אחרי 20 שנה: 3:4 לבטיס בחוץ מול ברצלונה, 2:4 לריאל בוויגו

שחקני בטיס חוגגים
שחקני בטיס חוגגים | Gettyimages

מי היה מאמין? הקבוצה שכבשה רק שמונה שערים ב-11 מחזורים הפציצה רביעייה, השפילה את האלופה וגברה עליה בחוץ לראשונה מאז 1998. הבלאנקוס רשמו ניצחון רביעי ברציפות תחת סולארי עם ניצחון חוץ קשה בבלאידוס

קבוצות: סלטה ויגו
(גודל טקסט)
המחזור ה-12 בליגה הספרדית נמשך היום (ראשון) כשריאל מדריד צימקה את הפער מברצלונה לארבע נקודות בלבד אחרי שגברה 2:4 בבלאידוס הקשה על סלטה ויגו, וניצלה את העובדה שבארסה איבדה נקודות כשהפסידה במפתיע 4:3 בבית לריאל בטיס, כשצמד של ליאו מסי במשחק החזרה שלו לא ממש עזר. המשחק המוקדם הפגיש את אלאבס עם הואסקה ונגמר בניצחון המארחת 1:2, כשבנוסף ראיו ואייקאנו ו-ויאריאל נפרדו ב-2:2 וסביליה ניצחה 1:2 את אספניול.


סלטה ויגו – ריאל מדריד 4:2

ריאל מדריד ממשיכה במגמת ההתאוששות תחת סנטיאגו סולארי עם ניצחון רביעי רצוף בכל המסגרות ומאזן שערים של 2:15 תחת קשר העבר הארגנטינאי. זה התחיל עם שער בדקה ה-23 של קארים בנזמה, שגם היה אחראי לכדור שפגע בגוסטבו קבראל בדקה ה-56 והפך לשער עצמי ול-0:2 לאורחים ממדריד.

בדקה ה-61 המגן הוגו מאיו צימק ל-2:1 ואם זה לא הספיק לסולארי, הוא גם איבד את סרחיו רגילון ונאצ'ו שנפצעו, אך בדקה ה-83 אלברו אודריוסולה הוכשל ברחבה וסרחיו ראמוס, עם עוד פאננקה מוצלחת, קבע 1:3 ללבנים. בהמשך הורחק קבראל בצהוב שני, דני סבאיוס כבש את הרביעי עם פצצה מחוץ לרחבה דקה בתוך תוספת הזמן ולבראיס מנדס נשאר רק לצמק (90+4).


ראמוס. עוד פאננקה מוצלחת (Gettyimages)


ברצלונה – ריאל בטיס 4:3

אחרי שתי תוצאות תיקו רצופות בבית נגד סלטה ויגו ומילאן, הבטיקוס חזרו לנצח דווקא בקאמפ נואו נגד ברצלונה, שהפסידה לבטיס בבית לראשונה מאז 1998 והוציאה ארבעה כדורים מהרשת בליגה לראשונה מאז אפריל 2003. זה התחיל משער של ג'וניור פירפו בדקה ה-20 ולפני שהקטלאנים הספיקו להתאושש, הקפטן חואקין כבר הכפיל את התוצאה (34). ליאו מסי, שחזר להרכב ברצלונה לראשונה מאז הפציעה, צימק מפנדל בדקה ה-68 ונראה היה שבארסה שוב בדרך למהפך כמו נגד ראיו וייקאנו בשבוע שעבר.

עם זאת, לבן ארצו של הארגנטינאי, ג'ובאני לו סלסו, היו תוכניות אחרות והוא כבש את ה-1:3 שלוש דקות לאחר מכן מבישול של אקס ברצלונה, כריסטיאן טייו. בהמשך שוב התקוות של המארחת התעוררו משער של ארתורו וידאל, אך בדקה ה-81 היא נשארה בעשרה שחקנים אחרי שאיבן ראקיטיץ' הורחק בצהוב שני ושתי דקות לאחר מכן ילד הפלא לשעבר סרחיו קנאלס קבע 2:4 ולמסי נשאר רק להשלים צמד ולצמק בתוספת הזמן (90+2). בטיס, שכבשה עד כה 8 שערי ליגה בלבד, כבשה מחצית מאותה כמות במשחק אחד ורשמה ניצחון חשוב שהרחיק אותה מהתחתית. בנוסף, קיקה סטיין הפך למאמן הראשונה מזה עשור שמנצח את ריאל מדריד וברצלונה בחוץ באותה עונה.


מסי. צמד במשחק החזרה לא עזר לברצלונה (Gettyimages)


דפורטיבו אלאבס – הואסקה 1:2
הקבוצה המפתיעה של השנה נעצרה בשבוע שעבר עם הפסד מפתיע באייבר, אבל חזרה הביתה שם לא הפסידה מתחילת העונה ולא נתנה לעולה החדשה לעשות לה בעיות. גם כשהואסקה עלתה ראשונה ליתרון, משער נהדר של מוי גומס מחוץ לרחבה בדקה ה-35, הקבוצה של אבלארדו לא התבלבלה וחזרה כעבור שש דקות עם נגיחה של ג'וני. המהפך הושלם בדקה ה-68 עם שער של רובן סוברינו, שניצל הרחקה לא טובה של הגנת הואסקה וקבע 1:2 מוצדק.


אלאבס כבר במחזור השלישי, כשאתלטיקו מדריד עוקפת אותה רק בהפרש שערים, ובליגה בה הצמרת בכל שנה קבוצה מראש היא ללא ספק הפתעה מרעננת. הואסקה, לעומת זאת, במקום האחרון עם ניצחון בודד וכל הסימנים מראים שבעונה הבאה היא תחזור להתמודד בליגה השנייה.


תוצאות נוספות

ראיו וייקאנו – ויאריאל 2:2

(ראול דה תומאס 45+1, אלברו גרסיה 66/ סמואל צ'וקווזה 33, ניקולה סאנסונה 80)

סביליה – אספניול 1:2

(גבריאל מרקאדו 70, וויסאם בן ידר 89/ בורחה איגלסיאס 38)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי