בברצלונה התלוננו על ה-VAR: "קבע את תוצאת המשחק"

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

בקבוצה לא אהבו את החלטת ה-VAR להרחיק את לנגלה ב-2:2 עם ג'ירונה, כשמסי אף לא לחץ את ידו של השופט בסיום. הארגנטינאי ששבר את שיאו של אלבס לא יטוס לטקס "דה בסט". ביקורת על הרוטציה של ואלוורדה

(גודל טקסט)
ג'ירונה הוכיחה אמש (ראשון) שלדרבי חוקים משלו, כשסיימה ב-2:2 עם ברצלונה בקאמפ נואו במסגרת המחזור החמישי בליגה הספרדית. האלופה החזיקה במאזן מושלם עד למשחק, אבל פיגרה עד לדקה ה-63 מול השכנה הקטלאנית הקטנה ובזכות שער של ג'רארד פיקה הצליחה לחלץ ממנה נקודה. כעת בארסה וריאל מדריד נמצאות בשיוויון של 13 נקודות בטבלה, כשהפרש שערים של הבלאוגרנה, (11+) לעומת (9+), משאיר אותם במקום הראשון. ברצלונה יכולה להתנחם בכך שהיא רשמה כבר 38 משחקים ללא הפסד רצופים בקאמפ נואו (32 נצחונות, 6 תיקו) וזה הרצף הכי טוב שלה באיצטדיון מאז 40 המשחקים ללא הפסד בין אוקטובר 1991 לנובמבר 1993.


בנוסף, טכנולוגיית ה-VAR עלתה לכותרות כבר יום שני ברציפות בכל עיתוני הספורט בספרד. אתמול זה היה "אס" שהעניק את הכותרת "ניצחון של ה-VAR" ל-0:1 של ריאל מדריד על אספניול והבוקר ב"מונדו דפורטיבו" נכתב שוב על שיפוט הווידאו, הפעם כביקורת: "ה-VAR שבר את ברצלונה. ג'ירונה לקחה נקודה בקאמפ נואו אחרי הרחקה לא הוגנת של קלמון לנגלה שהשאירה את בארסה עם עשרה שחקנים כבר במחצית הראשונה". עוד נכתב שארנסטו ואלוורדה הימר על רוטציה גדולה בהרכב וכמעט שילם על כך בהפסד. "אין דרך בה ואלוורדה יבצע רוטציה של ארבעה שחקנים ויסיים את המשחק בשלום. גם אם התוצאה לא הייתה בגלל אותם ארבעה שחקנים המשחק הפך למלכודת מוות לבארסה". רק ליאו מסי, ארתור ופיקה שכבש את השיוויון קיבלו ציון של שלושה כוכבים.


לנגלה, במשחקו הראשון בהרכב, הורחק בדקה ה-35 באדום ישיר בטענה ששלח מרפק לפניו של פרה פונס כשההחלטה להרחיקו התקבלה באמצעות ה-VAR. סרחיו בוסקטס אמר אחרי המשחק: "היה מגע ביניהם, אבל לא הייתה אגרסיביות של לנגלה, זאת תנועה טבעית. אני תומך של ה-VAR, אבל זה היה נחמד אם היו משתמשים בה בדרך נכונה עם אותם קריטריונים לכל הקבוצות".


| EL VAR FRENA AL BARÇA | Portada @mundodeportivo | Lunes 24 de Septiembre pic.twitter.com/gOLSiB1OPY

— Noticias Barça (@news_viscabarca) 23 בספטמבר 2018

ואלוורדה אמר בסיום: "האדום שינה את מהלך המשחק. עד אז שלטנו בו. סבלנו ממזל רע בסיום המחצית הראשונה והם השוו ואחר כך היינו צריכים לחזור. לא ראיתי את המהלך בטלוויזיה, אך זאת הפעם הראשונה שאני רואה שהשחקן עליו ביצעו את העבירה, פונס, מבקש סליחה. אני רוצה להאמין שה-VAR עשה צדק, אך להרגשתי לא הייתה כאן אגרסיביות".


ארתורו וידאל שבישל לליאו מסי את השער הראשון במשחק אמר: "אנחנו עוזבים את המשחק קצת עצובים כי הרגשנו שהיה מגיע לנו לנצח. לא קשה לי להתאקלם בברצלונה. מה שקרה עם לנגלה קבע את תוצאת המשחק וזה לא יכול לקרות בגלל ה-VAR. אני שמח שפתחתי ויכולתי לעזור לקבוצה". כזכור, לא מזמן הקשר הצ'ילאני דווקא הביע את תמיכתו ב-VAR כשאמר שאם הטכנולוגיה הייתה מיושמת בעבר, היו לו שתי זכיות נוספות בליגת האלופות. לפי "מארקה", ג'רארד פיקה חיכה לשופט בהפסקה כדי להביע את מחאתו על ההחלטה להרחיק את לנגלה: "אתה באמת חושב שזה היה בכוונה?", אמר לו. לפי המצלמות הראה פיקה לשופט מה היה מצב המרפק של לנגלה בעת ביצוע העבירה.


ליאו מסי סירב בסיום המשחק ללחוץ את ידו של השופט חיל מנסאנו עליו כעס בגלל החלטותיו. הכוכב הארגנטינאי לא יטוס ללונדון לכבוד טקס פרסי "דה בסט" של פיפ"א שייערך הערב. מסי מועמד לפרס "שער השנה על שם פושקאש" על השער שהבקיע עם ארגנטינה מול ניגריה במונדיאל וגם ל-11 של השנה. לפי הפרסום בספרד, הסיבה לכך שהוא לא טס היא אישית וקצת מזכירה את העובדה שכריסטיאנו רונאלדו לא נכח בטקס של אופ"א בו לוקה מודריץ' זכה בתואר "כדורגלן השנה".


423 – Lionel Messi will become the Non-Spanish player with the most appearances in La Liga history, surpassing Dani Alves (422). Historic. pic.twitter.com/SAwCmjUM4b

— OptaJose (@OptaJose) 23 בספטמבר 2018

מסי הוא השחקן שכבש הכי הרבה שערים ב-2018 בכל המפעלים עם 34 שערים ב-36 משחקים, ובנוסף שבר את שיא ההופעות בליגה של שחקן זר שהיה שייך לדני אלבס כאשר שיחק בפעם ה-423 במדי ברצלונה, לעומת 422 של המגן הברזילאי. לואיס סוארס זכה למחמאות ב"מונדו דפורטיבו" על כך שסחט מספר עבירות ברחבת ג'ירונה וגרם בסופו של דבר לשיוויון של פיקה. "הוא סיים את המשחק מותש ולא היה מסוגל לנסות לכבוש, אבל תרם קבוצתית ברגעים הכי חשובים של בארסה", נכתב בעיתון.


בג'ירונה, כריסטיאן סטואני השתווה לליאו מסי בטבלת הכובשים של הליגה עם חמישה שערים ואמר בסיום: "זה נקודה חשובה עבור קבוצה כמו ג'ירונה. אני מאושר מהשערים שלי כי הם מאפשרים לנו להילחם על מקומנו בליגה". בעונה שעברה כבש האורוגוואי 21 שערים. מאמן ג'ירונה ושחקן ברצלונה לשעבר אוסביו סקריסטיאן אמר: "אנחנו בוטחים ב-VAR". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי