מהפך דרום אמריקאי: הנסיקה של וידאל, הדעיכה של קוטיניו

וידאל וקוטיניו
וידאל וקוטיניו | Gettyimages

הצ'יליאני שהתקבל בספקות רבים בדרך להאריך את חוזהו בשנה אחת. ריבאלדו על הברזילאי: "הוא צריך להפגין יותר אישיות". גם בתקשורת במדריד נכנעים: "ברצלונה רחוקה שישה צעדים מהטרבל". ארתור נפעם ממסי

(גודל טקסט)
פיליפה קוטיניו, הקוסם הברזילאי, שם נרדף לאיכות וכישרון, הגיע לברצלונה בחורף 2018 מליברפול שהייתה עצובה לוותר עליו, בקול תרומה רמה כרכש היקר ביותר בתולדותיה. יש הראו בו כיורש של אנדרס אינייסטה. ארתורו וידאל, לעומת זאת, הגיע הקיץ בגיל לא צעיר, כרכש שדי נוגד את מדיניות המועדון, וגבות רבות הורמו. כשהעונה של האלופה נמצאת בשלבי ההכרעה, אין ספק שאפשר לדבר על מהפך.



הסטטיסטיקה תספר שקוטיניו שיחק העונה ב-48 משחקים וכבש 11 שערים, אבל אין ספק שהוא יכול ואף חייב לתרום יותר. קשה לומר שהשתלב בקאמפ נואו. הוא לא מצא את מקומו. לא ממש שחקן קישור וגם לא ממש שחקן התקפה. השער הנפלא שכבש נגד מנצ'סטר יונייטד ביום שלישי במהלך הניצחון 0:3 הראה קמצוץ מהיכולת הנהדרת שלו, אבל נראה כועס לאחר השער. אסור לשכוח, הברזילאי נקלע העונה לרצף ארוך של 19 משחקי ליגה ללא שער בין סוף אוקטובר ועד תחילת אפריל. היום דווח בצרפת שצ'לסי מפנטזת על הברזילאי כמחליפו של אדן הזאר, וצפוי עוד קיץ ארוך בנושא זה.


ספקולציות רבו עלו לגבי עתידו. מי שייעץ לשחקן להישאר הוא אגדה ברזילאית של ברצלונה. ריבאלדו אמר: "הוא שחקן שאני מאוד אוהב. האוהדים מבקרים אותו כי הוא מסוגל ליותר. הוא חייב להפגין יותר אישיות. שחקן כה מוכשר יכול לכבוש 25 שערים בעונה והוא צריך להיות זה שמבקיע ביום בו ליאו מסי או לואיס סוארס לא מסוגלים".



קוטיניו. מתקשה להשתלב (AFP)


לארתורו וידאל לעומת זאת אף אחד לא חיכה. הגיע כמחליף ברגע האחרון לאחר עזיבת פאוליניו. הקשר מיעט לשחק והפגין את תסכולו ברשתות החברתיות. אמנם, זה שייך לעבר. הצ'יליאאני רשם 45 משחקים, ולמרות שפתח בהרכב רק במחציתם (23), יושבי הקאמפ נואו התאהבו. המסירות והאגרסיביות, המוערבות, התנופה, העבודה ההגנתית – כל אלה ועוד זיכו אותו בתשואות כשהוחלף נגד ריאל סוסיאדד.


ב"אל מונדו דפורטיבו" דווח היום שברצלונה שוקלת להציע לקשר להאריך את חוזהו בשנה נוספת (חוזהו הנוכחי מסתיים ב-2021). "הוא יכול לעשות הכל, וזה המאפיין הגדול ביותר שלו. הוא מדביק את חבריו בהתלהבות", אמר עליו המאמן ארנסטו ואלוורדה, ובקבוצה מצאו שחקן שמשחק באותה התלהבות, כמעט, נגד הואסקה ונגד מנצ'סטר יונייטד. הוא אפילו כבש שני שערים ובישל חמישה. מעבר לכך, הוא מהווה דוגמא לשחקנים הצעירים.



בתוך כן, הקשר ארתור התראיין לעיתון הברזילאי "Alé Oliveira" וסיפר על החודשים הראשונים בברצלונה: "אני תמיד אומר לעצמי: 'מסי, מסי..הוא מדהים', אני עד היום צובט את עצמי. הוא מדבר הרבה עם השחקנים החדשים". על הגשמת החלום: "תמיד ראיתי בסגנון של ברצלונה את הכדורגל המושלם, זו הסיבה שהערצתי אותה גם אם לא זכתה בתארים. תקופת ההסתגלות שלי הייתה קלה". על ההשוואות לצ'אבי ואינייסטה: "זה כבוד גדול אבל צריך להיזהר עם ההשוואות האלה, זה עלול לסנוור".



וידאל. "מדביק את חבריו בהתלהבות" (Gettyimages)


כמוכן, ברצלונה ממשיכה בהכנותיה לקראת משחק הליגה מחר באלאבס (22:30) במחזור אמצע השבוע. אפילו בתקשורת במדריד נאלצים לפרגן: "ברצלונה, שישה צעדים מהטרבל". הקבוצה זקוקה בסך הכל לשני ניצחונות בליגה, כאשר נותר לה לשחק גם בגמר גביע המלך נגד ולנסיה וכמובן שלושה משחקים בליגת האלופות". למעשה ברצלונה תוכתר כאלופה כבר בסיום המחזור אם תנצח ומנגד אתלטיקו מדריד תפסיד במשחק הבית שלה נגד ולנסיה ברביעי.
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי