לואי ואן חאל יורה: "ניימאר ומסי לא שחקנים קבוצתיים"

ליאו מסי, ניימאר
ליאו מסי, ניימאר | JOSEP LAGO/AFP/Getty Images

המאמן ההולנדי שתלה את הנעליים היה אמור לדבר על העונה האחרונה של הכדורגל ההולנדי, אך לא שלט בעצמו: "כמה פעמים הם זכו בליגת האלופות? הקולקטיב הכי חשוב". וגם: אייאקס והשחקן המצטיין של 2018/19

(גודל טקסט)
לואי ואן חאל הודיע כבר במרץ על פרישה מאימון לאחר קריירה עשירה. המאמן ההולנדי הוותיק (67) התראיין ל"אל פאיס" במטרה לסכם את העונה המצוינת שעברה על הכדורגל ההולנדי – מההצלחה של אייאקס שהעפילה לחצי גמר ליגת האלופות ועד לנבחרת הלאומית שפותחת תחת שרביטו של רונאלד קומאן. אלא שאין מה לעשות – ההולנדי לא הצליח לעצור את עצמו וירה לכל הכיוונים. על הכוונת: ליאו מסי וניימאר. הוא, בלשון המעטה, פחות מתלהב מהאפשרות שהשניים יחזרו לשתף פעולה.


"תראה את ברצלונה, כמה פעמים הם זכו בליגת האלופות עם מי שאומרים שהוא השחקן הטוב בעולם. תראו את ניימאר בפריז סן ז'רמן?", ירה ואן חאל והוסיף: "אני מעריך את היכולת שלהם כשחקנים בודדים, אין עוררין על הכישרון שלהם, אבל הם לא כשחקני קבוצה. אין דבר חשוב יותר מאשר הקבוצה, שחקנים שעובדים למען הקולקטיב".


ההולנדי המשיך: "אני חושב שמסי צריך לתהות איך ייתכן שהוא לא זכה בתואר הזה כל כך הרבה זמן, כי ברור שהוא השחקן הטוב בעולם. הסטטיסטיקה שלו מדהימה. הוא משמש כקפטן. אי אפשר להגיד שאין סביבו קבוצה נפלאה. אתה לא יכול להגיד שאיבן ראקיטיץ' הוא לא טוב, או פיליפה קוטיניו, או ג'ורדי אלבה, או טר שטגן. גם מסי אחראי למה שקורה לברצלונה. זה לא יעלה על הדעת איך הם הפסידו את היתרון באנפילד עם השחקנים שיש להם".




על גוארדיולה ומסי: "גווארדיולה ניצח עם ברצלונה כל הזמן וזכה בכל התארים, לא מעט בזכות מסי, אבל ההבדל – הוא לא אפשר למסי לעשות את מה שהוא רוצה. מסי התאים את עצמו לתוכנית של גווארדיולה ולא להיפך".


על ניימאר: "ראיתי אותו משחק בפריז גם בעונה הראשונה שלו. השחקנים לא היו מרוצים מסגנון המשחק שלו, גם אם אף אחד לא יגיד לו את זה. והם עדיין לא מאושרים".


השחקן הטוב ביותר העונה:" אני חושב שג'יימס מילנר הוא אחד הטובים. הוא שיחק בגמר ליגת האלופות כמגן וכקשר. זה נהדר שהוא מסוגל לשחק ככה בגיל 33. בהתקפה? סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו, מוחמד סלאח. הם עובדים קשה מאוד בהגנה ועוזרים בלחץ הקבוצתי של ליברפול. הם יכולים לנצל את החללים מאחורי ההגנ".




על אייאקס: "היא תמיד שיחקה את הכדורגל הזה. הפעם היא הצליחה להבקיע מול קבוצות ששמו את האוטובוס. כמובן שזה בזכות השחקנים. טן האג אפשר להם לתקוף בתוהו-ובוהו, אך כשהם איבדו את הכדור הם הסתערו. הכדורגל היום מאוד הגנתי! אבל אייאקס מסוגלת לפצח כל הגנה".


המפתחות בכדורגל: "הבעלים של המשחק הם הקשרים שמוצאים את הרווח ומנהלים את המשחק. לפרנקי דה יונג יש עליונות מדהימה. גם המגנים חשובים כי הם השחקנים הפנויים במגרש. טן האג ראוי למחמאות וגם רואים את טביעת האצבע של פפ גווארדיולה".


מתגעגע לאימון: "לא בדיוק. אני מתגעגע להיות ביום יום עם אנשים צעירים ממני, הם קראו לי נמר. עכשיו אני נמצא כל הזמן באינטרקצייה עם אנשים בגילי, וזה לא נחמד".

 

ואן חאל. ביקורת קשה על מסי וניימאר (AFP)



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי