פויול: "פיקה טוב ממני. הוא הבלם הטוב ביותר בעולם"

פויול ופיקה
פויול ופיקה | Gettyimages

קפטן ברצלונה בעבר משוכנע שהקבוצה יכולה לזכות בליגת האלופות: "היא צריכה ללמוד מניסיונות העבר", שהיא לא זזה מהסגנון שכה אפיין אותה ומציין את ואן חאל כמאמן הטוב ביותר. על ספרד: "הדור מתחלף"

(גודל טקסט)
קרלס פויול כבר חצה את גיל 40. הוא רצה לשחק כדורגל עד לגיל הזה אך פציעות קשות בברכו מנעו זאת ממנו. "כשהבנתי שאני לא יכול לתת מאה אחוז, אז החלטתי לזוז הצידה", הוא מספר בראיון ל"מארקה" הספרדי. אולם, למרות שהקפטן האגדי של ברצלונה לא חושב אפילו על להיות מאמן ומסתפק בתפקיד השגריר של "הייניקן", הוא טוען שהוא ממשיך לחוות את הכדורגל כמעט באותה עוצמה. בראיון מרתק הוא מכתיר את ג'רארד פיקה לצידו שיחק יחד חמש עונות, כבלם הטוב בעולם ומדבר על ליאו מסי, ברצלונה, פפ גוארדיולה ונבחרת ספרד.


על הדו קרב מול פיגו בתחילת דרכו: "היה משחק מאוד מתוח וקשה, הוא היה שחקן חשוב ואהוב בקבוצה ולאחר שעזב ליריבה גדולה וזה כאב לכולם. התרכזתי אך ורק במשחק ולא שמעתי את שריקות הבוז או העידוד של הקהל".


על המאמנים: "ואן חאל היה המפתח. הוא נתן בי אמון ברגע קשה ותחתיו שיחקתי לראשונה ולכן לא אשכח את זה. אני מעריך את כולם, למדתי מכל אחד מהם. אני מעריך גם את רייקארד ועם פפ כמובן אלה היו השנים בהן הכי נהנתי, אפשר לומר שכולנו". קשר לארנסטו ואלוורדה, פויול אמר: "הוא עושה עבודה מצוינת, ברצלונה מועדון מאוד תובעני וקשה".


פויול (צילום: האתר הרשמי של ברצלונה)


על העונה המדהימה עם ברצלונה שזכתה בשישה תארים
: "אני לא ידוע אם זו קבוצה בלתי חוזרת,  בכדורגל אתה לא יכול לדעת. אבל זו הייתה קבוצה מיוחדת ששיחקה כדורגל נפלא וכולם הכירו בך, לא רק אוהדי ברצלונה".


על כך שגוארדיולה לא זכה בליגת האלופות מחוץ לברצלונה: "כי זה מאוד מסובך. הוא עשה עבודה גדולה בבאיירן וגם בסיטי, תמיד כיף לראות את הקבוצות שלו ואתה במהירות מזהה את הסגנון שלו. אם יהיה גמר בין ברצלונה וסיטי כל האוהדים יהיו מרוצים".


הסגנון של ברצלונה: "הם לא איבדו אותו. הם מנסים להמשיך לשלוט במשחקים, אבל לא תמיד זה אפשרי. לי היה המזל לשחק לצד צ'אבי ואינייסטה. קשה לראות חוליית קישור כזו שוב, אבל הרעיון והפילוסופיה זהים".


גוארדיולה עם מסי (Gettyimages)

 

ברצלונה וליגת האלופות: "ברצלונה תמיד משחקת טוב והיא קבוצה חזקה כבר הרבה זמן, אבל היו לנו ימים רעים מאוד בליגת האלופות ושם אתה משלם מחיר, אסור לך להרשות לעצמך לשחק ככה. ברומא לדוגמא, גם נגד יובנטוס.  השנה ברצלונה חייבת להשתמש בניסיון מאותם משחקים. הזכיות של ריאל מדריד בליגת האלופות לא הפחיתו מערכה של ברצלונה". זה רק נראה שם השיגו יותר".


על מסי: "ברור שכאשר השחקן הטוב בהיסטוריה משחק אצלך אז אתה תלוי בו, אבל ברצלונה קבוצה גדולה מעבר לזה. יש מסביב שחקנים גדולים שאסור לשכוח שהם עזרו לו". על חוסר ההצלחה של מסי בנבחרת, הוסיף פויול: "תמיד היו שחקנים מוכשרים בארגנטינה אך לא הייתה להם שיטה ברורה, הם לא שיחקו כקבוצה".
 


הבלם הטוב בעולם: " נכון שראמוס, ואן דייק ואחרים הם טובים, אך אני נשאר עם ג'רארד פיקה. הוא הבלם הטוב ביותר בעולם, הוא שחקן טוב ממה שאני הייתי. הוא המפתח בברצלונה. המנהיגות, איך שהוא משחק, הוא תופעה. הוא גם חשוש חברתית".



 פיקה. מחמאה גדולה מפויול (AFP)


על ניימאר: "צריך לשאול אותו אם הוא טעה כשעזב. הוא היה שחקן חשוב מאוד אבל כנראה רצה אתגרים חדשים וצריך לקבל את הבחירה שלו. בנקודת הזמן הזו יש יתרון למי שחושב שהוא טעה. הוא סובל מפציעות בפריז ולא הצליח כמו שציפו, במיוחד בליגת האלופות, אבל הקריירה שלו עוד ארוכה ורק בסיומה נוכל לדעת".


על נבחרת ספרד: "לואיס אנריקה הוא חבר שלי אבל הוא מאמן מעולה, ספרד לא יכלה לבחור טוב יותר. דור מתחלף, אבל אני חושב שיש שחקנים טובים כדי לעשות דברים גדולים, רק שלא ישוו אותם לנבחרת שלנו". על לופטגי: "זה דבר מסובך, צריך לדעת את כל הפרטים, כולם יצאו מאוכזבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי