ארנסטו ואלוורדה: "כבר נגמרו לי השבחים למסי, רק לשבת וליהנות"

ליאו מסי עם לואיס סוארס
ליאו מסי עם לואיס סוארס | AFP

מאמן ברצלונה לא נרגע מההצגה של הפרעוש ב-0:5 של ברצלונה מול לבנטה שכלל שלושער ושני בישולים: "אנחנו רק צריכים לשבת וליהנות ממנו". זה היה השלושער ה-49 שלו בקריירה וה-31 ב"לה ליגה" וה-43 עבור ברצלונה

קבוצות: לבאנטה
(גודל טקסט)
ככל שהליגה מתקדמת, ליאו מסי שובר שיאים אחד אחרי השני וברצלונה שניצחה את לבאנטה בחוץ 0:5 במקום בו הפסידה שנה שעברה 5:4 במשחק שקטע 400 יום בלי הפסד ליגה מוליכה ראשונה בטבלה בהפרש שלוש נקודות על סביליה ואתלטיקו מדריד. 


הנתונים של מסי מדהימים. הארגנטיני שוב הוכיח למה הוא שחקן ענק שייזכר לעד אחרי שכבש שלושער ובישל עוד שניים. הוא גם ביצע שישה דריבלים ורשם 72 אחוז דיוק במסירות שלו. זה היה השלושער ה-49 שלו בקריירה וה-31 ב"לה ליגה" וה-43 עבור ברצלונה בכל המסגרות. רק אקס ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מקדים אותו עם 44 שלשות. הוא דאג לכך שברצלונה תסיים ראשונה את הטבלה ב-2018. בנוסף הוא השחקן הראשון מבין חמש הליגות הגדולות באירופה שמגיע לדאבל פיגרס – 14 שערים ו-10 בישולים. קחו עוד נתון: מסי השתווה לצ'אבי עם השחקן שרשם הכי הרבה ניצחונות במדי ברצלונה – 323. ברצלונה כבר לא ספגה שלושה משחקים ברציפות וזה עוד הישג חיובי. 


"מארקה" פרגן בגדול ליכולת של הפרעוש דווקא תוך העברת ביקורת על ארנסטו ואלוורדה: "הפרח של ואלוורדה הוא ליאו מסי. ואלוורדה עלה עם שיטת משחק שונה עם שלושה בלמים והוכח שעוסמן דמבלה לא יודע להגן כשצריך לרדת. ואלוורדה כנראה מנסה לעושה הכל שברצלונה תשחק כדורגל פחות התקפי, אבל כשיש לו את מסי הוא לא צריך שום דבר נוסף. השחקנים השאירו חורים בהגנה, אבל שחקני לבאנטה לא ניצלו אותם", נכתב בעיתון. לעומתו "מונדו דפורטיבו" כתב בכותרת העיתון המודפס: "מסי העצום" ובמילה אחרת: "אנורמסי". העיתון כתב שמסי היה מעורב ב"מאניטה" (חמישה שערים) שכללו שלושער ושני בישולים לסוארס ופיקה. העיתון העניק 4 כוכבים למסי ופיקה. 


"ENORMESSI" #fcblivepic.twitter.com/tWgxzN9cOj

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 17 בדצמבר 2018



ארנסטו ואלוורדה הודה: "לא יודע איך לתייג את מסי. לא יודע איך לענות על השאלה החוזרת הזאת איך אני מגדיר אותו ואיך אני מעריך אותו. הוא זה שגורם לנו לשחק. שמבקיע עבורנו שערים מדהימים. אנחנו רק צריכים לשבת וליהנות ממנו". על המשחק: "לבאנטה התחילה חזק ואנחנו התחלנו עם שיטה שונה כי יש לנו פצועים והיה קשה לנו להתאקלם בהתחלה לשיטה". נקמה נגד לבאנטה: "לא נקמה, אבל סימנו את המשחק הזה בגלל מה שעשו לנו שנה שעברה. חטפנו מולם רביעייה ועכשיו אפס אז אני מרוצה". הבעיות של לואיס סוארס בברכיים: "הוא בסדר. אתה צריך להיות מאוד זהיר איתו, אבל כבר כמה חודשים הוא מוציא מעצמו יכולת טובה מאוד".


ג'רארד פיקה שכבש את החמישי: "כבר אין מה לומר על מסי הוא פשוט מדהים. החוש לשערים זורם אצלו בדם. השילוב שלו ושל לואיס סוארס נפלא". על היכולת שלו: "בכל עונה אני מתחיל חלש ואז משתפר. מה לא אמרו עלי כבר השנה, אבל הוכחתי לכולם שטעו. היה חשוב לנו לא רק לנצח, אלא גם להציג כדורגל ברמה גבוהה. כללית אנחנו משחקים טוב יותר באחרונה וסופגים פחות שערים. מסי וסוארס כבשו העונה 25? אז למה שלא תוסיפו את השערים שלי זה ביחד 28".


איבן ראקיטיץ': "לואיס סוארס ומסי? אנחנו רוצים רק ליהנות מהם ושניהם נהנים מעצמם. כשאנחנו זוכים בכדורים אנחנו יודעים שיש בעלי בית למעלה בהתקפה". 


השוער מארק-אנדרה טר שטגן: "תמיד קשה לשחק מחוץ לבית ולכן הגשמנו את המטרה שלנו לנצח ובגדול.  ואלוורדה שינה שיטה? יש לנו שחקנים מספיק אינטליגנטיים שיודעים איך להתאקלם בכל שיטת משחק וזה הצליח לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי