני הקבוצה הם שהפעילו מכבש לחצים על ההנהלה כדי לקיים את המשחק.


לפי הפרסומים מוקדם יותר, הנהלת ברצלונה הגישה בקשה להתאחדות הספרדית לדחיית המשחק, אך כאמור נדחתה. עוד קודם לכן הודיעה היריבה שהיא מתכננת לעלות למשחק עם דגל ספרד על דש חולצתה, בעוד ששחקני בארסה אמורים היו לעלות לחימום עם חולצות עליהן מוטבע הדגל הרשמי של קטלוניה.



אוהדי ברצלונה נשארו בחוץ (AFP)


קפטן העבר של הקבוצה, קרלוס פויול קרא בחשבון הטוויטר שלו לצאת להצביע ("לבחור זו דמוקרטיה"), אך ביקש מהאזרחים לנהוג בצורה שקטה ולא באלימות כלפי נציגי המשטר המרכזי. גם קפטן קבוצת הכדוריד של ברצלונה, ויקטור תומאס, עשה אותו דבר כשצייץ: "עלינו לתת שיעור באזרחות ודמוקרטיה ולהביע את דעתנו בצורה חופשית, אבל שקטה".


ברצלונה כבר הוציאה הודעת תמיכה לפני זמן רב בקיומו של המשאל. ב"מונדו דפורטיבו" נכתב: "רוצים לשיר את ההמנון שלנו באצטדיון החופשי שלנו". מאמנה הקטאלוני של מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, אישר כי ישתתף במשאל ואמר: "זה לא עניין של חוקי או לא חוקי, אלא נוגע לאיך אנשים רוצים לחיות את חייהם".


Piqué vota en el referéndum https://t.co/813LSmMU1bpic.twitter.com/PKQ3w38fLS

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) October 1, 2017


Votar es democracia!

— Carles Puyol (@Carles5puyol) October 1, 2017


בתוך כך, כלי התקשורת באירופה מדווחים כי ישנה אפשרות שברצלונה תעבור לליגה אחרת אם בסופו של דבר קטלוניה תיפרד מספרד. שר הספורט בממשלת קטלוניה ג'רארד פיגראס אמר לפני מספר ימים: "במקרה של עצמאות, הקבוצות הקטלוניות – ברצלונה, אספניול וג'ירונה – יצטרכו להחליט איפה הם רוצים לשחק. בספרד או במדינה שכנה כמו צרפת או אנגליה. יש כיום לא מעט קבוצות כאלה, כמו מונאקו שמשחקת בצרפת. אני לא חושב שלאופ"א תהיה בעיה עם זה".


מפגין מתעמת עם שוטרים בברצלונה (AFP)
מפגין מתעמת עם שוטרים בברצלונה (AFP)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי