אטו: "אמרתי לפפ שאני אהפוך את בארסה למנצחת ולא מסי"

מסי ואטו בימים יפים
מסי ואטו בימים יפים | AFP

רגע לפני שברצלונה מתארחת באולד טראפורד, החלוץ ששיחק בקבוצה מותח ביקורת קשה על המאמן ועל הכוכב הארגנטינאי: "אסור היה לו להציב את מסי כחלוץ, זה היה השטח שלי". על מעברו לאינטר: "העסקה הגדולה בהיסטוריה"

(גודל טקסט)
ברצלונה תתארח הערב באולד טראפורד במשחק רבע גמר ליגת האלופות מול מנצ'סטר יונייטד. סמואל אטו, האיש שהיה שם בעונת הטרבל וכבש עבור ברצלונה את השער הראשון בגמר בעונת 2008/09, שהיה גם משחקו האחרון בקבוצה, התראיין ל-"beIN Sports" וסיפר על תקופתו בברצלונה בין היתר לצד ליאו מסי ופפ גוארדיולה שהביא לעזיבתו, עם מסר ברור: הוא זה שהוביל את ברצלונה לניצחונות.


החלוץ העביר ביקורת לא שגרתית על גוארדיולה, טען שהמאמן טעה ביחס אליו ושמסי היה מהגורמים לטעות. אטו אמר: "פפ חיי כל חייו בברצלונה אבל במשך הזמן שלי שם הוא לא הבין את התבנית של הקבוצה שלנו. אמרתי לגוארדיולה: 'אתה תסלח לי, אבל מי שמנצח משחקים עבור ברצלונה זה אני ולא ליאו מסי'. גוארדיולה היה צריך לבקש ממני סליחה".


אטו הוסיף לגבי מסי: "אני כבשתי הרבה מאוד שערים לטובת הקבוצה, וזה היה המצב. כמובן שגם מסי שיחק היטב אבל היה משני. זו הייתה טעות של גוארדיולה להציב אותו כחלוץ מרכזי. אתם יכולים לשאול את צ'אבי ואינייסטה. זה היה השטח שלי".



אטו וגוארדיולה. הקמרוני כועס (AFP)


על עזיבתו: "כשהסוכן שלי אמר לי שהמועדון הכניס אותי לרשימת ההעברות לבקשתו של גוארדיולה, התקשתי להאמין שזה נכון. אבל לשמחתי הכל קרה לטובה והייתה לי הזדמנות להיות חלק חשוב עוד יותר בהיסטוריה של הכדורגל כשזכיתי איתה בטרבל. אינטר עשתה את ההעברה הטובה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל".


כזכור, החלוץ הקמרוני הצטרף לברצלונה ממאיורקה בקיץ 2004 בתמורה ל-24 מיליון יורו ושיחק בשורותיה חמש עונות בהן הבקיע 130 שערים וזכה בשמונה תארים. בעונתו האחרונה הקבוצה זכתה בטרבל, הישג אותו הצליח לשחזר גם בעונת הבכורה באינטר תחת המאמן ז'וזה מוריניו, כשאטו היה חלק מעסקת העברתו של זלאטן איברהימוביץ' לברצלונה.


"It was me that made #Barca win and Guardiola would ask me for forgiveness."

Why it was @setoo9 and not Messi that deserved credit for Pep's Barcelona success! #beINUCLhttps://t.co/eXFJGUoQFMpic.twitter.com/fS8oH1QINO

— beIN SPORTS (@beINSPORTS) April 9, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי