שניים רבים, השלישי זוכה: מרקוס אלונסו הופך למגן הספרדי המוביל

מרקוס אלונסו
מרקוס אלונסו | צילום : GettyImages

יש לו בסך הכל 12 דקות במדי "לה רוחה" ואת גביע העולם ברוסיה הוא ראה מביתו, אבל הזעזועים שעברה הנבחרת ובעיקר מינויו של לואיס אנריקה, המסוכסך עם ג'ורדי אלבה, יאפשרו דריסת רגל לכוכב של צ'לסי העונה

(גודל טקסט)

מרקוס אלונסו רשם רק הופעה אחת במדי הנבחרת הבוגרת של ספרד, אבל בחר טיימינג מושלם לעשות זאת. הוא שיחק 12 דקות בניצחון של ספרד 1:6 על ארגנטינה לפני המונדיאל ב"וונדה מטרופוליטן" של אתלטיקו מדריד והיה שותף לחוויה מדהימה של ה"לה רוחה". למרות שהצטיין במדי צ'לסי בשנתיים האחרונות, הוא לא הצליח לפלס דרכו לנבחרת מאחר שלספרד היו תמיד מגנים שמאליים טובים.

ג'ורדי אלבה היה קבוע על הקו הזה אצל ז'ולן לופטגי שהפתיע בזימון השחקנים למונדיאל ברוסיה והעדיף את נאצ'ו מונריאל החיוור מארסנל על אלונסו. בסופו של דבר לופטגי התפטר, אלונסו ראה את המונדיאל בטלוויזיה ועכשיו בגיל 27 הוא מוכן לפריצה הגדולה. המאמן החדש לואיס אנריקה מסוכסך עם אלבה שלא זומן ולאלונסו יש יריב אחד רציני על התפקיד, חוסה גאיה מוולנסיה.

אם אנריקה היה מתקשר למנג'ר החדש של צ'לסי מאוריציו סארי, הוא היה שומע ממנו המלצה חמה לשתף את אלונסו בהרכב הראשון מבלי לחשוב הרבה. סארי אמר אחרי הניצחון האחרון של צ'לסי על בורנמות' 0:2 שאלונסו הוא לדעתו המגן הטוב ביותר באירופה כיום: "התקפית הוא שחקן מדהים, tuהוא גם המגן הכי טוב באירופה ואם ישפר את המשחק ההגנתי שלו הוא יהיה גם המגן השמאלי הכי טוב בעולם". בארבעת המשחקים הפותחים של הליגה כבש אלונסו פעם אחת ובישל עוד ארבעה שערים. 


סארי מאמין גדול ביכולתו של הספרדי (Gettyimages)

בזכות 12 הדקות בהן אלונסו שיחק נגד ארגנטינה, הוא עשה היסטוריה. אחרי שהפך לנציג השלישי של משפחתו המשחק בנבחרת ספרד, דבר חסר תקדים ב"לה רוחה". סבו שיחק פעמיים בנבחרת ואביו מרקוס אלונסו פניה שיחק בה 22 פעמים. ארבעה זוגות של שחקנים מאותה משפחה בעבר שיחקו במדי הנבחרת הספרדית, אבל לא שלושה דורות כמו במשפחה של אלונסו. סבו של מרקוס אלונסו, אילמס, שהיה ידוע יותר כמרקיטוס אלונסו, נולד ב-1933 ושיחק תחילה בסנטאנדר ואחרי שהצטיין נגד הבלנקוס, נרכש על ידם. הוא התפרסם כמגן בריאל מדריד הגדולה שזכתה בחמש אליפויות אירופה בשנות החמישים ושיחק בקבוצה האגדית של אלפרדו די סטפנו ופרנץ פושקאש.

אביו של שחקן צ'לסי, מרקוס אלונסו פניה, נולד ב-1959 אף הוא בסנטאנדר. הוא שיחק כקיצוני ועבר תחילה לאתלטיקו מדריד, אבל ב-1982 נרשם כרכש הכי יקר של ברצלונה עד אז, כשהיא שילמה עליו 150 מיליון פזטות (היום 800 אלף ליש"ט) ב-1983 ברצלונה ניצחה בגמר הגביע הספרדי את ריאל מדריד 1:2 משער ניצחון של מרקוס תחת לואיס ססאר מנוטי מאמן ארגנטינה בעבר. כעבור שנתיים הוא שיחק תחת טרי ונבלס המאמן האנגלי של ברצלונה וב-1985 הוא שיתף פעולה עם כוכבי על כמו דייגו מראדונה וגארי ליניקר והם זכו באליפות ספרד לראשונה אחרי 11 שנה.

ב-2011, הוא עבר מריאל מדריד בה החל את הקריירה, לבולטון, שהייתה אז קבוצה חזקה בפרמיירליג. בגיל 20 הוא היה מעורב בתאונה קשה במדריד. מכונית ה-BMW של אלונסו התעופפה באוויר ופגעה בקיר שליד הכביש במדריד ובחורה בת 19 שנסעה איתו ברכב, נהרגה. הוא יצא מהסיפור עם שריטות בלבד ושלושה מחבריו שנסעו אף הם ברכב ניצלו ממוות. בבדיקת המשטרה התגלתה בדמו כמות אלכוהול כפולה מהחוקית. הפרשה איימה לסיים את הקריירה של המגן, אבל לבסוף נפסקו לו עבודות שירות בלבד, קנס של 60 אלף יורו והרישיון שלו נשלל לכמה שנים. התאונה הזאת רודפת את אלונסו עד היום. אוהדי טוטנהאם הניפו כרזה ב-2017 במשחק ליגה של טוטנהאם נגד האדרספילד מחוץ לאצטדיון שהזכירה לו את המקרה הקשה: "אלונסו רצח נערה", נכתב בכרזה. 


אלונסו במדי צ'לסי. "מאושר מהזימון לנבחרת" (gettyimages)

מרקוס אלונסו גדל בעיר מדריד והחל את דרכו בנוער של הקבוצה ואחר כך בקסטיה, אבל שיחק רק שלוש דקות בבוגרים של ריאל מדריד בעונת 2009/10 בניצחון על סנטאנדר 0:2. בהשפעת סבו המנוח, בחר מרקוס אלונסו הנכד להצטרף לאקדמיה של ריאל. עם זאת, הוא שמאלי כמו אבא, וגם תפקידו על המגרש בגילאים הצעירים היה דומה לזה של מרקוס – קיצוני באגף. הוא רצה להיות חלוץ ולכבוש שערים והעריץ את ראול, אבל לדבריו התאהב בפאולו מאלדיני וכך שוכנע להיות מגן. הוא עזב לבולטון ובעונת 2013/14 נרכש על ידי פיורנטינה, אבל לא הסתדר בה ועבר בהשאלה לסנדרלנד של גוסטבו פוייט. 

כש"החתולים השחורים" רצו לרכוש אותו, התברר שיש להם קשיים כלכליים. הוא חזר לפיורנטינה, כיכב בסרייה A בעונת 2015/16 והגיע לצ'לסי. אלונסו של צ'לסי די הדהים את אוהדי הבלוז כשהגיע לקבוצה באוגוסט 2016 כרכש של אנטוניו קונטה תמורת 23 מיליון ליש"ט והרשים מהדקה הראשונה ביכולות ההתקפיות שלו. הוא כמעט תמיד נמצא בהתקפה, פורץ מצוין על הקו, יודע ליצור מצבי כיבוש ולבשל שערים ויש לו בעיטות חופשיות מצוינות. הקריירה שלו לא תמיד הצליחה והוא עבד קשה להגיע לטופ למרות הרקע המשפחתי שלו. השנה שמו הוזכר לא אחת באתלטיקו מדריד כאפשרות להחליף את פליפה לואיס שרצה לעזוב לפאריס סן ז'רמן. צ'לסי נקבה במחיר של 60 מיליון יורו, אבל למעשה עשתה הכל כדי שיישאר.

על הזימון שלו לנבחרת אמר: "לא הרגשתי שיש בעיה עם העובדה שג'ורדי אלבה לא זומן. התרכזתי במשחק שלי בצ'לסי ואני מאושר על הזימון שלי". אלונסו חושב שסארי ואנריקה משחקים כדורגל דומה עם שליטה בכדור. הוא מרגיש שהגיע הזמן שלו לתרום לנבחרת ספרד ולהפוך לשחקן הרכב קבוע. 

אלונסו חוגג פתיחת עונה מדהימה בפרמיירליג. עכשיו מגיע זמנו בנבחרת (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי