פיקה: "אני משחק טוב יותר מאז שפרשתי מהנבחרת"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | Gettyimages

הבלם לא מתחרט שפרש מנבחרת ספרד למרות מסע השכנועים, והתרגש לשחק במדי קטלוניה נגד ונצאולה: "היו צריכים לעשות עוד משחקים כאלה. אף אחד לא יודע מתי יכירו בקטלוניה". על ספרד:" יש בלמים טובים"

(גודל טקסט)
ג'רארד פיקה בן ה-32 הוא אחד השחקנים המצטיינים של ברצלונה העונה. רק אתמול אמר קרלס פויול שפיקה הוא הבלם הטוב ביותר בעולם. פיקה רשם העונה 40 הופעות (לא החמיץ אף משחק ליגה), בהן הבקיע שבעה שערים, והבלם משוכנע שיש לכך סיבה. פיקה אמר: "מאז שעזבתי את הנבחרת אני משחק טוב יותר יותר בברצלונה. מה שכן, ברור שזה לא רק אני, אלא גם אחרים".


הבלם שיחק בנבחרת ספרד כמעט עשור, משנת 2009 אז ערך את הופעת הבכורה, ועד 2018, כשפרש מהנבחרת בסיום המונדיאל. מאמציו של לואיס אנריקה לשכנע אותו לחזור לנבחרת – לא צלחו. "זה היה הרגע הנכון לפרוש מהנבחרת. הייתי צריך לנוח", אמר הבלם. פיקה זכה עם נבחרת ספרד במונדיאל 2010 וביורו 2012, ורשם 102 הופעות.


לאורך כל הדרך הוא לא רק היה שחקן מוביל אלא גם שנוי במחלוקת וספג שריקות בוז מחלק מהמגרשים בספרד, זאת בשל התבטאויותיו לגבי קטלוניה.  אתמול  הוא לקח חלק במשחקה של נבחרת קטלוניה נגד ונצואלה כששחק 50 דקות, ואמר: "ההחלטה התקבלה ואני לא מתחרט. אין קשר בין הדברים. האנשים שלא רוצים להבין אותי – לא יבינו, אבל הסברתי את עצמי כבר יותר מדי פעמים. אני אוהב לנסות דברים חדשים. לא הייתי עושה זאת אם הייתי ממשיך בנבחרת ספרד".



פיקה במדי ספרד (Gettyimages)


עבור פיקה היה מדובר בערב מרגש במיוחד והוא הוסיף: "היו צריכים לעשות יותר משחקים כאלה, המשחק הזה תורם לכדורגל בקטלוניה. צ'אבי וססק פברגאס מאוד רוצה להגיע אך לא יכלו כי המועדונים לא שיחררו אותם. אני הייתי בשבוע חופש, נהנתי עם המשפחה והגעתי. אף אחד לא יכול לדעת אם יכירו בקטלוניה. הכדורגל הקטלוני משתפר". במהלך המשחק נשמעו צעקות של הקהל הקאטלוני כנגד ספרד ופיקה וכעס וניסה להשתיק את הקהל: "חוסר הכבוד בין הצדדים הוא בלתי נסבל".


מאז שעזב את נבחרת ספרד, המאמן לואיס אנריקה לא מצא פתרון מתאים. המאמן זימן לא פחות משישה בלמים חוץ מהקפטן סרחיו ראמוס. פיקה ניתח: "יש בלמים טובים מאוד, הם צריכים לקבל דקות והרגשה שסומכים עליו. איניגו מארטינס בלם מצוין, גם מאריו הרמוסו וסרג'י גומס בלמים טובים". על נבחרת ספרד: "הגולים יגיעו, אלברו מוראטה, רודריגו, יש חלוצים טובים". על ראמוס: "הוא מנהיג גדול ותמיד היה כזה, טוב שהוא ממשיך בנבחרת והוא יעזור לה".


על מסי: "ארגנטינה, כנבחרת, נמצאת כבר הרבה זמן בדינמיקה שאינה חיובית, ובכדורגל הדינמיקה מאוד חשובה". 

Piqué: "I have more to give to Barcelona since I gave up the Spanish national team." pic.twitter.com/v8ShkGdhas

— totalBarça (@totalBarca) March 26, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי