מחשב מסלול מחדש: הפורמט של גביע המלך עשוי להשתנות

ברצלונה מניפה את גביע המלך
ברצלונה מניפה את גביע המלך | Gettyimages

יו"ר ההתאחדות הספרדית לואיס רובילאס מתכנן משחק בודד עד לשלב חצי הגמר, אז ייערך טורניר פיינל פור בחודש ינואר מחוץ לספרד. הצעה זו, כמו גם שינוי פורמט הסופר קופה הספרדי, ממתינה לאישור בדיון שיערך באפריל

(גודל טקסט)
לואיס רובילאס, נשיא ההתאחדות הספרדית, מוכר לאוהד הממוצע בגלל פרשת פיטוריו של מאמן הנבחרת ז'ולן לופטגי רגע לפני המונדיאל, כשנודע שהמאמן סיכם בריאל מדריד. בשנה האחרונה עבד רובילאס על שינויים שונים בכדורגל הספרדי.


אחרי שהעלה את הרעיון לשנות את טורניר הסופר-קופה הספרדי המשוחק בין האלופה למחזיקת הגביע (העונה ברצלונה ניצחה 1:2 את סביליה במשחק בודד בניגוד למסורת, שנערך בכלל במרוקו), והציע לערוך טורניר מרובע ולהוסיף אליו גם את הסגנית ואת מחזיקת הגביע, רובילאס לא עוצר בזה ורוצה לשנות גם את הפורמט של גביע המלך. 


הטורניר יחל עם קבוצות הליגות הנמוכות שיקבלו אישור מההתאחדות הספרדית, כשבשלב 1/32 האחרונות הקבוצות הגדולות מהליגה הבכירה וליגת המשנה ישתלבו לאט לאט. מעבר לכך, מדובר יהיה במשחק בודד עד לשלב חצי הגמר, ללא משחקי הגומלין. ואז: טורניר פיינל-פור מחוץ לספרד בחודש ינואר. יוזמה זו, כמו גם השאיפה לשנות את הפורמט של הסופר קופה הספרדי, צריכות לעבור אישור באסיפה מיוחדת ב-29 באפריל שתכריע גם את לוח השנה של עונת 2019/20 בכדורגל הספרדי.


¿Llega el nuevo formato de #CopadelRey que muchos querían? Partido único, con equipos de Regional Preferente… Ojito a lo que se va a proponer desde la @rfef, te lo cuenta @jfelixdiazhttps://t.co/MW0nUvqxYg

— MARCA (@marca) April 9, 2019


בכל פורמט שהוא, בינתיים המנצחת הבלתי מעורערת של הגביע היא ברצלונה שזכתה בתואר בכל אחת מארבע השנים האחרונות ולזכותה 30 זכיות בגביע ו-40 גמרים בסה"כ, הרבה יותר מהסגנית אתלטיק בילבאו (23 זכיות בגביע) וריאל מדריד (19 זכיות). ב-25 במאי היא תפגוש את ולנסיה באצטדיון המאסטייה במטרה לרשום תואר חמישי ברציפות, במשחק שישודר, כמו כל המשחקים בגביע המלך, בחבילת הערוצים של ספורט1.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי