מנצ'סטר סיטי וריאל מדריד סיכמו על העברת בראהים דיאס

בראהים דיאס
בראהים דיאס | AFP

הקשר המרוקאי-ספרדי יעבור מהתכולים לקבוצה של סולארי כבר בינואר, בניגוד למדיניות של פרס, בשל החשש שיחטפו אותו בסיום החוזה בקיץ. הבלאנקוס ישלמו עליו 15 מיליון יורו, ההחתמה צפויה לקרות כבר בשבוע הבא

(גודל טקסט)
בעיתון "מארקה" פורסם הבוקר (שישי) כי עסקת העברת קשר מנצ'סטר סיטי בראהים דיאס המרוקאי-ספרדי לריאל מדריד נסגרה, לאחר שהשחקן לא רצה להישאר בסיטי וכמו ג'יידון סאנצ'ו שגדל באקדמיה של האיתיחד החליט לעזוב. לפי העיתון, העסקה בין ריאל וסיטי נסגרה כאשר אלופת אירופה תשלם עבורו 15 מיליון יורו והוויכוח הקטן היחיד שנשאר עדיין הוא על תוספת בונוסים לדמי ההעברה לפי הישגיו של השחקן בעתיד.


דיאס יגשים חלום כאשר יחזור עם משפחתו לספרד, חמש שנים לאחר שעזב את מלאגה בה נולד וממנה נמכר למנצ'סטר בגיל 14. הוא אמור לחתום לשש שנים במדריד, ירוויח 3.5 מיליון יורו לעונה ואמור לשחק בקבוצה הבוגרת. דיאס נחשב לאחד מכוכבי הנבחרת הצעירה של ספרד עד גיל 21, והחתמתו היא המשך המדיניות של פלורנטינו פרס להביא צעירים מוכשרים ומבטיחים למועדון כפי שרכש את מרקו אסנסיו, דני סבאיוס, ויניסיוס ג'וניור ורודריגו. הבלאנקוס מתכוונים להודיע על החתמת השחקן כבר בשבוע הבא. דיאס יהיה השחקן הראשון שנרכש בינואר על ידי ריאל מדריד מאז לוקאס סילבה הברזילאי בעונת 2014/15, שלא נשאר במועדון. לפרס יש מדיניות לא להחתים שחקנים בינואר.


‼️ Brahim Diaz is set to join Real Madrid from Manchester City after the two clubs agreed a deal worth €15m + add-ons. Only the details of the add-ons are holding up the transfer, which should be announced next week. [Marca] pic.twitter.com/PD1DactOok

— City Watch (@City_Watch) December 27, 2018


קשר הרכש מסיטי שינה את המנהג של המועדון מכיוון שהוא הזדמנות מיוחדת לריאל מדריד לרכוש שחקן ספרדי מבטיח. הקבוצה לא רצתה שהוא ייחטף בסוף העונה על ידי מועדון אחר. פפ גווארדיולה ניסה לשכנע אותו להישאר, אבל כאשר התברר שהוא מתעקש לעזוב פפ הסכים למכור אותו כבר בינואר כדי להכניס לקופת המועדון כסף. שני המועדונים נמצאים ביחסים טובים, כך שהעסקה נסגרה במהירות. ריאל מדריד הציעה תחילה 10 מיליון יורו, סיטי דרשה 20 מיליון יורו והצדדים הגיעו לפשרה.


דיאס שיחק רק ארבעה משחקים בסיטי העונה, כולל בגביע הליגה נגד לסטר. הוא משחק בתפקידים דומים לאלה של קווין דה בריינה, דויד סילבה, ברנרדו סילבה, ריאחד מאחרז, ראחים סטרלינג ולירוי סאנה והבין שלא תהיה לו הזדמנות לשחק בבוגרים באופן קבוע. דיאס יודע שגם בריאל מדריד לא יהיה לו קל, אבל המדיניות של המועדון היא לשלב צעירים. הוא שחקן שיכול ביכולת שלו לרגש את הצופים בברנבאו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי