החקירה נגד צ'רישב תעבור לסוכנות הספרדית למלחמה בסמים

דניס צ'רישב
דניס צ'רישב | Gettyimages

השחקן, שחשוד בשימוש בהורמון גדילה לפני המונדיאל ברוסיה, ימשיך להיחקר על ידי ארגון ה-AEPSAD. על פי הטענות של אביו, הוא צרך את החומרים תחת איום של אי שיתופו בטורניר

(גודל טקסט)
אין ספק שאחת ההפתעות הנעימות במונדיאל בקיץ האחרון הייתה נבחרת רוסיה, שסיפקה טורניר נהדר מבחינתה והגיעה עד לשלב רבע הגמר. הנבחרת המאריצ, שלפני הטורניר סומנה כאחת החלשות בגביע העולמי, הפתיעה את כולם כשנעצרה בשלב שמונה האחרונות על ידי קרואטיה הפיינליסטית. אלא שלא מעט חשדות הופנו כלפי שחקני הסגל בחשד לשימוש בחומרים אסורים, נוכח היקף הריצה והיכולת גופנית המשופרת שלהם במהלך הטורניר שלא נראתה תקינה.


היום (שלישי) קיבלו החשדות משנה תוקף כשעל פי הודעה רשמית מטעם הסוכנות העולמית למלחמה בסמים, החקירה כנגד שחקן הנבחרת בן ה-28, דניס צ'רישב, שהיה ממצטייני הנבחרת והטורניר בכלל, על שימוש בהורמון גדילה לפני הטורניר, הועברה לטיפול של הסוכנות הספרדית למלחמה בסמים (AEPSAD).


החקירה התעוררה בעקבות ראיון שערך דמיטרי צ'רישב, אביו של השחקן לדיילי טלגרף הבריטי. בראיון סיפר כי בנו אכן קיבל טיפול בהורמון של צמיחה, ככל הנראה לשם שיפור ביצועיו. יש לציין שאביו ביטא את המילים "הורמון גדילה", אך הוסיף כי הוא יכול להתייחס גם ל"גורמי גדילה". עוד צוין בראיון כי צ'רישב נאלץ לקחת את החומרים בלית ברירה, שכן הובהר לו על ידי גורמים בנבחרת שאם לא יקח אותם הוא לא יורשה לשחק בטורניר.


Denis Cheryshev: WADA confirms doping probe into Russia star after father's comments about growth hormones https://t.co/syAO9ax9Jjpic.twitter.com/aPcbE29szq

— AS English (@English_AS) September 11, 2018


בתגובה לכך, ההתאחדות הרוסית הודיעה כי הטיפול אותו קיבל צ'רישב היה הזרקת פלזמה שהינו חומר חוקי לחלוטין. עוד צוין כי השימוש בהורמוני גדילה מסיבות רפואיות אינו מאופיין כסם, אלא אם הוכח כי אין לכך הצדקה רפואית, ועל כך יכול השחקן להיות מושעה לפרק זמן של עד ארבע שנים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי