מדריד בטירוף: ויניסיוס ג'וניור נבחר לשחקן הטוב בעולם לגילו

ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור | Gettyimages

הברזילאי בן ה-17, שעלה לריאל כמעט 50 מיליון יורו, נכלל בין 500 הכדורגלנים הגדולים בעולם של המגזין הנחשב "וורלד סוקר". "אני חייב לשמור את הרגליים על הקרקע ולא להשתגע", אמר הכישרון הצעיר

(גודל טקסט)

ריאל מדריד מחפשת שחקני חיזוק לצרף בקיץ, אבל יכול להיות שהשחקן המיוחל כבר נמצא אצלה. ויניסיוס ג'וניור בן ה-17, עליו שילמה אלופת אירופה 45 מיליון יורו בקיץ האחרון ומושאל לפלמנגו, עליו כבר שילמה 45 מיליון יורו. הברזילאי הצעיר נכלל בין 500 הגדולים שפרסם המגזין "וורלד סוקר" רק בזכות העובדה שעורכי המגזין הוותיק סבורים שכיום הוא השחקן הצעיר הכי מבטיח בעולם. ב"מארקה" נכתב שהוא יחזיר את הברק הברזילאי לסנטיאגו ברנבאו אחרי שרומאריו, רונאלדיניו וניימאר עשו זאת במדי ברצלונה. בריאל מדריד הצטיין רוברטו קרלוס, אבל מאז רונאלדו ורוביניו שנכשל לא היה ברזילאי התקפי בולט בבלאנקוס למעט מרסלו וקאסמירו ההגנתיים.

רבים שואלים האם ויניסיוס בן ה-17 כבר מתאים לכדורגל הקשה יותר והפיזי באירופה, אבל בקבוצתו אומרים שהוא העלה חמישה קילו במסת השריר שלו וההתפחות הפיזית שלו מרשימה. על הפרויקט הזה מפקח מרסיו טנוארה, האחראי לצד הרפואי והפיזי של השחקנים, שאמר: "תראו תמונות שלו מלפני עשרה חודשים אז החל את הקריירה המקצועית שלו ותמונות מהיום. זה בכלל לא אותו שחקן. כמובן שיש לו עוד הרבה עבודה לעשות, אבל הדרך נכונה. אנשים חושבים שרק העלאת מסת השרירים מספיקה, אבל זה חייב להיות בקורלציה עם חלקים אחרים בגוף".

העלייה במשקל לא גרמה לו לאבד מהמהירות והגמישות שלו. מאמנו המנוסה בפלמנגו פבלו סזאר קרפיג'יני, שלא מרבה לשתף אותו, אמר: "הוא מפציץ יותר כעת ברחבה". בברזיל כבר מדברים על "ויניסיוס-מאניה" לגבי השחקן ויש כאלה שטוענים כי לגילו הוא טוב יותר מאשר היה ניימאר. פלמנגו, שמודעת לעובדה שיש לה יהלום ביד שכבר לא שייך אליה, תנסה להשאיר את השחקן עד שנת 2019 במועדון. בברזיל חוששים שכמו נגד ניימאר, יריבים באירופה וגם בדרום אמריקה ינסו להפעיל לחץ פיזי לא מתון נגד הצעיר והשאלה אם הוא מוכן לכך בעיקר אם וכאשר יגיע לריאל מדריד.

למרות ניימאר נחשב לחברו הטוב, ויניסיוס רואה יותר את בעצמו כמקביל למרסלו בכל הקשור להתנהגות ספורטיבית ונחישות על כר הדשא. מגן ריאל מדריד נמצא בקשר עם הילד ומייעץ לו. "החיים שלי התהפכו לחלוטין בחודשים האחרונים. אני חייב לשמור את הרגליים על הקרקע אם אני לא רוצה להשתגע", אמר ויניסיוס בראיון ל"גלובו אספורטה". הוא שיחק כבר 50 משחקים במדי פלמנגו, אבל פתח רק ב-10 מהם. בסך הכל שיחק 1,757 דקות בכל המפעלים וכבש רק עשרה שערים, אבל במשחקו האחרון בגביע הליברטדורס הבקיע צמד בניצחון על אמלק האקוודורית 1:2.

ויניסיוס ג'וניור. העלה מסת שריר בזמן קצר (Gettyimages)ויניסיוס ג'וניור. העלה מסת שריר בזמן קצר (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי