עליית הנער: ג'ובאני לו סלסו הפך ללהיט בליגה הספרדית

ג'ובאני לו סלסו
ג'ובאני לו סלסו | Gettyimages

בקיץ הוא נשלח מפ.ס.ז' כי לא נמצא לו מקום בסגל הנוצץ של אלופת צרפת ואחרי חצי עונה בבטיס, ריאל וברצלונה כבר נלחמות על שירותיו. הערב מול ולנסיה (21:50, ספורט1) הוא ינסה להעלות את הירוקים לגמר גביע המלך

קבוצות: ולנסיה בטיס
(גודל טקסט)

ולנסיה ובטיס ייאבקו הערב (חמישי ב-21:50, ישיר בספורט1) בגומלין חצי הגמר השני של גביע המלך הספרדי על הזכות לשחק בגמר המפעל מול ברצלונה. למרות ה-2:2 המאכזב מבחינתה במשחק הראשון שהתקיים בסביליה, בבטיס כבר חולמים על זכייה בגביע לראשונה מאז 2004/5, אחרי שזכו להנפה שכזו רק פעמיים בתולדותיהם.

במצבים כאלה יש האומרים "משנה מקום, משנה מזל", ובמקרה זה הדברים אמורים בעיקר לגבי ג'ובאני לו סלסו, הקשר הארגנטיני בן ה-22, שהיה אכזבה בפ.ס.ז' וכעת מצליח בענק בקבוצה מדרום ספרד. הוא הושאל לבטיקוס וכיום הוא כבר מהווה אטרקציה גדולה באנדלוסיה, עד כדי כך שלפי פרסומים בספרד ברצלונה וריאל מדריד כבר שוקלות ברצינות להחתים אותו.

לבטיס יש אופציה לרכוש את השחקן בסוף העונה תמורת 25 מיליון יורו, אבל שתי הגדולות של הכדורגל הספרדי רוצות לנצל את ההזדמנות ולשים את היד על הקשר עוד קודם לכן, מה שלפי דיווחים כבר הצית מלחמת עולם חדשה ביניהן. בברצלונה מוכנים להעביר לבטיס בקיץ את חואן מיראנדה וכן 30 מיליון יורו בתמורה, אף שהם לא רואים בלו סלסו מטרה עליונה משום שבאותה משבצת משחקים איבן ראקיטיץ', אדריאן ראביו שאמור להגיע, ופרנקי דה יונג שכבר חתם. בריאל מדריד אולי זקוקים יותר ללו סלסו, שיכול להיות היורש של לוקה מודריץ' בעתיד, על אחת כמה וכמה אם זה יעזוב לאיטליה. פ.ס.ז' שילמה עליו עבור השחקן רק 10 מיליון יורו לרוסאריו סנטרל ב-2016, אך את קפיצת המדרגה האמיתית שלו הוא עשה העונה תחת מאמן בטיס, קיקה סטיין, שפתח איתו בהרכב ב-33 משחקים.


לו סלסו. ברצלונה וריאל מדריד בתמונה (Gettyimages)

"הוא שחקן נדיר שמרגיש את המשחק, יודע להחזיק בכדור ויודע למסור אותו", אמר סטיין על הכוכב שלו, "היה לנו מזל גדול שהצלחנו לשאול אותו מפ.ס.ז'. הוא כבש העונה 12 שערים בכל המסגרות ב-33 משחקים ואפשר לומר שההגעה שלו לבטיס היה סוג של נס". מאמן פ.ס.ז', תומאס טוכל, חשב בקיץ שיש לו יותר מדי שחקנים במרכז המגרש והסכים לשחררו. סגן נשיא בטיס, לורנצו סרה פרר, שרצה את השחקן כבר בדצמבר 2017, קפץ על המציאה. "אני מאושר שעברתי לבטיס", אמר לו סלסו לפני שבוע, "המו"מ היה ארוך ומסובך, אבל רציתי לבוא למועדון שאוהב את הכדורגל היפה. התקשרתי ללאו מסי כדי להתייעץ איתו והוא המליץ לי על בטיס בחום". פ.ס.ז' קיבלה שלושה מיליון יורו על ההשאלה, אבל כיום מחיר השוק של הקשר מוערך כבר בכ-40 מיליון יורו. הוא גם אחד המועמדים לתואר "הרוקי של העונה בספרד". כל זאת בזמן שבפ.ס.ז' די מצטערים על כך שהעבירו את השחקן בקיץ והיום הם חסרים קשרים בתפקיד.

אגב, אופ"א בחרה בשחקן כאחד מ-11 התגליות של הליגה האירופית העונה, יחד עם שחקנים כמו לוקה יוביץ' מאיינטרכט פרנקפורט, קאי הרבץ מלברקוזן וג'וניור פירפו שמשחק גם הוא בבטיס ומבוקש בריאל מדריד. בראיון בנובמבר אמר לה סלסו שהאליל שלו היה ונשאר אנחל די מריה, עליו הוא גדל ושאיתו זכה לשחק בפ.ס.ז'. בקרוב נדע אם שיתוף הפעולה הזה יזכה לפרק נוסף ואם לו סלסו יגיע אליו עם תואר מהליגה הספרדית.


"ההגעה שלו לבטיס הייתה סוג של נס" (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי