ואלוורדה ירשום בברנבאו את משחקו המאה כמאמן ברצלונה

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | Gettyimages

המאמן הספרדי שהאריך את חוזהו יגיע לנקודת ציון בגומלין חצי גמר גביע המלך נגד ריאל מדריד (רביעי, 21:45, בספורט4). ב"ספורט" דווח כי ג'ורדי אלבה על סף חתימה במועדון לחמש שנים

(גודל טקסט)
אחרי התיקו 1:1 במשחק הראשון של חצי גמר גביע המלך, מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה לא ירצה להיות מודח בגומלין ביום רביעי נגד ריאל מדריד בברנבאו (21:45, שידור ישיר בספורט4). הסיבה הפשוטה היא שמדובר במשחק המאה שלו כמאמן אלופת ספרד, ומספרים כאלה תמיד נכללים בזיכרון הסטטיסטי אצל התקשורת והאוהדים. עד כה הוא ניהל 99 משחקים של בארסה והוא לא הפסיד ב-90 מהם. המאזן שלו מעולה: 67 ניצחונות, 23 תוצאות תיקו ורק 9 הפסדים בכל המסגרות.


רק לפני שבוע וחצי ברצלונה הודיעה על הארכת החוזה של ואלוורדה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת, והוא לא ירצה להיות המאמן שיקטע עלייה חמישית ברציפות של המועדון לגמר הגביע, מה עוד שבליגה ברצלונה מוליכה את הטבלה ומקדימה את ריאל מדריד בפער של תשע נקודות. ההפסד הכי כואב מבחינתו היה לרומא בליגת האלופות, אחרי ניצחון של ברצלונה 1:4 במשחק הראשון ברבע הגמר, רומא ניצחה בגומלין 0:3 והדיחה את בארסה. הדחה דומה מול ריאל מדריד תהיה האכזבה השנייה בגודלה בעידן ואלוורדה כי מדובר בנוקאאוט. לזכותו של המאמן הספרדי אפשר לומר שהוא הפך את קאמפ נואו למבצר גם אם ברצלונה לעיתים לא משחקת כדורגל גדול. ב-49 משחקים ביתיים הוא חגג 39 ניצחונות והפסיד רק פעמיים, בשנה שעברה בסופרקאפ מול ריאל מדריד והעונה מול בטיס בליגה. במשחקי חוץ הוא לא הפסיד 41 מתוך 48 משחקים.


סטטיסטיקה נוספת מעניינת לגבי השימוש בשחקנים של ברצלונה ב-99 המשחקים האחרונים. איבן רקיטיץ' שיחק הכי הרבה עם 92 הופעות, ליאו מסי וסרחיו בוסקטס אחריו עם 86. לואיס סוארס 85, ג'רארד פיקה 84, ג'ורדי אלבה 83 ומארק אנדרה טר שטגן 81. אלה שבעת השחקנים שמהווים את השלד של ואלוורדה לאורך הזמן.


Messi giving his shirt to a lucky fan after the Sevilla game #fcblive [fcb] pic.twitter.com/Cx7uR3Fuih

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 25 בפברואר 2019


ואלוורדה שיתף בברצלונה יותר שחקנים מכל מאמן אחר בשנים האחרונות. הוא השתמש ב-39 שחקנים כולל 25 כובשים שונים. זה דבר לא מקובל בבארסה שבעבר בנתה על סגל הרבה יותר קטן. התחלופה אצל ואלוורדה הרבה יותר גדולה והיא אולי אחת הסיבות להצלחה שלו. ליאו מסי מוביל עם 78 שערים בעידן ואלוורדה ואחריו לואיס סוארס עם 48. כל השאר משתרכים הרחק מאחור כאשר פיליפה קוטיניו, עליו יש ביקורת קשה על יכולתו, מדורג דווקא שלישי עם 18 שערים לפני עוסמאן דמבלה שכבש 17.


בתוך כך, בעיתון "ספורט" פורסם כי ג'ורדי אלבה על סף חתימה במועדון לחמש השנים הבאות עד 2024, וההסכם כבר סופי כפי שהבטיח נשיא ברצלונה ג'וזף ברטומאו. אם יסיים את חוזהו הוא ישחק 12 עונות בבארסה ועד כה שיחק בשורותיה 281 משחקים.


"ALBA 2024"

The agreement between player and Barça will be for the next 5 years (contract ends in 2019) and the signing is a matter of hours or days #fcblive#Alba2024pic.twitter.com/MEWYpNwfo8

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 25 בפברואר 2019


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי