"מה שסולארי עושה לאיסקו זה כמו רצח לכדורגלן"

סנטיאגו סולארי, איסקו
סנטיאגו סולארי, איסקו | AFP

איך הפך איסקו מאחד הכוכבים הגדולים ביותר של ריאל מדריד לשחקן ספסל תחת סולארי? המשבר בריאל מדריד נמשך.

(גודל טקסט)

סנטיאגו סולארי קיבל ג'וב המאמן בריאל מדריד כדי להצעיד אותה להישגים, אבל בדרך כנראה שכח שהוא לא יכול להוביל את הבלאנקוס לבדו והוא תלוי בשחקנים שלו ובדיוק כמו ז'וזה מוריניו הוא גורם להרגשת דיכאון אצל חלק משחקניו. מי שסובל יותר מכל הוא איסקו שלא קיבל הזדמנות אצל הארגנטינאי ולא פתח אפילו פעם אחת במשחק ליגה אותו ניהל סולארי מאז הגיע לקבוצה וכעת גם מרסלו לא שותף אתמול בניצחון על בטיס 1:2. שני השחקנים האלה עשויים לנסות לעזוב בחלון ההעברות הנוכחי או שיחכו לקיץ לעשות זאת בתקווה אולי שסולארי יעוף מהתפקיד. יש כאן עניין של הביצה והתרנגולת. אם איסקו מדוכא הוא גם לא יכול לשחק את המשחק הטוב שלא כשהוא מקבל דקות משחק ואז סולארי אומר: "הנה, צדקתי".

איסקו היה אחד הכוכבים הגדולים של סנטיאגו ברנבאו ואהוב על ידי האוהדים וגם בנבחרת לואיס אנריקה נתן לו את המפתחות, אבל מאז התבוסה 5:1 לברצלונה הוא לא שיחק בהרכב בליגה כאמור וסולארי ככל הנראה החליט לדכא אותו כדי להיפטר ממנו. בעוד שאיסקו שמר על דממת אלחוט עד כה (אם כי אומרים שהשפיל את סולארי כשלא הסכים ללחוץ את ידו אחרי ההפסד לאייבר 3:0) וגם משפחתו לא הגיבה על הוצאתו מההרכב של הקשר, חבריו החליטו שהם כבר לא יכולים לשתוק. כמה מהם עלו לרשתות החברתיות והאשימו את סולארי בחיסול מכוון של חברם. אחד מהם אייטור קוסטה שתיאר את איסקו כאח שלו היה הכי ברוטלי בתגובה שלו וכתב: "לסולארי יש מושג בכדורגל כמו שלי יש בהנדסה. מה שהוא עושה לאיסקו זה רצח רק בכדורגל".


לא פתח בליגה מאז סולארי מונה למאמן ריאל מדריד. איסקו (Gettyimages)

בתקשורת של מדריד לא התאפקו הבוקר אחרי שאיסקו לא שותף אפילו לדקה מול בטיס למרות שיש לבלאנקוס הרבה פצועים וכתבו כי: "הוא כל הזמן מצהיר שיש לו 24 שחקנים בסגל וכולם מקבלים מקום שווה בהרכב, אבל הזכירו לסולארי שיש לו טעות פרוידיאנית בספירת הסגל. יש לו 25 שחקנים וכנראה שאיסקו הוא השחקן ה-25". רשימת הפצועים של ריאל מדריד כוללת את מרקו אסנסיו, גארת' בייל, מריאנו, מרקוס יורנטה, טוני קרוס ולוקאס ואסקס ועדיין איסקו לא שיחק דקה. ההסבר של סולארי היה פשוט. הוא שינה את שיטת המשחק כך שאיסקו לא יוכל לשחק. תרגיל דומה עשה שנה שעברה זינדין זידאן כדי שלא יצטרך לשתף את דני סבאיוס שהצהיר בקיץ שהיה עוזב את זיזו היה נשאר, אבל מי היה יכול להתווכח אז עם הצרפתי שזכה שלוש ברצף בליגת האלופות.

אתמול (ראשון) מול בטיס הציב סולארי את נאצ'ו, סרחיו ראמוס ורפאל וראן במרכז ההגנה ושלושה במרכז המגרש קאסמירו, לוקה מודריץ', פדה ואלוורדה יחד שני מגינים תוקפים קדימה. במצב כזה הוא היה יכול להתעלם מאיסקו. הוא העדיף כמחליפים אפילו את בראהים דיאס ששיחק לראשונה בקבוצה בליגה כמה דקות ואת כריסטו גונסלס מריאל מדריד קסטיה על איסקו שהפך להיות המחליף האחרון על הספסל חוץ ממרסלו.


מתחיל לאבד את מעמדו בקבוצה. מרסלו (AFP)

המצב עם איסקו גרם אפילו לבעל טור ב"מארקה" שכתב לאיסקו: "לך עכשיו, כי סולארי לא אוהב אותך והקפטנים של ריאל מדריד לא מגנים עליך. שחקן ברמה שלך לא יכול לחכות עכשיו חצי שנה על הספסל כדי לראות אם יחליפו את המאמן בקיץ. ריאל מדריד חוותה את חצי העונה הכי גרועה במאה הנוכחית, כזו שרוקנה את סנטיאגו ברנבאו. ב"אס" נכתב שאיסקו הוא השחקן ה-20 כיום אצל סולארי מבחינת דקות משחק. איסקו שיחק אצל הארגנטינאי רק 410 דקות בכל המסגרות בעוד ששחקנים שרק חלמו לשחק עד לפני זמן לא רב כמו פדה ואלוורדה שיחקו יותר ממנו (483 דקות) ונאצ'ו (475 דקות).

חורחה ואלדנו בעבר מאמן ריאל מדריד אמר בתוכנית "אל טרנזיסטור": "לא מבין את ההתנהלות של הבלאנקוס. מרקו אסנסיו ואיסקו היו שני הכשרונות הגדולים של הקבוצה. אחד נעלם לגמרי והשני נמצא תחת זכוכית מגדלת. כולם יודעים שמשהו רע עובר עם איסקו, אבל אף אחד לא יודע מה בדיוק. הבעיה רצינית ביותר וצריך לפתור אותה בדלתיים סגורות. לא יכול להיות שכריסטו גונסאלס ישחק ואיסקו יישאר על הספסל. לא הגיוני".

דברים דומים אמורים לגבי המגן השמאלי מרסלו שבניגוד לאיסקו אכן נמצא בכושר ירוד. ב"מארקה" סוג של משבחים את ההחלטה של סולארי לספסל אותו. קצת קשה להאמין שמי שהיה עד לפני כמה שבועות אחד מהמגנים השמאליים הטובים באירופה הפך לשחקן חלש שכמה ממאמני היריבות הודו בפה מלא שהם מנהלים את ההתקפות שלהם דרך האגף שלו. מרסלו אמור לחזור למשחק "גביע המלך" הקרוב של ריאל מדריד ביום רביעי בגומלין נגד לגאנס. ב"מארקה" נכתב: "מרסלו ספג שריקות בוז עוד בשבוע שעבר ואפילו שיחק רע בסופרקאפ האירופי נגד אתלטיקו מדריד עוד בתחילת העונה. ז'ולן לופטגי לא העיז לגעת בו, אבל סולארי לא עושה חשבון ויש לו את המגן הצעיר סרחיו רגילון שעושה עבודה טובה ככה שאפשר להסתמך עליו". בקיץ האחרון כריסטיאנו רונאלדו רצה שמרסלו יצטרף אליו ליובנטוס. האם עכשיו נסללה הדרך לכך?


לא עושה חשבון לכוכבי הקבוצה. סנטיאגו סולארי (AFP)

וויליאם קראבליו המשחק בבטיס וחברו של כריסטיאנו רונאלדו לנבחרת ספרד עקץ את פלורנטינו פרס וטען בראיון: "הבעיה היא לא סולארי או מאמן זה או אחר. ההחלטה של פרס למכור את רונאלדו הייתה מטורפת. לא הייתי מוכר אותו ליובנטוס גם ב-200 מיליון יורו למרות שהוא בן 33. שחקן שנמצא בשיא הכושר והביא כל כך הרבה תארים אתה לא משחרר". כעת גם פציעתו של קארים בנזמה שפרק את האצבע עשויה להכריח את ריאל מדריד לרכוש מספר 9 עוד בחלון ההעברות הנוכחי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי