אנרגיה סולארית: מאמן ריאל מדריד עומד בפני המבחן הגדול ביותר שלו

סנטיאגו סולארי
סנטיאגו סולארי | Gettyimages

סנטיאגו סולארי הגיע למלא את המקום בעקבות פיטורי לופטגי, ובזמן הקצר הביא איזון לבלאנקוס ואפילו משלב צעירים כפי שאוהבים בהנהלה. יעקב זיו על האיש שהערב פוגש את הקבוצה בה כיכב לפני 20 שנה ואת מאמנו לשעבר

(גודל טקסט)

סנטיאגו סולארי יסגור היום (שבת) מעגל חיים ב"וונדה מטרופוליטנו". לפני 20 שנה הוא עזב את ריבר פלייט, בה שיחק אחרי שהחל את הקריירה שלו בניואלס אולד בויס, ונחת בספרד. הקבוצה הראשונה בה שיחק היתה לא אחרת מאשר אתלטיקו מדריד, נגדה ישחק לראשונה כמאמן היום. זה יהיה הדרבי הראשון שלו על הקווים, אם כי הוא שיחק בעבר בדרבי של מדריד בשתי הקבוצות. זה יהיה גם מפגש מרתק בין סימואנה בן ה-48 לסולארי בן ה-42, שהספיק עוד להיות שחקן אצל סימאונה שאימן אותו בסן לורנצו בעונת 2008/9, ממש עונה אחת לפני שסולארי פרש מכדורגל.

מבחינת שני המאמנים זה דרבי סוער מתוצרת ארגנטינה על הקווים, אבל למעשה שניהם מחבבים זה את זה ולא מסתירים זאת. בעונת 1998/99 אימן את אתלטיקו מדריד אריגו סאקי, והפרק הזה די נשכח מהקריירה שלו, אבל הוא היה מרוצה מאוד מהשחקן שהגיע מריבר פלייט וכבש את ויסנטה קלדרון. סולארי היה מהיר וניחן ברגל שמאל מצוינת, אבל אחרי עונה אתלטיקו מדריד ירדה לליגה השנייה. בעונת הירידה אתלטיקו הפתיעה את ריאל מדריד עם ניצחון משער של סולארי. הבלאנקוס קנו את מי שהבריק נגדם והנשיא דאז לורנצו סאנס שלף את סעיף השחרור שלו שעמד על 600 מיליון פזטות – כ-3.6 מיליון יורו כיום. בפעם הבאה שסולארי חזר לויסנטה הוא כבר לבש לבן. סימאונה נשאל לא מכבר על סולארי, ואמר: "אין לי משהו רע לומר עליו. כששיחק תחתיי היו לנו יחסים טובים מאוד בסן לורנצו, וזכרונות טובים והרבה חיבה".

סולארי כיכב חמש עונות בריאל מדריד לפני שעבר לאינטר לשלוש שנים, חזר לארגנטינה לסן לורנצו וקינח באטלנטה ממקסיקו ופניארול האורוגוואית. לאחר מכן, בעונת 2016/17, הצטרף לצוות המקצועי של ריאל מדריד כמאמן קסטיה. המינוי שלו לפני שלושה חודשים כמאמן ריאל מדריד היה נראה כמו משהו זמני לחלוטין, אבל כשהתברר שהוא אושש את הקבוצה הוא קיבל חוזה עד 2021. יחד עם זאת, יש עדיין הרגשה שהוא צריך לזכות העונה בתואר ולהוכיח את עצמו כדי להישאר בתפקיד. השבוע הוא חגג מאה יום במועדון, ולפניו כמה משחקים גדולים.

סולארי. הבקיע נגד ריאל ומיד עבר את הכביש (Gettyimages)
סולארי. הבקיע נגד ריאל ומיד עבר את הכביש (Gettyimages)

את המשוכה הראשונה, חצי גמר גביע המלך נגד ברצלונה, הוא עבר בצורה חלקה עם 1:1 מכובד וסיכוי לעלות לגמר, אבל מלבד המשחק היום מול הקולצ'ונרוס הוא עדיין צריך לשחק פעמיים נגד ברצלונה, בגביע ובליגה, ולעבור את אייאקס בשמינית האלופות. תואר אחד כבר יש לו, גביע העולם למועדונים, ונדמה שהוא מגיע למשחק במטרופוליטנו בשיאו. "אלה שמקדישים את עצמם לאימון עושים זאת כי אנחנו אוהבים את התחרות והמתח. עבורי כל משחק הוא רגע האמת. מהמשחק הראשון בתחילת ההכנות עד המשחק האחרון", אמר השנה.

סולארי הודה שלראשונה מאז הגיע מריאל מדריד קסטיה, המשימה הכי קשה שלו תהיה להבין אילו שחקנים להשאיר על הספסל מכיוון יש לו סגל כמעט מלא. רבים טענו שהוא גילה אומץ, וההחלטות שלו לתת צ'אנס למרקוס יורנטה, ויניסיוס ג'וניור וסרחיו רגילון על חשבונם של קאסמירו, גארת' בייל ומרסלו היו מקוריות, ושאיסקו לא ראוי לשחק ביכולת הנוכחית בהרכב הראשון וגם מרקו אסנסיו לא ממש יהלום מלוטש העונה, אבל האמת הפשוטה היא שחלק מההחלטות נבעו מכיוון שאותם שחקנים ותיקים היו פצועים בחלק מהזמן.

ההשוואה שלו לזינאדין זידאן מובנת, כיוון ששניהם עשו צעדים דומים והגיעו מקבוצת הבת לאמן את הבוגרים ללא ניסיון, אבל בעוד סולארי היה כדורגלן טוב ולא יותר בריאל מדריד הרי שזידאן היה כוכב על שקיבל גב מהנשיא פלורנטינו פרס, שהכשיר אותו חודשים לתפקיד. העיתון הספרדי ABC, שהקדיש השבוע כתבה ארוכה לציון מאה יום של שלטון סולארי, כתב: "ההרגשה היא שאת סולארי זרקו למים ואמרו 'אם יצוף שיחקנו אותה ואם יטבע לא נורא, נמצא כבר מאמן אחר'". יחד עם זאת, העובדה שהציפיות מסולארי קטנות יותר איפשרו לו לבצע מהפכה קטנה בלי לעשות חשבון. התוצאה: המאזן שלו הוא 18 ניצחונות ב-23 משחקים בכל המסגרות. הוא יודע שזו עונת מעבר, ולכן החלטות כמו לשלב את ויניסיוס שאולי לא היו עוברות בעונה אחרת הצליחו כאן. מבחינה זאת הנשיא פלורנטינו פרס מאוד מרוצה, כי הוא מתרגם את המדיניות של הנשיא להזרים צעירים למשחק הלכה למעשה. האוהדים יודעים כעת שהנשיא לא זרק 45 מיליון יורו על וינסיוס ככה סתם.

סולארי. את המשוכה הראשונה הוא עבר (AFP)
סולארי. את המשוכה הראשונה הוא עבר (AFP)

לסולארי אין את הכריזמה של זידאן, ואין את הגב של האוהדים, אבל שריקות הבוז נעלמו מיציעי סנטיטגו ברנבאו. סולארי אושש את קרים בנזמה והפך אותו ללהיט בגיל 31, ולמרות הפסדים שנכנסו להיסטוריה כמו ה-3:0 נגד אייבר או זה לצסק"א מוסקבה בליגת האלופות בבית, המאזן שלו חיובי. הניסיון שלו ככדורגלן עזר לו לשדרג את ריאל מדריד לקבוצה שמשחקת כדורגל יותר דומה כיום לזה של ברצלונה, אבל בסגנון של ויסנטה דל בוסקה שאימן אותו בבלאנקוס ואותו הוא מעריץ.

רבים נותנים גם קרדיט למאמן הכושר האיטלקי אנטוניו פינטוס, שגרם לקבוצה להיות בשיא הכושר לעומת העבודה של הצוות של ז'ולן לופטגי. פינטוס גם עבד עם בנזמה כדי להחזיר אותו לכושר מירבי. סולארי הוא מאמן שמנסה להפתיע בכל משחק עם מערך אחר. הוא הצליח להכניס לשחקנים שלו מוטבציה עצומה. עבורו הם יוצאים למגרש להילחם על כל כדור, ולא משנה באיזה מפעל מדובר. חובת ההוכחה עדיין על סולארי, אבל ההרגשה היא שבהנהלה מרוצים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי