צפו בסנסציה: ולנסיה זכתה בגביע לאחר 1:2 מדהים על ברצלונה

ולנסיה הנפה
ולנסיה הנפה | AFP

גאמיירו (22) ורודרי (33) סיימו עונת 100 נהדרת עבור העטלפים עם תואר ראשון לאחר 11 שנה, מסי (73) רק איזן זמנית. מוואלוורדה נמנע דאבל שני ברציפות

קבוצות: ולנסיה
(גודל טקסט)
אחרי ההדחה המאכזבת מליגת האלופות, ברצלונה סימנה מטרה משנית ברורה: דאבל שני ברציפות ורביעי תוך עשור, שיסמן את השליטה שלה בכדורגל הספרדי וסיים את עונת 2018/19 עם טעם טוב. אלא שלוולנסיה היו תוכניות אחרות. העטלפים הוכיחו עליונות טקטית על שחקני האלופה וזכו בגביע עם 1:2 מפתיע.


ולנסיה מציינת את שנת ה-100 של המועדון, ואין יותר מתאים מאשר העונה הנהדרת שעוברת עליה, בליגה היא סיימה עם מקום רביעי מכובד, בליגה האירופית היא הגיעה מרחק נגיעה מהגמר וכעת, במשחק האחרון של העונה, היא הניפה תואר ראשון מאז 2008 והשיגה ניצחון ראשון בכל המסגרות על הקטאלנים מאז 2016.


כבר מהפתיחה היה ברור שהגמר הזה לא יהיה כמו זה של השנה שעברה, אז ברצלונה הביסה 0:5 את סביליה, כשולנסיה הגיעה למספר הזדמנויות קורצות. בדקה ה-22 היא גם הצליחה להבקיע, וגאמיירו היה זה שהתכבד בשער נהדר לפינה. רודרי הכפיל עם נגיחה בדקה ה-33, ואוהדי בארסה נאלמו. גם מחצית שנייה טובה – יחסית לראשונה – לא עזרה, למרות שער מצמק קל של מסי (73). בסיום רק קבוצה אחת חגגה, ובניגוד לרוב המשחקים העונה זו לא היתה בארסה.


ברצלונה עסוקה יותר בעסקאות ובנסיונות להביא שחקנים כמו גריזמן ומתיאס דה ליכט, ובראייה הכוללת של העשור כנראה שאובדן התואר הזה יפריע לה פחות, אבל כרגע זה מאכזב וכואב. עונה כזאת בה היא סימנה את שלושת התארים כמטרה ובהחלט היתה יכולה לזכות בהם מסתיימת עם תואר אחד והרבה סימני שאלה לגבי מעמדו של המאמן ארנסטו ואלוורדה.




הרכבים
ברצלונה: יספר סילסן, נלסון סמדו, ג'ורדי אלבה, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, סרג'י רוברטו, ארתור, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', פיליפה קוטיניו, ליאו מסי.


ולנסיה: יאומה דומנש, אזקיאל גראי, חוסה גאיה, גבריאל פאוליסטה, דניאל וואס, גונסאלו גדש, פרנסיס קוקלן, דניאל פארחו, קרלוס סולר, קווין גאמיירו, רודרי.


מהלך המשחק
אף קבוצה לא התבלטה בדקות הפתיחה, ודווקא ולנסיה היתה הקרובה ביותר לעלות ליתרון – אבל הכדור של רודרי הלך לקורה. ברצלונה לא הצליחה ליצור מצבים, והעטלפים ניצלו זאת כדי לתקוף שוב ושוב ולא לתת לסילסן מנוחה. בדקה ה-22 זה השתלם, כשקווין גאמיירו קיבל כדור מגאיה וממרחק 22 מ' הכניע את השוער ההולנדי בדרך ל-0:1. השער הפתיע את ברצלונה, אבל לא העיר אותם. נלסון סמדו המשיך לעשות טעויות בהגנה, ובדקה ה-33 הוא איפשר לסולר לעבור אותו. המגן הרים כדור רוחב ורודרי נגח את השער השני, 0:2 מפתיע אבל מוצדק ביותר.


לנגלה מול גאמיירו. ההגנה הקטלאנית לא עומדת בלחץ (AFP)
לנגלה מול גאמיירו. ההגנה הקטלאנית לא עומדת בלחץ (AFP)


המחצית השנייה עבדה טוב יותר עבור בארסה, עם וידאל ומלקום שנכנסו אחרי ההפסקה, אבל משהו עדיין היה חסר. מסי הגיע להזדמנות פה ושם, בעיקר בדקה ה-56 עם מהלך נפלא ובעיטה חזקה, אבל אחרי שכבר עבר את יאומה הכדור פגע בקורה. הלחץ של בארסה נמשך, ובדקה ה-73 זה השתלם סוף סוף.  כדור קרן הורחק לא טוב ומסי התשלט על הריבאונד כדי לדחוק פנימה את ה-1:2. האם השחקנים של ואלוורדה יצליחו לחוזר בזמן שנותר?


התשובה היא לא. ברצלונה תקפה וניסתה, אבל לא הצליחה לעבור את ההגנה הנחושה של היריבה. מנגד, בתוספת הזמן ולנסיה עוד הגיעה לכמה הזדמנויות לסגור את הסיפור, אבל בסופו של דבר הסתפקו ב-1:2 ובהרבה מאוד שמחה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי