חסה: "מתגעגע לכדורגל, מבין את מוראטה שנעזר בפסיכולוג"

חסה רודריגס
חסה רודריגס | AFP

הספרדי, שהיה הבטחה גדולה בריאל מדריד וכיום לא משחק, התראיין ל"אס" ודיבר על הנפילה המנטלית: "כשאתה כוכב כולם חברים שלך וברגע האמת כולם נעלמים כיום. יש סביבי אנשים שאוהבים אותי. פ.ס.ז'? טוכל שיבח אותי"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
חסה רודריגס, שחקן ריאל מדריד לשעבר, הוא אחת הדוגמאות הבולטות לשחקן שעשה צלילה ענקית בקריירה שלו בשנים האחרונות. הוא שייך לפאריס סן ז'רמן שרכשה אותו תמורת 25 מיליון יורו כשחזר מהפציעה שלו ב-2016, אבל מאז שיחק רק 368 דקות בפאריס סן ז'רמן בהן כבש פעמיים והושאל מאז ללאס פלמאס ודרבי קאונטי ללא הצלחה מיוחדת. העונה, בגיל 25, לא שיחק באף קבוצה והוא עדיין מתאמן עם פ.ס.ז' אם כי לא מקבל דקות כלל. אחת הקבוצות שרוצה אותו היא ריאל ויאדוליד של רונאלדו הברזילאי. בעבר דיברו על כך שהוא יהיה היורש של כריסטיאנו רונאלדו, אבל פציעה קשה ב-2014 קטעה קריירה מזהירה ומאז הספרדי לא חזר לעצמו. היום (שלישי) הוא התראיין לעיתון "אס" וסיפר: "כשהייתי בריאל מדריד היו הרבה אנשים סביבי, אבל הרגשתי בודד".


לא שיחק העונה אפילו דקה: "אני מתגעגע לכדורגל וסופר את הימים לפתיחת חלון ההעברות. אני מתאמן בפאריס סן ז'רמן ומרגיש טוב. הורדתי שש קילו ממשקלי ואני נמצא במצב טוב. לא ממש זוכר את המשחק האחרון שלי, זה היה באפריל או מרץ האחרון. עברתי תקופה קשה ואני מנסה להוציא ממנה את המיטב. יש סביבי אנשים שאוהבים אותי, כל מה שחסר לי זה לשחק".


#RealValladolid set to sign #JeseRodriguez#psghttps://t.co/ukzFRDm5Mrpic.twitter.com/RdR201vrAA

— EuroFootballRumours (@EFootballRumors) 22 בדצמבר 2018


מה השתנה אצלו שעובד כעת: "החלפתי את החברים שלי. היו לי חברים לא טובים והתרחקתי מהם והמשפחה שלי התקרבה אלי. כשאתה כדורגלן ונוסע המון אתה בקושי רואה את המשפחה והילדים. בכמעט שנה שלא שיחקתי ביליתי איתם הרבה. אני מתאמן כל יום עם הקבוצה וגם עם מאמן כושר. אני עכשיו במשקל האידיאלי שהייתי לפני הפציעה הקשה בברך. לא הגעתי למשקל שלי בגלל שהגנתי על הברך וחיזקתי יותר מדי את שרירי הרגל. הפכתי כמעט למשוגע בכל הקשור למה שאני אוכל. נכנסתי לנושא בצורה מעמיקה. ארוחת בוקר כל יום ב-9, אימון, הרבה מנוחה והתאוששות".


הנפילה ממעמד של כוכב צעיר ומבטיח: "כשאתה צעיר ונחשב לכוכב מבטיח אתה חושב על תהילה וכסף ולא מבין מה באמת חשוב. עכשיו הרגליים שלי על הקרקע. כשאתה כוכב בנסיקה כולם חברים שלך, אבל ברגע האמת, כשאתה זקוק להם, דווקא אז הם לא מתקנים טעויות שלך. בסוף רק קרובי המשפחה שלך לא מאכזבים. אמרתי להם שאני רוצה לשנות את המצב".


על אלברו מוראטה, שאמר שהוא נעזר בפסיכולוג וגם אתה: "לא נעזרתי בפסיכולוג, אבל אני מבין את מוראטה. זה לא קל לעבור מה שהוא עובר כשאתה צעיר עם תהילה כמו שהיתה לו ואתה עושה טעויות ועכשיו יש לו קשיים בצ'לסי. כשהייתי בן 20 הוצאתי המון כסף ועכשיו אני מתנהל אחרת. למדתי מהעבר. כשאתה צעיר אתה נכנס לסחרור וחושב שאתה יכול לעשות הכל ולמעשה אתה עושה טעויות".



בנו של חסה.
בנו של חסה. "לא מאחל לאף אחד" (אינסטגרם)


מה עשה רע מאז הפציעה: "כשהייתי בריאל מדריד לא עבדתי כמו עכשיו אחרי הפציעה. אם הייתי עובד כמו היום ייתכן שהייתי נשאר עד היום בקבוצה. אחרי זה מכרו אותי לפ.ס.ז'. סבלתי מאפנדיציט, לא שיחקתי בקביעות. כשהייתי בריאל מדריד הקדשתי את עצמי המון למוזיקה כי אולי היו סביבי הרבה אנשים, אבל הייתי בודד. הייתי כמו פליט בקבוצה. לכן כתבתי שירים. כשאתה צעיר ושחקן עם עתיד אתה מגיע לחדר ההלבשה של ריאל מדריד ורוצה לאכול את העולם. בגיל 16 כבר כבשתי שער ראשון בקבוצה ונתנו לי חוזה".


מחלת הילד שלו, שהיתה דומה לזו של הילד של דויד סילבה: "לא מאחל לאף אחד לעבור את מה שעברתי ועדיין עובר עם הילד שלי, אבל זה גם נותן לי מוטיבציה. כשאני מתאמן ועייף אני חושב לעצמי שאני לא יכול להרגיש כאב או עייפות בגלל שאני עושה את זה עבור בני. דויד סילבה כתב לי מה אני יכול לעזור לו במצב שהוא היה עם הבן שלו שהיה פג. כתבתי לו שהוא ריגש את כולנו ועד כמה הכדורגל הוא רק ברקע כשאתה נתקל בדבר כזה".


מה אמר לו מאמן פ.ס.ז' תומאס טוכל: "כולם אומרים לי שהמצב שלי בלתי נסבל. אדינסון קבאני ואני מסתדרים מצוין ולפעמים אני מעודד את שאר השחקנים. מאז ששוק ההעברות בקיץ נסגר והבנתי שלא אשחק באף קבוצה לקחתי על עצמי תפקיד להיות אחד מהחבר'ה בפאריס. טוכל שיבח אותי באחד האימונים לפני כולם ואמר שאני דוגמה לכל השאר בגלל שלמרות מצבי אני מתאמן ונמצא עם כולם. הוא הודה לי על התגובה שלי. כל מה שאני רוצה כעת זה לשחק ואני מאוד רעב. לאבא שלי קשה לראות אותי לא משחק".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי