אפקט רונאלדו? ריאל שברה שיא שלילי שהחזיק 191 משחקים

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

הבלאנקוס וברצלונה קבעו שיאי צפייה שליליים ובספרד מתקשים להבין את מקור הירידה. יונייטד מחפשת מנהל מקצועי שתפקידו העיקרי יהיה להפריד בין מוריניו לוודוורד. בטוטנהאם חוששים לאבד את סון. שקלש מנתח

(גודל טקסט)

1. בריאל מדריד ובברצלונה פתחו בסוף השבוע האחרון את העונה בקול ענות חלושה. שתיהן אומנם ניצחו על האפס, אבל בו זמנית גם שברו שיאים שליליים של אצטדיונים ריקים מאוהדים. רק 52,356 אוהדים הטריחו את עצמם לקאמפ נואו במשחק במוצאי שבת מול אלאבס (0:3) והעלו את התהייה אם ילדי הבר-מצווה הישראלים מצאו יעד אחר לחגיגות. זו כמות הקהל הנמוכה ביותר במשחק פתיחת של ברצלונה בכל העשור האחרון.

במדריד היו המספרים מביכים אפילו יותר, כאשר רק 48,446 אנשים הגיעו לצפות באלופת אירופה בשלוש העונות האחרונות פותחת עונה מול חטאפה עם ניצחון 0:2. מדובר ב-13 אלף אוהדים פחות מאלה שהגיעו למשחק הפתיחה של ריאל לפני שנתיים. אם מביטים על כלל העונה, הרי שעבור הבלאנקוס מדובר בשיא שלילי של 191 משחקים, שנקבע ב-2009 במשחק חסר חשיבות מול מאיורקה, אחרי שהאליפות כבר הוכרעה לטובת ברצלונה, הקבוצה המקומית חוותה חמישה הפסדים רצופים וכריסטיאנו רונאלדו היה עדיין שחקן מנצ'סטר יונייטד.

גם שלשום רונאלדו לא היה חלק מריאל מדריד, ואולי זו אחת הסיבות למיעוט הקהל. בספרד מצביעים גם על העובדה שריאל לא הביאה רכש מפוצץ ומעורר סקרנות, שחודש אוגוסט גורם להרבה אנשים להיות מחוץ לעיר ושהמחירים בקופות יקרים מדי (120-40 יורו לכרטיס) עבור התיירים שכן מגיעים אליה. תוסיפו לכך את ההערה של קשר ריאל, טוני קרוס, על כך שהוא רגיל לישון ולא להתחיל לשחק כדורגל ב-22:15 (שעון מקומי) ותקבלו ערימה של תירוצים וסיבות אפשריות למיעוט הקהל ביציע.


שיאים שליליים בספרד (AFP)

ויש גם אפשרות נוספת, שאף אחד לא רוצה כמעט לקחת בחשבון: האם ייתכן שאחרי עשור של תחרות חד-צדדית בין שני מועדונים, הבאזז פשוט נגמר והקהל הלך לחפש את העניין שלו במקומות אחרים?

2. ב-ESPN דיווחו אתמול שמנצ'סטר יונייטד מעוניינת למנות מנהל מקצועי בהקדם האפשרי, עוד בשנת 2018. על פניו מדובר במינוי מתבקש, אחרי שבחלוף השנים האחרונות גם יתר המועדונים הגדולים באנגליה נישלו את המנג'רים שלהן מהאחריות לרכש והפכו אותם למאמנים בלבד. אלא שהמנהל הטכני הבא של יונייטד לא אמור להיות האחראי הבלעדי על שוק ההעברות. לפי רוב הדיווחים, הוא פשוט צפוי להתחיל את תפקידו כחוליה המקשרת בין המנג'ר ז'וזה מוריניו למנכ"ל אד וודוורד, שהשלום ביניהם קר יותר מזה של ישראל ומצרים. אגב, הידיעות על המינוי הדחוף במנצ'סטר מצטרפות לידיעות אחרות, לפיהן וודוורד נכנס בסיום משחק ההפסד שלשום בברייטון לחדר ההלבשה כדי לשוחח עם השחקנים, בשעה שמוריניו העניק לכלי התקשורת את הראיונות שאחרי המשחק.

במקום ובליגה שבה מקומם של חברי ההנהלה הוא תמיד ביציע הכבוד ולעולם לא בחדרי ההלבשה, יש במעשה הזה עניין הצהרתי. היחסים בין מוריניו ו-וודוורד צולעים בחודשים האחרונים, במיוחד לנוכח ההשקעה הדלה של המועדון ברכש בחלון ההעברות ובשל הביקורת שהשמיע מוריניו לגבי הבוס שלו לאורך כל מחנה האימונים והמשחקים בארה"ב.

העיתונות האנגלית רומזת שמעמדו של מוריניו בסכנה מיידית – ולא רק בגלל התוצאות וסגנון הכדורגל של הקבוצה שלו. החל מאתמול גם סוכנויות ההימורים החזירו אותו למקום הראשון בין מאמני הפרמיירליג שצפויים להיות מפוטרים. אבל האם אדם שתפקידו העיקרי יהיה לקשר בין המאמן למנכ"ל זה מה שישנה למועדון הכי גדול באנגליה את העונה? אשרי המאמין.


מעמדו בסכנה? ז'וזה מוריניו (Gettyimages)

3. בטוטנהאם כוססים ציפורניים ומייחלים להצלחתה של דרום קוריאה במשחקי אסיה. מדובר בטורניר כדורגל שהוא למעשה אליפות היבשת עד גיל 23, כאשר כל נבחרת מורשה לכלול בסגל עד שלושה שחקנים מבוגרים יותר. בסגל האסייתי נכלל גם יונג מין סון, שחייב להוביל את הנבחרת שלו למדליית הזהב כדי להמשיך את הקריירה שלו ברמות הגבוהות.

על פי החוק בדרום קוריאה, כל גבר בריא צריך להתגייס לשירות צבאי של 21 חודשים עד גיל 27. פטור מקבלים רק ספורטאים מצטיינים שזכו במדליית זהב בטורניר כלשהו, או במדליה מכל צבע במשחקים האולימפיים. אלא שסון לא נכלל עם הנבחרת הקוריאנית שזכתה בארד באולימפיאדת לונדון 2012 ולא נמנה עם הנבחרת במשחקי אסיה שנערכו במדינתו לפני ארבע שני והסתיימו בזכייה של המקומיים.

השער שלו אתמול בדקה ה-63 קבע 0:1 על קירגיסטן והעלה את דרום קוריאה לשלב הנוק-אאוט בטורניר שנערך בימים אלה באינדונזיה. הבעיה של הקוריאנים היא ששם תחכה להם איראן – אחת הנבחרות החזקות בטורניר – כאשר ערב הסעודית ויפן עוד צפויות להיתקל בהם בהמשך הדרך. זכייה במדליית הכסף תאכזב אולי חלק מהקוריאנים בגלל אובדן התואר מלפני ארבע שנים, אבל עבור סון זה עלול להיות האות שמבשר על פרידה מהפרמיירליג.


בטוטנהאם כוססים ציפורניים (Gettyimaes)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי