התוכנית של ברצלונה ל-2019: חמישה שחקנים צעירים חדשים

ארנסטו ואלוורדה עם ג'רארד פיקה
ארנסטו ואלוורדה עם ג'רארד פיקה | AFP

במועדון הקטאלוני מבינים שהסגל מתחיל "להזדקן" ורוצים לבצע מהפכה. פראנקי דה יונג ואדריאן ראביו יהיו הראשונים שיגיעו, כששוער, בלם וחלוץ צעיר עשויים להצטרף גם כן

(גודל טקסט)
העיתון "מונדו דפורטיבו" דיווח הבוקר (חמישי) כי ברצלונה החליטה לסמן את שנת 2019 כשנה של חידוש הסגל שלה שנראה כרגע הולך ו"מזדקן" במהירות למרות ההחתמות של השנים האחרונות. הכוונה היא לרכוש חמישה שחקנים חדשים בשני חלונות ההעברות הקרובים כעת בינואר ובקיץ 2019. 


לפי העיתון, הבסיס של הסגל הנוכחי מגיע לסיום דרכו פחות או יותר. לא מדובר עדיין בליאו מסי, אבל חלק משחקני הקבוצה בעמדות מפתח כבר בגיל 30 ומעלה ובהנהלת הקבוצה לא רוצים להישאר עם מועדון מזדקן ולהגיע למצב שהמהפכה תיעשה בבום אחד. הסיבות לחידוש הצפוי בקבוצה הן הגיל של השחקנים וכן ירידה ביכולת של חלק מהם. 


Os dejamos nuestra portada de este jueves 3 de enerohttps://t.co/N1rOa5bQNKpic.twitter.com/wvQS4Orrl0

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) 2 בינואר 2019



לפי התוכנית פראנקי דה יונג ואדריאן ראביו יהיו הראשונים שיגיעו. לגבי דה יונג בן ה-21 ברור לברצלונה שיש עליו ביקוש רב, אבל המנכ"ל פפ סגורה והמנהל הספורטיבי אריק אבידל עובדים קשה להחתים אותו. עם ראביו הבעיה יותר קלה מאחר והוא מסיים את חוזהו בקיץ הקרוב. גם ראביו נחשב צעיר מאוד ובגיל 23 יספק הרבה רעננות לשחקני הקישור המתבגרים – סרחיו בוסקטס (30), איבן ראקיטיץ' (30) וארתורו וידאל (31). 


לפי העיתון במהלך הקיץ הבא יגיעו עוד שלושה שחקנים, אולם אין כרגע שמות ודאיים. המטרה היא להביא בלם צעיר ברמה הכי גבוהה בגלל שההגנה מזדקנת עם ג'רארד פיקה (31), תומאס ורמלאן שמסיים חוזה (33). בלם בכיר יצטרף לשני הצעירים יחסית – סמואל אומטיטי שעדיין סובל מפציעה (25) וקלמון לאנגלה (23).


הבלם הצעיר של טולוז, ז'אן קלייר טודיבו, רק בן 19, מסיים חוזה ב -30 ביוני 2019 ויוכל להגיע בהעברה חופשית. הוא בלם עם כח פיזי, גבוה (1.90 מטר), בעל מהירות ומשחק ראש מצוין. בארסה שקלה את החתמת מתיאס דה ליכט, אבל יכולה לחסוך בין 50 ל-60 מיליון יורו אם טודיבו יגיע. הוא מבוקש גם בנאפולי, יובנטוס וריאל מדריד. אפשרות אחרת היא שג'ייסון מורייו שהושאל מ-ולנסיה ישכנע ויישאר ויש אופציה לרכוש אותו ב-25 מיליון יורו.


בארסה תחפש גם שוער מחליף ליאספר סילסן שאמור לעזוב. החלק השלישי ברכש יהיה חלוץ מספר 9 שאמור להחליף את לואיס סוארס בטווח הארוך יותר וכרגע אולי את מוניר אל-חדאדי שאמור לעזוב. המועמדים? מקסי גומז מסלטה ויגו (בן 22), כשישטוף פיונטק מגנואה (בן 23), ניקולה פפה מליל (בן 23), טימו ורנר מלייפציג (בן 22), לוקה יוביץ' מפרנקפורט (בן 21). הארי קיין מטוטנהאם מאוד מבוקש בקבוצה, אבל חוששים שהמחיר שלו יהיה גבוה מדי לתקציב.



 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי