צ'אבי: "הייתי נותן למסי את כדור הזהב כל שנה, הוא מדהים"

צ'אבי
צ'אבי | Gettyimages

כוכב ברצלונה לשעבר התראיין בספרד ודיבר על חברו לקבוצה בשנותיה היפות: "עידן מסי עוד לא נגמר". על ריאל מדריד: "חשבתי שהם ישחקו יותר קבוצתי בלי רונאלדו. אני אוהב יותר את הכדורגל בפרמיירליג"

(גודל טקסט)

צ'אבי, כוכב ברצלונה לשעבר, התראיין ל"מארקה" ובחר בין היתר את סוג הכדורגל שהוא אוהב לראות כיום בעולם ודיבר על ריאל מדריד, הטעות של ז'ולן לופטגי והזילות של פיטורי מאמנים ועל ליאו מסי וברצלונה. הוא הודה שכיום המאמנים פחות שמים דגש על אחזקת הכדור, וזה בלט בעיקר במונדיאל מכיוון שכל טעות היתה גורמת לנבחרת לעוף, אבל הודה: "אני אוהב את הכדורגל של מאוריציו סארי וצ'לסי, של טוטנהאם עם מאוריסיו פוצ'טינו, את ארסנל של אוניי אמרי וכמובן של ברצלונה ובטיס ונבחרת ספרד של לואיס אנריקה שלא לדבר על פפ גווארדיולה עם מנצ'סטר סיטי".

הכדורגל של פפ: "הגדולה של פפ שהוא שלח הביתה את השחקנים שלא היו טובים עבורו והפך את אלה שנשארו לטובים יותר. למשל פרננדיניו יודע היום למסור טוב יותר. ג'ון סטונס ואיימריק לאפורטה הרבה יותר טכניים. פפ יודע לתת להם את הכלים הנכונים".

הכדורגל השונה של ריאל מדריד: "הם מתבססים יותר על יכולות אישיות. אני לא מותח ביקורת עליהם, אבל חושב שהכדורגל שלהם פחות מסודר ואין דגש על משחק קבוצתי. זה מבוסס על התקפה, התקפה והתקפה".

צ'אבי.
צ'אבי. "המשחק של ריאל מדריד מבוסס אך ורק על התקפה" (Gettyimages)

ההבדל בין ז'ולן לופטגי למאמן הנוכחי סנטיאגו סולארי: "ז'ולן רצה להכניס סדר לריאל מדריד, מה שהם לא עשו 15 שנה למרות שכן זכו שם בהמון תארים וזה לזכותם. לופטגי מאמן מאוד מסודר, שרצה לעבוד עם כדורגל של לחץ גבוה על היריבה וזה לא עבד. הם לא נתנו לו מספיק זמן לעשות את השינוי. הוא טעה כשהחליט לעזוב את הנבחרת ממש בפתיחת המונדיאל ולחתום בריאל מדריד. זו היתה טעות, אבל כואב לי תמיד שמפטרים מאמן. גם ללאו פרנקו, המאמן של הואסקה, לא נתנו צ'אנס והוא פוטר מיד. גם אם קוראים לי צ'אבי בליגה הספרדית, אם אאמן ואפסיד יעיפו אותי בעשירית השנייה".

ריאל מדריד בעידן אחרי כריסטיאנו רונאלדו: "הופתעתי. חשבתי שהם ישחקו כדורגל יותר קבוצתי כשהוא יעזוב. הוא נתן להם הרבה דברים, כמו 50 שערים בעונה, אבל הייתי בטוח שבלעדיו הם ישחקו טוב. לדעתי נגד רומא ואפילו צסק"א מוסקבה במשחק הראשון ראינו ניצוצות כאלה, אבל שוב לא נתנו ללופטגי זמן".

האם הכדורגל של בארסה השתנה: "אני לא חושב. הם תמיד רוצים את הכדור ועושים לחץ גבוה. זה קרה גם כשאימן אותם טאטא מרטינו. ליאו מסי? הייתי נותן לו כל שנה את כדור הזהב, כי אין מישהו מדהים יותר ממנו. אצל ארנסטו ואלוורדה הם משחקים יותר מסודר את משחק הלחץ ואחריו. אולי הם מסתכנים פחות במשחק".

מסי.
מסי. "כשהוא פצוע רואים את חסרונו" (Gettyimages)

השיטה של דייגו סימאונה: "אולי אני לא אוהב את סטייל המשחק שלו, אבל ברור דבר אחד. השחקנים שלו משחקים כמו טילים. הוא מנהל את הקבוצה בצורה מצוינת והוא מוטיבייטור מדהים. סימאונה לא יכול לאמן בברצלונה או בריאל מדריד כי אף אחת משתיהן לא היתה מוכנה לשחק ככה. יוהאן קרויף הראה לנו את הדרך ומאז זה לא השתנה וסימאונה זה סטייל אחר של כדורגל. אומרים שאין כיף לראות משחקים של אתלטיקו מדריד? צריך לזכור היכן הם היו לפני סימאונה ולהיכן הם הגיעו. הכי קשה זה לשלב את הכדורגל של סימאונה עם יצירתיות, אבל ההרגשה הכי נפלאה היא לנצח והוא עושה את זה שוב ושוב".

איך תיראה ברצלונה בלי מסי: "ברור שיהיה חסר משהו. הוא לא רק כובש שערים, הוא הפליימייקר וזה שנותן את הפס האחרון. הוא עושה בלאגן במשחק המסודר מול היריבה. כשהוא פצוע רואים את חסרונו. השחקנים של היום בקבוצה יצטרכו לקחת צעד קדימה כשהוא לא יהיה. בבארסה לא צריכים לחוש מתוסכלים שריאל מדריד זכתה ב-4 מ-5 העונות האחרונות בליגת האלופות כי עידן מסי עוד לא נגמר".

דה יונג ודה ליכט מאייאקס טובים לברצלונה: "אוהב מאוד את המשחק של שניהם. הם הולכים תמיד קדימה ולא מאבדים כדורים. ה-DNA של בארסה כבר מוטבע בתוכם".

פרנקי דה יונג.
פרנקי דה יונג. "ה-DNA של בארסה כבר מוטבע" (האתר הרשמי)

ויניסיוס: "יש לו כישרון והרבה ביטחון עצמי. הוא עוד לא הראה הרבה, אבל הוא כמו ניימאר. אתה רואה פצצה שבעתיד תתפוצץ. הבעיה שכריסטיאנו רונאלדו ומסי שלטו 15 שנה בכדורגל העולמי ואני לא רואה כיום שחקנים שיכולים ממש להיכנס לנעליים שלהם. לואיס סוארס למשל לדעתי הוא מספר 9 הכי טוב בהיסטוריה של ברצלונה, אבל יכול להגיע ל-30 שערים לעונה, לא 50 כמו רונאלדו. אולי קיליאן אמבפה כי הוא חיה פיזית".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי