ואלוורדה למקורביו: "רוצה להמשיך בברצלונה גם בעונה הבאה"

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | Gettyimages

ב"מונדו דפורטיבו" פורסם שהמאמן, ששמר עד כה על שתיקה בנושא, דיבר עם חבריו הקרובים והצוות המקצועי וגילה שהוא רוצה להמשיך בתפקיד. לפי הדיווח, יחסיו הטובים עם ההנהלה, השחקנים ובעיקר עם מסי תורמים לכך

(גודל טקסט)

בעיתון "מונדו דפורטיבו" פורסם כי מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה, שעד כה לא הסכים לומר אם ימשיך לעונה שלישית במועדון, אמר לחבריו הכי קרובים וצוות המקצועי שלו שהוא רוצה להישאר בתפקיד לעונה שלישית. בברצלונה היו רוצים שהמאמן יודיע על כך כמה שיותר מוקדם כדי למנוע רעשי רקע בקבוצה וכדי לתכנן איתו את העונה החדשה, אבל הוא נמנע עד כה מהודעה על כך ואמר רק ש"הכל יכול להיות בכדורגל". דבר דומה היה עם פפ גווארדיולה שהאריך את חוזהו כל פעם בשנה אחת בלבד.

זו העונה השנייה של ואלוורדה בברצלונה ומלבד הכישלון שלו בליגת האלופות בשנה שעברה, הוא הצליח לזכות בדאבל. על פי הדיווח, יחסיו הטובים של ואלוורדה עם הסגל, בעיקר עם הכוכבים הגדולים ובהם ליאו מסי, יאפשרו לו להמשיך בקבוצה בעונה הבאה, אבל הוא כנראה לא יודיע על כך רשמית אלא רק אחרי שיתברר עד לאן תגיע הקבוצה בליגת האלופות. הדבר נובע מכך שבשנה שעברה בארסה הודחה ברבע הגמר המפעל על ידי רומא והיו טענות כלפי ואלוורדה על כך שלא הייתה לו תוכנית ב' במהלך המשחק.

בסביבתו של המאמן אומרים שיחסיו עם מסי מיוחדים ושיש לו תמיכה מוחלטת מהכוכב, ולכן אין סיבה שלא ימשיך בתפקיד לעונה שלישית. נשיא ברצלונה ג'וזפ מריה ברתומאו הביע את בטחונו כמה פעמים בכך שהמאמן, שגם יחסיו ההנהלה והצוות המקצועי טובים, ימשיך במועדון. חוזהו של ואלוורדה יסתיים ב-2020 כך שהוא לא צריך למעשה לחתום על חוזה חדש אלא למלא את החוזה הישן. עושה רושם שזכייה בליגת האלופות תהיה ההישג שישאיר את ואלוורדה בוודאות לעוד עונה ואולי אף מעבר.


ואלוורדה עם מסי. היחסים הטובים ישאירו אותו לעונה נוספת? (Gettyimages)

הצוות המקצועי אוהב את העובדה שואלוורדה הוא לא מסוג האנשים שמנסה לנצל את ההצלחה שלו והוא נחשב לאדם צנוע שבורח מעימותים עם שחקנים ומנסה לתקן מצבים ולא לעורר בעיות. מה שבעיקר הרשים היה יחסיו עם מסי, שמרבה לשמוע בקולו ולעצות שלו. המאמן למשל, היה זה ששכנע לבדו את הקפטן לשחק פחות השנה כדי להיות כשיר לחלק מהמכריע של העונה, דבר שבעבר לא היה אפשרי כי מסי רצה לשחק בכל דקה ובכל משחק. העונה, הארגנטינאי לא שותף כבר ב-11 משחקים בכל המסגרות ורשם כאלף דקות פחות בהשוונה לעונה שעברה.

דבר נוסף שזוקפים לזכותו של ואלוורדה הוא ששיקם שחקנים שכבר נראו במשבר כמו עוסמאן דמבלה שעשה ביות מחוץ למגרש, ארתורו וידאל שכעס שהוא לא מקבל דקות משחק ומלקום. בנוסף שינה המאמן את שיטת משחק שלו וחזר למערך 4-4-3 המסורתי, לאחר שבשנה שעברה שיחק עם שני חלוצים בלבד בחוד ולא עם שלישייה של שני שחקני כנף וחלוץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי