משתלם? ריאל השקיעה 236 מיליון יורו בבייל מאז 2013

בייל מאוכזב
בייל מאוכזב | AFP

נחשפים הסכומים שהוולשי עלה לבלאנקוס: כמיליון יורו עבור כל אחת מהופעותיו בשש שנותיו במועדון, 2.3 מיליון יורו על כל שער אם מחלקים את 101 מיליון היורו ששולמו עבור רכישתו מטוטנהאם במספר הכיבושים

(גודל טקסט)

זה לא סוד שגארת' בייל עשוי לסיים את דרכו בריאל מדריד בקיץ הקרוב. הוולשי לא נראה מחובר למועדון, לא מצליח לשחזר את היכולת הטובה שלו מסיום העונה שעברה וסופג שריקות בוז מהברנבאו משחק אחרי משחק. בינתיים, עד שיתקבלו החלטות וגם הוולשי אולי יתרצה ויסכים לעבור, ב"אס" הספרדי פורסמו מספרי האימה של בייל והפעם לא מדובר במספר הפציעות, אלא בעלותו הכלכלית המוגזמת.

ריאל מדריד הימרה על בייל כיורשו של כריסטיאנו רונאלדו והיא משלמת מחיר כבד, תרתי משמע. בייל כבר עלה לריאל מדריד 236 מיליון יורו מאז שהגיע מטוטנהאם בקיץ 2013, לאחר משא ומתן קשה מול התרנגולים. כזכור בייל נרכש על ידי ריאל מדריד ב-101 מיליון יורו וחתם על חוזה לשש עונות. שכרו של הוולשי עמד תחילה על 18 מיליון יורו ברוטו לעונה, אולם כשחתם על חוזה חדש ומשודרג עד 2022, קפץ שכרו ל-27 מיליון יורו ברוטו, כלומר 15 מיליון יורו בשנה. בסה"כ לאורך תקופתו, שכרו הכולל של בייל במדריד הוא 135 מיליון יורו.

לאחר עונת הבכורה המוצלחת במועדון, במהלכה כבש בייל שער בלתי נשכח בגמר גביע המלך נגד ברצלונה וכן בגמר ליגת האלופות נגד אתלטיקו מדריד, בבלאנקוס היו משוכנעים שההשקעה תשתלם. כעת, ספק אם מישהו חושב כך.


גארת' בייל. השקעה מוצדקת? (Gettyimages)

בייל הבקיע 102 שערים בריאל מדריד, כלומר שבחישוב קר שריאל מדריד שילמה עד כה 2.3 מיליון יורו על כל שער שהבקיע הוולשי. הוא שיחק בסך הכל 225 משחקים בכמעט שש שנים בשל הפציעות החוזרות שלו, כלומר קצת יותר ממיליון יורו למשחק. העונה ריאל מדריד משלמת לבייל 2.8 מיליון יורו בממוצע עבור כל שער, אם נחשיב גם 1/6 מסכום ההעברה בו נרכש שהם 16.8 מיליון יורו – הרי שזו עונתו השישית במועדון. בעונת 2016/17 בה סבל מפציעות רבות ורשם 27 משחקים בלבד, כך שעלה למועדון למעלה מ-22 וחצי אלף יורו פר דקה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי