פרננדו טורס הודיע: אעזוב את אתלטיקו מדריד בתום העונה

פרננדו טורס
פרננדו טורס | Gettyimages

"אל ניניו" הודיע היום שיעזוב רשמית את קבוצת נעוריו בתום העונה: "לכל דבר יפה יש סוף. קשה להיפרד פעם נוספת. רציתי לפרוש כאן". המועדון נערך לטקס פרידה, כשהקולצ'ונרוס יארחו את אייבר במחזור הנעילה

(גודל טקסט)

אחרי 10 עונות וחצי שהתפרשו לשתי קדנציות במועדון, פרננדו טורס הודיע היום (שני) רשמית שיעזוב את אתלטיקו מדריד בתום העונה. "זאת לא הייתה החלטה קלה", אמר הספרדי בן ה-34. "כשהגעתי בגיל 10 תמיד חשבתי שאתלטיקו תהיה הבית שלי. אני נהנה מאתלטי כמו שתמיד חלמתי. זו תהיה העונה האחרונה שלי במועדון"

הספרדי הוותיק המשיך: "זאת לא הייתה החלטה קלה, אבל הרגשתי מחויבות להודיע על זה לאוהדים. אני חושב שזה הרגע הכי מתאים להודיע על זה. אני רואה את ההשפעה שיש לי והיא מאוד קטנה. אני לא מתלונן, רק רוצה לספר לאוהדים איך אני מרגיש. אין לזה קשר לסביבה או לאנשים. זו הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה בחודש וחצי הקרובים. אומרים שלדברים הכי יפים יש התחלה וסוף. ההתחלה הייתה מזמן ועד הסוף נשאר מעט מאוד. רוצה שהאוהדים יהיו עם הקבוצה ושהקבוצה תזכה בתואר. מעולם לא ביקשתי דבר ואני מבקש שתלוו אותי ותהיו איתי".

"קשה מאוד להיפרד בפעם השנייה. הרעיון שלי היה לתלות פה את הנעליים. אני רוצה להמשיך לשחק עוד שתיים או שלוש", התייחס טורס לעתידו והתייחס ליחסים עם דייגו סימאונה: "הכל נורמלי ומקצועי. תמיד אמרתי שאני לא מתכנן להשתתף בסכסוך כזה. זה עניין של דקות. רציתי לשחק, אבל המציאות הייתה אחרת. אם הכל יסתדר אוכל לסיים את העונה עם תואר. העונה אני משחק הרבה פחות מבדרך כלל. אף פעם לא נכנעתי. אם לא בנו עליי, הייתי רוצה לדעת מזה. בסופו של דבר קיבלתי כל החלטה ואני עם מצפון נקי ובהרגשה שנתתי הכל. זאת החלטה שאף אחד לא ידע עליה חוץ מהבעלים. זה סגור כמעט ב-100 אחוזים והחלטנו לשלוח מסר לאוהדים. זה יגיע גם לקולגות בסופו של דבר". 


טורס. רוצה להמשיל לשחק עוד לפחות שתי עונות (Gettyimages)

נשיא אתלטיקו אנריקה קרסו בירך את טורס על החלטתו כשאמר: "פרננדו הוא אגדה במועדון. תמיד אמרנו שהוא זה שיקבל את ההחלטה על עתידו כי זהו ביתו, ואם החליט להמשיך את הקריירה המקצועית שלו בעונה הבאה במקום אחר אני יכול רק להודות לו על כל מה שנתן לנו, וזה הרבה, ולומר לו שהדלתות של אתלטיקו מדריד תמיד יהיו פתוחות בשבילו כשהוא ירצה לסיים כאן את הקריירה שלו ככדורגלן".

בהודעה רשמית שפרסם המועדון נכתב כי הקבוצה תקיים טקס פרידה מהשחקן המוערך במשחק הליגה האחרון, נגד אייבר בוונדה מטרופוליטנו. "פרננדו יקבל את משחק הפרידה הטוב ביותר שאפשר לבקש, המשחק האחרון של העונה בבית ואנחנו בטוחים שהאוהדים יהיו שם כדי לתת לו את הערכתם ואהבתם", הודיעו.

וונדה מטרופוליטנו. איצטדיון הבית של אתלטיקו יארח את משחק הפרידה (Gettyimages)
וונדה מטרופוליטנו. איצטדיון הבית של אתלטיקו יארח את משחק הפרידה (Gettyimages)

פרננדו טורס הצטרף כבר בגיל 10 הנוער של אתלטיקו מדריד וב-2001 עלה לקבוצה הבוגרת של המועדון, בה שיחק ושימש כקפטן עד יולי 2007, אז נמכר לליברפול תמורת שיא מועדון של 22 מיליון ליש"ט. הפתיחה הייתה מופלאה וטורס הבקיע 33 שערים (24 בליגה) והפך לשחקן הזר שכובש הכי הרבה בעונה הראשונה שלו באנגליה. בקיץ 2008 כבש את שער הניצחון בגמר היורו עם נבחרת ספרד מול גרמניה והביא למולדתו את אליפות אירופה. בינואר 2011 צ'לסי קנתה אותו תמורת 50 מיליון ליש"ט ושם למעשה החלה הירידה הדרסטית בכושרו.

ביורו 2012 לא הרבה לשחק, אך לבסוף סיים את הטורניר עם שלושה שערים, ובכך היה המבקיע המצטיין של נבחרת ספרד, שזכתה בטורניר בפעם השנייה ברציפות, כולל שער בגמר ב-1:4 על איטליה. באוגוסט 2014, אחרי קדנציה רעה מאוד בצ'לסי, אל ניניו הושאל למילאן שכעבור ארבעה החליטה לרכוש אותו ומיד השאילה אותו לקבוצת נעוריו. כ-50,000 אוהדים נלהבים הגיעו להצגה המחודשת של הבן האובד ששב הביתה. "אם אני צריך לקחת איתי רגע מהקריירה, זה יהיה החזרה לקלדרון. זה כמו בן ששב הביתה אחרי שמונה שנים והמשפחה מקבלת אותו", התייחס הספרדי לאותו הרגע. טורס הוא בין אחד משני השחקנים היחידים בהיסטוריה של הכדורגל העולמי, יחד עם חואן מאטה הספרדי, שזכה בארבעת התארים החשובים ביותר: ליגת האלופות, הליגה האירופית, מונדיאל ויורו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי